Snart Frue Skrevet 10. juni 2011 #1 Del Skrevet 10. juni 2011 Jeg har vært blonde hele livet men med årene har håret blitt mørkere og jeg ville ha en litt mykere blond farge. (synes det var litt gulskjær i det etter år med farging/bleking). Så jeg tok med meg bilde til frisøren slik at hun kunne se hvilken farge jeg ønsket meg. Bare litt mørkere blond med noen lysere striper. Men fargen ble gjørmebrun/grå med et merkelig skjær. Jeg sa ifra når hun hadde tørket håret mitt at det var en rar farge (ergo ikke fornøyd) men hun bad meg bare om å se det an litt. Nå har jeg sett det an (to timer) og har bestemt meg for å reise tilbake i morgen og be dem om å rette på fargen slik at det blir lysere igjen. Jeg skulle ønske at dette var noe jeg kunne fikse selv (stoler ikke lengre på frisører siden de aldri har klart å få hårfargen min slik jeg ønsker...og jeg er faktisk ikke en vanskelig kunde engang!). Er det flere som har opplevd dette? Og hvordan ble det løst? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fable Skrevet 10. juni 2011 #2 Del Skrevet 10. juni 2011 Noe det samme skjedde med meg, at fargen ble mye mørkere enn det jeg ba om. Men fargen ble lysere av seg selv etter noen dager og ble helt perfekt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tirkes Skrevet 10. juni 2011 #3 Del Skrevet 10. juni 2011 Spanskættet mor som jeg har arvet fargene til, så jeg gjør mitt bare lysere om jeg farger det, og da er det lett å fikse. Jeg tror jeg ville vært nervøs for å bleke håret selv - hvertfall så tett etter farging hos frisøren og ville derfor gått til samme frisør og bedt dem ordne det. Det kan du ta på evt reklamasjonsrett og få korrigert gratis - tror jeg. Noen frisører her som kan bekrefte? Det er noe fancy de kaller "av-farging". Vet ikke heelt åssen det funker. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snart Frue Skrevet 10. juni 2011 Forfatter #4 Del Skrevet 10. juni 2011 Ja, jeg kunne tenkt meg å avfarge hele håret og deretter ha i forskjellige blonde toner i det... Jeg synes det er så fælt å gå tilbake og klage (er skikkelig dårlig på å klage). Men jeg brukte tross alt mye penger på dette og man skal jo være fornøyd! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ylvamor Skrevet 10. juni 2011 #5 Del Skrevet 10. juni 2011 Gå tilbake du, så får du nok fikset det, ikke noe problem Vi frisører vil veldig gjerne at dere kommer tilbake slik at vi får gjort opp for oss om fargen/klippen osv ikke ble som avtalt. Vil også legge til at det å farge bleket hår mørkere/ mer mot naturfargen din kan være litt vanskelig. Dette pga at i ett bleket hår er alle pigmentene dratt ut, og fargen trenger pigmenter for å feste seg skikkelig. Høres ut som hun var litt uheldig med fargen din, men dette lar seg enkelt fikses Du må også være forbredt på at du må nok farge håret litt oftere enn vanlig til å begynne med, for at håret igjen skal bli fylt med pigmenter slik at fargen setter seg Håper du forstår meg :D Lykke til, og gå tilbake til frisøren din du 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snart Frue Skrevet 10. juni 2011 Forfatter #6 Del Skrevet 10. juni 2011 Takk Ylvamor! Skal reise innom igjen i morgen ja.. så blir det sikkert i orden igjen. Føler meg bare litt dum når jeg skal "klage"..jeg føler at jeg sier at noen har gjort en dårlig jobb men jeg vet at det er vanskelig med farge når håret er bleket fra før. Håper ikke frisøren blir sur for at jeg kommer tilbake og er misfornøyd. (er ikke sur vil bare ha riktig farge..) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cardi Skrevet 10. juni 2011 #7 Del Skrevet 10. juni 2011 da forklarer du det bare på en hyggelig måte å spør hva frisøren eventuelt kan gjøre med det.... de aller fleste frisører vil bare sette pris på at du er ærlig og ønske å rette opp i det uten noen ekstra kostnad for deg! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snart Frue Skrevet 10. juni 2011 Forfatter #8 Del Skrevet 10. juni 2011 Glemte forresen å nevne at frisøren brukte en minicolorasjon og ikke farge når hun "farget" håret mitt. Det gjør det kanskje lettere/mer skånsomt å avfarge? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 10. juni 2011 #9 Del Skrevet 10. juni 2011 jeg ville hatt litt is i magen og ventet til over helga med å gå tilbake. Da har du vasket håret et par ganger og fargen kan ha forandret seg.har selv opplevd det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smiiiley Skrevet 12. juni 2011 #10 Del Skrevet 12. juni 2011 Når du har et veldig lyst underlag, og fargen har blitt litt grålig(som den fort kan bli med et bleket underlag, slik som Ylvamor forklarte over), er det ofte lett og gjøre noe med. Jeg ville ikke tatt avfarging på minicolor, for fargen kan fort svi seg fast i håret. Dette er fordi minicolor legger seg utpå håret, ikke inni slik en vanlig farge gjør. Jeg ville heller gått for en lett rens, for å fjerne disse overflødige kalde pigmentene. Kan godt være du er heldig og fargen ser bra ut etterpå. Jeg har hatt et par kunder der fargen har blitt litt for kald (les: BLEIKA underlag), og en lett rens i vasken har gjort susen, og fargen har sett kjempebra ut etterpå. Om en lett rens funker eller ikke, avgjør litt hvor godt pigmentene sitter. Men med en avfarging, så vil ofte resultatet ble veldig gult, så du må nesten farge det på ny etterpå. Funker en lett rens (iallefall verdt å prøve, siden dette ikke sliter noe særlig på håret i forhold til en avfarging), så slipper du kanskje å farge det på ny etterpå. En lett rens gjelder hvis du i utgangspunktet liker fargen, men den er litt kald/grumsete. Når du fjerner det kalde, vil automatisk fargen bli bittelitt lysere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snart Frue Skrevet 13. juni 2011 Forfatter #11 Del Skrevet 13. juni 2011 En liten oppdatering.. har vært hos frisøren for å korrigere "feilen". Det ble litt bedre..altså ikke så mørket, men nå har jeg veldig gyldent hår øverst (med rødt skjær) og resten er en grumste farge av grått/grønt/blått.. Det frisøren gjorde var å ha i masse lyse striper, men det hjalp jo ikke så veldig mye, for resten av håret (som ikke har striper) er jo fremdeles denne gusje-fargen.. noe som gjør at nå håret har et merkelig skjær i seg. Jeg bad henne om å avfarge hele håret og bare begynne helt på nytt.. men hun insisterte på striper og jeg er fremdeles ikke fornøyd. Så da blir det å bestille ennå en ny time for å se om det er mulig å få til en bra farge ut av det her. Har kuret håret hver dag for at det skal tåle disse frisør-påkjenningene. Dette blir siste gangen jeg bruker frisør til hårfarging. Neste gang finner jeg en farge på boks og holder meg til den! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest "gjest" Skrevet 13. juni 2011 #12 Del Skrevet 13. juni 2011 Klag. Du har krav på avslag på prisen etter loven om håndtverkstjenester. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snart Frue Skrevet 13. juni 2011 Forfatter #13 Del Skrevet 13. juni 2011 Jeg tror ikke jeg gidder å klage, men jeg skal i allefall ikke betale noe mer. (det blir nå tredje gangen jeg reiser til frisøren for å ordne dette). Jeg håper at håret blir bra nå denne tredje gangen. Det eneste som er skikkelig dumt er at håret blir så slitt av det! (selv om jeg kurer som bare det med k-pak) Jaja.. Håååååper de klarer å fikse det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå