Gå til innhold

Hvordan skal rakfisk serveres?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har aldri laget det selv, men fikk servert det som forrett hos et par jeg var hos. Man skulle legge biter av rakfisk inn i en lefse, så hadde vi rødløk, rødbeter og rømme som skulle legges inn i lefsen. Tenker det er store variasjoner i forhold til tilbehør...gleder meg å se hva andre kommer med...lykke til med smaken :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har heller aldri ordnet rakfisk selv. Får det servert hos ei god venninne og hun legger fisken på et fat. Som tilbehør har hun mandelpotet, rømme, løk, smør og flatbrød.

Drikke er øl og akkevitt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har heller aldri ordnet rakfisk selv. Får det servert hos ei god venninne og hun legger fisken på et fat. Som tilbehør har hun mandelpotet, rømme, løk, smør og flatbrød.

Drikke er øl og akkevitt!

:enig: Sånn er jeg vant med rakfisk også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:enig: Sånn er jeg vant med rakfisk også.

Jeg er også vant til denne måten å spise rakfisk på. Mandelpoteter er et must ! Noen bruker lefes istedenfor flatbrød. Mener noen har rødbeter ved siden av også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann,

vi pleier og ha rakafisklag hvert år og da lager vi nærmest et koldtbord. Siden ikke all spiser rakafisk har vi også spekemat ved siden avn

Vi har lefser, flatbrød, rømme, smør, rød løk, spekemat, mandelpoteter, potetsalat, eggehakk. Hmm var det noe mer vi pleier og ha til da???

Jo purre delt i ringer,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi skal ha rakfisklag på lørdag med venner og familie - jeg er ikke noe stor fan, men vi serverer på tradisjonellt Hedemarks; hel rakfisk skåret i biter, mandelpotet, masse purreløk, rømme, meierismør og ertebrød. Drikke er selvfølgelig øl og akkevitt. I Gudbrandsdalen vet jeg at de bruker kokt egg også som tilbehør

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Gudbrandsdalen vet jeg at de bruker kokt egg også som tilbehør

Åååå..... :roll:

Det var nytt for de "dølene" jeg kjenner...

Bruker heller ikke poteter, men derimot hjemmebaket flattbrød (noen bruker lefse), og det består jo av mye poteter.

Ellers løk, smør og rømme som tilbehør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg er det et must med lefse, men vet at mange også spiser rakafisk med poteter.

Hos oss er det vanlig med rå løk og rødbeter ved siden av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...