Gå til innhold

Hva skal du når du er blitt gammel og grå ?

Anbefalte innlegg

Gjest Lebewesen93
Skrevet

Hva skal dere gjøre når dere er gamle ? Og om du er gammel, ser du på deg selv som gammel, og når ER man gammel ?

Jeg har allid tenkt at 60 år er gammelt, men det er jo i grunn ikke det. Kanskje 70 + ? Men det er mitt syn :P

Selv så gruer jeg meg til å bli gammel, faktisk, gruer jeg meg til jeg har fylt 26. Det er noe med det tallet, seriøst. Jeg tror ikke jeg blir gammel, jeg bare vet det. Kan ikke helt forklare hvorfor, men det er like rart å tenke på at jeg blir gammel som at griser kan lære seg å fly. Jeg " vet" at det skjer noe, kanskje en bilulykke eller noe ?

Men uansett, om jeg blir gammel så skal jeg enten reise mye, eller så skal jeg slå en verdensrekord i sjokoladespising :P

Hva skal DU når du blir gammel ? (

Videoannonse
Annonse
Gjest Tirkes
Skrevet

Nei, litt mer seriøst, så frykter jeg ikke å bli gammel. Jeg frykter dårlig helse. Jeg har litt hetta for å bli bevegelseshemmet, men å bli gammel - nei. Jeg gleder meg til jeg kan få oversikt over generasjonen mine, jeg ser frem til å stifte familie og ser frem til at mine barn blir voksne og får egne liv. Jeg ser frem til en pensjonisttilværelse og jeg har MYE igjen å oppleve.

Og jeg er 28. :-) Har ikke dårlig tid og planer om å nyte all den tid som kommer.

Gjest MrsTux
Skrevet (endret)

Ligge på sofaen og skrive surmagede innlegg på KG og røyke.

Edit: Dvs 80+ Før det er man ikke gammel :)

Endret av MrsTux
  • Liker 1
Skrevet

Jeg skal begynne med dop og strikke helt ville gensere som jeg tvinger barnebarna mine til å gå med...

Så skal jeg drikke masse sherry hele tiden...for gamle damer liker sherry!

Så skal jeg tvinge svigerdatra mi til å spise tørre kaker som jeg har lagra bare for å være jævlig og late som jeg er for gammel til å skjønne at de er tørre..muahhaha

Jeg kommer til å rule!

• Liker 4
Skrevet

klage på unge mennesker som e så forbanna idioter som hører på slik crap musikk.... også skal jeg klage på at katten til naboen går å bæsjer overalt.

Skrevet

Da skal jeg reise og lese bøker.

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

Reise, reise og atter reise. Neida, andre ting også så klart, men å reise til spennende steder med gode venner/familie er nok noe av det beste jeg vet her i livet :tommelsmil:

Jeg vet hvert fall at jeg ikke skal bli en slik en gammel dame som irriterer seg over den yngre genrasjonen og alt nytt :nei:

Skrevet

Oh, glemte en viktig liten detalj; jeg skal ikke kommer med replikken "alt var så bedre før i tiden". ...(forhåpentligvis...er optismistisk :tommel: )

Skrevet

Om jeg blir gammel (noe jeg tviler på) så skal jeg:

- Ha lilla permanent

- Kjøpe den råeste motorsykkelen jeg finner

- Ta flere tatoveringer

Skrevet

Uff, jeg har skikkelig angst for å bli gammel. Nå er jeg bare 20, og ser vel egentlig på alt over 25 som eldgammelt.:lol:

Men jeg skal i hvert fall være en kul, gammel dame. Jeg skal flytte til Hellas, og finne meg en gresk unggutt som kan være boytoyen min. Så skal jeg ligge på stranda og røyke hasj, mens jeg leser Nemi og ser på solnedgangen.

Gjest charella
Skrevet

Ska bo i slått sammen med samboeren min på Hawaii.

Skrevet

Hva skal dere gjøre når dere er gamle ? Og om du er gammel, ser du på deg selv som gammel, og når ER man gammel ?

Jeg har allid tenkt at 60 år er gammelt, men det er jo i grunn ikke det. Kanskje 70 + ? Men det er mitt syn :P

Selv så gruer jeg meg til å bli gammel, faktisk, gruer jeg meg til jeg har fylt 26. Det er noe med det tallet, seriøst. Jeg tror ikke jeg blir gammel, jeg bare vet det. Kan ikke helt forklare hvorfor, men det er like rart å tenke på at jeg blir gammel som at griser kan lære seg å fly. Jeg " vet" at det skjer noe, kanskje en bilulykke eller noe ?

Men uansett, om jeg blir gammel så skal jeg enten reise mye, eller så skal jeg slå en verdensrekord i sjokoladespising :P

Hva skal DU når du blir gammel ? (

Vel, jeg er nettopp blitt 30, men føler meg ikke gammel i det hele tatt. Ikke se det ut som jeg er 30 heller, haha .. Tror alder har med hva du gjør det til selv ;)

Gammel tenker jeg på en som er pensjonist, og de fleste pensjonerer seg vel når de er 67?

Jeg har lyst til å bli en gammel, fin og koslig dame med god stil og med godt humør :)

Jeg skal iallfall reise, MYE, både utland og innland. Jeg skal gå mye i fjellet og på ski. Jeg skal kose meg med bøker og kryssord foran en peis. Jeg skal sitte og tegne eller male inne og ute. Jeg skal spise bedre middager med familie og venner og diskutere og prate om alt mulig mellom himmel og jord.

Om jeg har barnebarn så skal jeg tilbringe tid med de og ta de med på opplevelser når foreldrene deres ikke har tid, men først må jeg få barn - og møte en mann :lol:

Forresten så følte jeg det sånn som deg TS, jeg så ikke for meg noe liv etter jeg var ferdig med vgs. Jeg trodde jeg skulle dø innen jeg var 30. Nå er jeg 30, og jeg skal begynne å leve :)

Skrevet

Jeg skal skaffe meg hund! Jeg hater hunder, men om jeg ikke får meg en hund tror jeg jeg kommer til å bo i lenestolen med strikketøy og såpeserier.

Skrevet

Tar en av gangen jeg. Da jeg var i 20 årene syntes jeg at når man er 30 er man steingammal. Følte hele livet lå foran en. Hørte både den ene og andre snakka om at når ungene er ute av redet og når man er 50-60 skal en kjøpe hus i syden og bare ha det kjekt. Så jobber man som en gal mot det målet. Men man glemmer at ting kan snu fort. Nå er jeg 45 år og ser mange av mine bekjente er døde og noen er syke. Har lært at man må ha det kjekt mens man kan. Man vet aldri hva morgendagen bringer, dette er realiteten i livet. Men når man er i 20 årene føler man at hele verden ligger der foran ens føtter..... :ball:

• Liker 1
Skrevet

Når jeg blir gammel skal jeg ha 2 hunder, spise kamferdrops og strikke i godstolen. Lese masse bøker, være barnevakt for barnebarna (forhåpentligvis), fortelle historier om hvordan det så ut og hvordan verden fungerte på 90 og 2000-tallet, da jeg var ung. Ikke på en belærende måte, men på dem måten mine besteforeldre har fortalt om finurlige morsomheter som var vanlig da de var unge. Reise og spise god mat.

Og jeg skal krangle på om jeg får beholde lappen eller ikke. Bare på pur F. :fnise:

Må ikke glemme: bruke gammelheten til min fordel ved å late som jeg glemmer ting jeg ikke har lyst til.

Håper jeg får lov til å bli gammel med helsen i behold!

• Liker 3
Gjest Lebewesen93
Skrevet

Jeg skal skaffe meg hund! Jeg hater hunder, men om jeg ikke får meg en hund tror jeg jeg kommer til å bo i lenestolen med strikketøy og såpeserier.

HATER du hunder ?:O Jeg skjønner ikke hvordan mennesker kan være så forskjellige jeg :P Jeg forstår at det finnes folk som ikke LIKER hunder, men jeg skjønnr ikke hvordan det går ann å hate noe så fantastiskt :P

Men, jeg hater edderkopper å ønsker alle insekter døde, de folka som liker sånne " dyr" synes sikkert det er rart...at folk kan være redd noe så smått og ufarlig liksom. Men de er ekle også gjør de sm de vil og bryter seg inn i hus og sånt ;P

Skrevet

Når jeg har fått barn og barnebarn, har hatt en flott karriere, reist masse, og kanskje blitt enke, så skal jeg dra til et buddhistisk kloster og bli nonne. Barbere av meg håret, gå i hvite klær og tenke på dype, filosofiske ting og betrakte verden med et mildt, overbærende og rolig blikk.

AnonymBruker
Skrevet

Pensjonere meg, selge leiligheten i Oslo og flytte til varmere strøk. Italia, Frankrike, e.l.

Gjest uAnonymBruker
Skrevet

Jeg skal være en sånn sint gammel dame som alle ungene er redd for, men hvis de blir kjent med meg så kommer de til å elske meg fordi jeg egentlig er skikkelig kul, sånn i hemlighet. Og så skal jeg ha vilt rødt hår og drikke bøttevis med røvin og røyke 40 om dagen så jeg får sånn telefonsexstemme!

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...