AnonymBruker Skrevet 10. juni 2011 #1 Skrevet 10. juni 2011 Har fått inkassosak på meg og er helt uenig med kravet.. Når jeg prøver å kontakte de og legge frem dokumentasjon på at kravet ikke er riktig skjer følgende a) "vedkommende som har saken er ikke til stede" b) vedkommende GIDDER ikke høre etter på det jeg har å si og vrir og vrenger på det jeg sier c) de svarer ikke på mail. Har virkelig prøvd, men tror det er lettere å snakke med en brunsnegl. Hva gjør jeg nå????
Gjest Tirkes Skrevet 10. juni 2011 #2 Skrevet 10. juni 2011 Dersom du har sendt en mail til dem og protestert på kravet, så har du gjort dette skriftlig, og de har da ikke lov til å legge på mer renter og salær før de har avklart din protest og gitt deg skriftlig svar på dette. Jeg fikk en inkasso jeg nekter for å godta og sendte mail til inkassoselskapet og forklarte og la ved kvittering av betaling til det originale firmet to (!) år i forveien, samt viste til manglende inkassovarsel. Ett år etter ringte de, jeg viste til epost sendt den og den dato. De skulle se på det og ringe meg tilbake. To uker etter ringte en ny person fra samme firma, for å inndrive gjelden. Jeg gjentok samme samtale som tidligere. Dette var kveldstid begge ganger. Mandagen etter ringte jeg og ba om å få snakke med en leder, pekte på to terrorsamtaler der firmaet han jobbet for forsøkte å drive inn ulovlig gjeld da jeg bestred kravet dato.mnd.år per epost. Han beklaget og de skulle "undersøke saken". Siden har jeg ikke hørt noe. Det er to år siden. *trekker på skuldrene* 1
Gjest Consensio Skrevet 10. juni 2011 #3 Skrevet 10. juni 2011 Hvis vedkommende du prater med på telefon ikke gir deg tilfredstillende hjelp så ber du om å få prate med teamleder/sjef. Det er overraskende mange som ikke vet at man faktisk har KRAV på å prate med overordnede, spiller ingen rolle hvilken grunn du har, du har fortsatt krav på det. Disse teamlederene/avdelingsjefene er som regel mye mer serviceminded og gir deg hjelp på en helt annen måte.
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2011 #4 Skrevet 10. juni 2011 Hvis vedkommende du prater med på telefon ikke gir deg tilfredstillende hjelp så ber du om å få prate med teamleder/sjef. Det er overraskende mange som ikke vet at man faktisk har KRAV på å prate med overordnede, spiller ingen rolle hvilken grunn du har, du har fortsatt krav på det. Disse teamlederene/avdelingsjefene er som regel mye mer serviceminded og gir deg hjelp på en helt annen måte. Hvor i loven står det? Hva gjør man om sjefen ikke er der da?
Gjest Consensio Skrevet 10. juni 2011 #5 Skrevet 10. juni 2011 Hvor i loven står det? Hva gjør man om sjefen ikke er der da? Vet ikke hvor det står jeg, men gubben her har jobbet med dette i mange år i flere seriøse firmaer, og hver gang nye ansettes så læres de at kunden alltid har krav på dette. Kan høre med han når han kommer hjem om han vet hvor i en eller annen lov dette står. Det skal ALLTID være en leder til stede. Når jeg sier sjefen så betyr ikke det sjefen for bedriften, det kan være avdelingsleder/teamleder/en som sitter på en høyere supportlinje enn de som tar imot telefonene.
Gjest Tirkes Skrevet 10. juni 2011 #6 Skrevet 10. juni 2011 Det er vel neppe noen lov på det, men ingen kan nekte deg å be om å få snakke med noen andre. Når en telefonselger ringer deg så kan du be om å få snakke med sjefen dems. Du vil kanskje få svaret at sjefen ikke er tilstede og da har du det gående. Jeg har jobbet med kundeservice. Ikke salgsretter, men servicerettet der folk ringer inn. Det var ikke alltid de var like happy og noen ganger måtte de høre et avslag fra min sjef for å akseptere det. Det var allmenn praktisert hos oss - et internasjonalt firma - at ba en kunde om å snakke med en sjef, da fikk de den teamleaderen som var ledig, og var ingen ledige da fikk de sjefen for kundeservice selv på tråden. Enkelte ganger var våre overordnede opptatte i møter o.l men de ville da ringe tilbake igjen. De fleste seriøse firmar opererer på den måten, de legger seg så flate de kan for å gi kunden informasjon, selv om man ikke alltid kan trylle og gjøre som kunden vil. Men om alle inkassoselskaper er like seriøse, det vet jeg ikke.
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2011 #7 Skrevet 10. juni 2011 Vet ikke hvor det står jeg, men gubben her har jobbet med dette i mange år i flere seriøse firmaer, og hver gang nye ansettes så læres de at kunden alltid har krav på dette. Kan høre med han når han kommer hjem om han vet hvor i en eller annen lov dette står. Det skal ALLTID være en leder til stede. Når jeg sier sjefen så betyr ikke det sjefen for bedriften, det kan være avdelingsleder/teamleder/en som sitter på en høyere supportlinje enn de som tar imot telefonene. Så det du sier er at det er en egen regel for inkassofirmaer at der alltid skal være en teamleder eller sjef? For det er da maaange butikker o.l som ikke alltid har en sjef eller teamleder til stede. Jeg tror nok ikke at det står noen veier at kunden har krav på å få snakke med overordnede pronto, men de burde selvfølgelig få lov til de om de ønsker og sjefen er der. Men tviler på de har krav på det i forhold til loven.
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2011 #8 Skrevet 10. juni 2011 Det er vel neppe noen lov på det, men ingen kan nekte deg å be om å få snakke med noen andre. Når en telefonselger ringer deg så kan du be om å få snakke med sjefen dems. Du vil kanskje få svaret at sjefen ikke er tilstede og da har du det gående. Jeg har jobbet med kundeservice. Ikke salgsretter, men servicerettet der folk ringer inn. Det var ikke alltid de var like happy og noen ganger måtte de høre et avslag fra min sjef for å akseptere det. Det var allmenn praktisert hos oss - et internasjonalt firma - at ba en kunde om å snakke med en sjef, da fikk de den teamleaderen som var ledig, og var ingen ledige da fikk de sjefen for kundeservice selv på tråden. Enkelte ganger var våre overordnede opptatte i møter o.l men de ville da ringe tilbake igjen. De fleste seriøse firmar opererer på den måten, de legger seg så flate de kan for å gi kunden informasjon, selv om man ikke alltid kan trylle og gjøre som kunden vil. Men om alle inkassoselskaper er like seriøse, det vet jeg ikke. Men spørsmålet er om det er lovfestet at inkassoselskaper alltid skal ha en overordnet til stede og om kunde har krav på å få snakk med overordnet med en gang han/hun ber om det. Det tviler jeg på. Men det burde selvfølgelig være slik.
Gjest Tirkes Skrevet 10. juni 2011 #9 Skrevet 10. juni 2011 Det er det ikke. I så fall brøt det selskapet jeg var i kontakt med den loven. Der ringte de på kvelden (typ 7-8 tiden på kvelden) for å inndrive gjeld, og jeg bad om å få snakke med overordnede, men fikk beskjed om at de var tilstede i kontortid. Derfor ringte jeg tilbake på dagtid.
Gjest Consensio Skrevet 10. juni 2011 #10 Skrevet 10. juni 2011 Så det du sier er at det er en egen regel for inkassofirmaer at der alltid skal være en teamleder eller sjef? For det er da maaange butikker o.l som ikke alltid har en sjef eller teamleder til stede. Jeg tror nok ikke at det står noen veier at kunden har krav på å få snakke med overordnede pronto, men de burde selvfølgelig få lov til de om de ønsker og sjefen er der. Men tviler på de har krav på det i forhold til loven. Det er stor forskjell på en butikk og et firma som driver med support over telefon da.
Gjest Consensio Skrevet 10. juni 2011 #11 Skrevet 10. juni 2011 Det er det ikke. I så fall brøt det selskapet jeg var i kontakt med den loven. Der ringte de på kvelden (typ 7-8 tiden på kvelden) for å inndrive gjeld, og jeg bad om å få snakke med overordnede, men fikk beskjed om at de var tilstede i kontortid. Derfor ringte jeg tilbake på dagtid. Ja, det er mange som sier det for å slippe å sette over til teamleder. Har vært borti det flere ganger jeg også hvor de har sagt det. Når jeg til slutt får tak i teamleder, så beklager han/hun på sitt sterkeste og sier at personen som påstod noe slikt skal bli snakket med slik at det ikke skal gjenta seg.
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2011 #12 Skrevet 10. juni 2011 Det er stor forskjell på en butikk og et firma som driver med support over telefon da. Så det du mener er at det er lovfestet at et firma som driver med support over telefon alltid skal ha en teamleder/sjef til stede, og at det er lovfestet krav om at man skal få snakke med de med en gang om man ønsker?
Gjest Tirkes Skrevet 10. juni 2011 #13 Skrevet 10. juni 2011 Jeg tror ikke det jeg altså. Som nevnt, jeg var ansatt i et internasjonalt firma, med inkommende kundeservice. Vi hadde åpningstider på telefon som oversteg vanlig kontortid. For diskusjonens skyld, la oss si 07-18. Sjefen for hele avdelingen var der 08-16 hver dag, med flexitid, så tidvis kom han tidligere, noen ganger ble han senere og noen ganger avspaserte han. Vi hadde også fire team, med hver sin teamleader. Teamleaderene hadde også flexitid med ordinær arbeidstid 8-16. De hadde en regel på at de aldri skulle ha ferie eller fri samtidig, og at der HVER dag skulle være en av dem tilgjengelig på kontoret eller på jobb. Da i kontortid. Etter klokken 16.00 kunne vi ikke sette kunden til en teamleader, men om en kunde bad om å få snakke med en sjef, så skrev vi ned navn og nummer og en teamleader ville ringe den kunden "first thing in the morning" eller til det tidspunktet kunden ønsket. Vi hadde ingen kunden som reagerte på dette. Og der var en veldig tydelig klubb (organisasjon) der. Tenk en fagbevegelse like ilter og sta som i Fredrikson Fabrikk, så er du inne på noe, så det meste ble gjort etter reglene der. Mulig noe har endret seg de siste tre årene?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå