AnonymBruker Skrevet 10. juni 2011 #1 Skrevet 10. juni 2011 Jeg gikk to år på vanlig videregående, allmennfag. (Reform 94) Der besto jeg obligatoriske fag for 1.kl, men kun et studieretningsfag og et valgfag i 2.kl. Deretter tok jeg opp (som privatist) de resterende obligatoriske fagene for 2.kl, samt de obligatoriske for 3.kl+studieretningsfag. Jeg har med andre ord bestått følgende fag enten via vanlig skolegang eller som privatist: Norsk hovedmål skriftlig Norsk sidemål skriftlig Norsk muntlig Samfunnslære Geografi Engelsk Matte Økonomi Naturfag Eldre historie Nyere historie Gym I tillegg til dette har jeg tre 5-timers studieretningsfag+ et 4-timers (språk) og et 2-timers studiretningsfag og to valgfag på 2+1 uketimer. Et av studieretningsfagene er fordypningsfag (samme over to år). Jeg har ikke fått noe vitnemål (dette er endel år siden), men jeg tror ikke dette kommer automatisk med mindre jeg melder fra til skolen jeg sist var elev hos. Så, jeg lurer: har jeg studiekompetanse? Kan jeg be om vitnemål?
catty1 Skrevet 10. juni 2011 #2 Skrevet 10. juni 2011 tror du må ha et visst antall timer i de forskjellige felles fagene Fagkrav: (fellesfag; må være bestått med karakteren 2 eller betre) Fullført og bestått 3-årig vidaregåande utdanning Norsk sjekk link (hvis den ikke funker, gå inn på samordna opptakk) Min lenke
bæærgen Skrevet 10. juni 2011 #3 Skrevet 10. juni 2011 Det letteste er nok å kontakte skolen du gikk på, be dem sjekke fagene du har tatt, og se etter eventuelle mangler. Hvis alt er som det skal være, vil de da kunne sende vitnemålet til deg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå