Gå til innhold

Kan jeg kreve farsskapstest?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei:)

Jeg fikk nettopp vite at eksen min har fått unge, som trolig ble unnfanget mens vi var sammen. Dette er nå 1 år siden. Nå lurte på om det er noen som vet om det er mulig for meg å kreve farsskapstest uten å ha kontakt med eksen( veldig dårlig/ komplisert forholdt til henne) ???

Please help!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, jeg tror det er mulig for deg å kreve en test, men er ikke sikker på hvordan du skal gå fram. Kontakte NAV eller familieverkontoret, kanskje?

Skrevet

Kontakt Nav. Du har krav på test.

Skrevet

Og forresten, ja, du trenger ikke å kontakte henne, Nav sender ut brev. Du kan ta prøver hos legen alene, så tar hun og barnet sammen.

Gjest Tirkes
Skrevet

Dette er enklere for de som er juridisk far og vil sjekke om de er biologisk far. Om barnet er født og hun ikke har sagt noe til deg.. og du hørte dette fra andre, så står nok ikke ditt navn på fødselsattesten. Da må du rope litt høyere for å bli hørt.

Du kan forsøke http://www.jusshjelp.com/ for gratis veiledning dersom du må rote gjennom paragrafer og lovverk for å få "retten" din. Men det er et ømt tema. Om du ikke er biologisk far så er du på en måte en utenforstående som krever at en nybakt mor tapper blod av barnet sitt.

• Liker 2
Gjest Gjest
Skrevet

Ja -, du har rett til å få gjort en gentest.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...