flub Skrevet 10. juni 2011 #1 Skrevet 10. juni 2011 Hopper inn her igjen etter MA uke 14+2 og utskrapning. Vi ble overraskende gravide i mars etter halvannet år med prøving og i gang med utredning. Vi skulle på første kontroll i utredningsprosessen torsdagen den uka vi fikk positiv test. Så vi har vært så lykkelige og glade for at vi har klart det på egen hån!!! Og 12 uker ut i svangerskapet feiret vi, med London-tur, at vi var over den sikre perioden. Men den gang ei. Ingen forvarsler fikk vi før i uke 13+4 da jeg tørket rosa når jeg var på do. Fosteret vårt døde i uke 8 i svangerskapet, men vi fikk ikke vite det før igår uke 14+2. Jeg har ikke hatt noe bekymring i svangerskapet og har tenkt at alt sikkert er greit og ventet på ordinær UL. Men så hadde jeg en slags blødning da, forrige uke, og etterfølgende brun luktende utflod. Så da ble jeg sendt på tidlig UL igår. Det ble ett stort sjokk for oss, og en tung dag med mye venting ble det også. Dette er veldig ferskt for oss. Men vi har lagt det bak oss nå og må videre å tenke fremover. Så da er det bare å vente på mensen. Vi fikk gode prognoser av legene at vi mest sannsynlig blir gravide igjen fort. Så dette blir spennende! Fikk vite at første mens som oftest kommer igjen etter 1 mnd fra utskrapningen. Så kanskje den dukker opp i starten av juli en gang....? Noen andre i samme situasjon her?
tessa3 Skrevet 10. juni 2011 #2 Skrevet 10. juni 2011 Uff, så leit Det er helt grusomt å oppleve.. Jeg hadde en MA i desember-08. Var 22 uker på vei, fosteret hadde vært dødt i 2 uker.. Men i oktober-09 fikk jeg verdens herligste lille gutt Så det går nokk bra skal du se. Lykke til
Gjest Vettel Skrevet 10. juni 2011 #3 Skrevet 10. juni 2011 Jeg fikk konstatert att embryoet ikke ble mer enn ca 6 uker. Er 2,5 uker siden nå, venter fortsatt på at det skal komme ut. Men imorgen skal jeg ta noen piller som skal hjelpe til. Har litt blødning, men meeeget lite. Mer brunte flekker når jeg har vært på do. Var IVF forresten.
pusilus Skrevet 10. juni 2011 #4 Skrevet 10. juni 2011 Flub, tessa og vettel MA er riktig grusomt å få påvist Jeg hadde en MA oppdaget på ordinær ul i uke 19 tidligere i år, det etter å ha vært på ul i uke 12 etter noen sporeblødninger noen dager før, da var alt bare var velstand og den lille sparket og veivet. Jeg på utskrapning jeg også etter voldsomme blødninger og en morkake som ikke ville ut etter fødselen som var igangsatt. Jeg fikk mensen igjen etter fire uker, men hadde fått beskjed på at det kunne ta opp til 6 uker.. Jeg hadde også en SA etter fryseforsøk i uke 7 nå i mai, der gikk det drøye 4 uker etter aborten før mensen kom igjen. Nå krysser vi alt vi har for eskimoen som ligger i fryseren og venter på oss til høstens forsøk Mange gode til dere.
flub Skrevet 11. juni 2011 Forfatter #5 Skrevet 11. juni 2011 Takk for at dere deler erfaringer. Det hjelper litt. En gladmelding: Jeg har så og si sluttet å blø allerede! Deilig! God helg til alle sammen!
silverdoe Skrevet 14. juni 2011 #6 Skrevet 14. juni 2011 Huff, så trist å lese og så forferdeleg det må vere å finne det ut SÅ seint! Eg hadde ein MA i september..Etter å ha blødd i tre veker (eg er ikkje den som renner ned dørene hos legen) ringte eg legen og fekk ein ul. Då var eg i veke 10, men fosteret hadde døydd i veke 8. Syns det var skikkeleg leit Fekk mensen igjen etter 6 veker, og ny baby på gong i mars Så no er eg 17 veker på veg, og håper at alt går bra! Men MA'en er framleis vond å tenke på, så stor til alle som opplever dette!
Skytte Skrevet 15. juni 2011 #7 Skrevet 15. juni 2011 Huff:( Har opplevd en SA men MA høres helt forferdelig ut:( Har man fortsatt symptomer på at man er gravid ved MA? Man blir liksom aldri helt på den sikre siden føler jeg... Store klemmer til dere <3
Gjest Macaron Skrevet 15. juni 2011 #8 Skrevet 15. juni 2011 Jeg hadde fortsatt alle gravditetssyptomer da min MA ble konstatert, så jeg hadde overhode ingen mistanker om at noe skulle være galt Hadde til og med fortsatt ømme bryster i en uke ETTER utskrapingen (noe som selvsagt var ekstra kjipt, for da ble jeg på en måte minnet på MA'en hele tiden også..)
pita27 Skrevet 15. juni 2011 #9 Skrevet 15. juni 2011 Huff, jeg blir helt på gråten av å lese denne tråden. Så forferdelig det må være å miste så sent. Gjør at man blir enda mer takknemlig når man kjenner bevegelsene der inne i godmagen. Klem til dere! Lurer på noe. Har skjønt at SA betyr spontanabort, men hva står MA for?
Gjest Macaron Skrevet 15. juni 2011 #10 Skrevet 15. juni 2011 MA= missed abortion. Det betyr at fosteret er dødt, men at kroppen ikke "har skjønt det", altså at man ikke blør ut fosteret slik man gjør ved en SA. Jeg hadde en MA da jeg var i uke 11, og det viste seg da at fosteret hadde dødd ved ca 8+5. Må være deilig å være så langt som du er ja, skjønner at det føles godt å kjenne spark osv
pusilus Skrevet 15. juni 2011 #11 Skrevet 15. juni 2011 Jeg hadde symptomer til en ukerstid etter MA i uke 19, magen begynte tom å vokse i uke 17/18 hos meg.. Trodde jeg var safe da, men var ikke det gitt Når det er sagt, så er det uhyre sjeldent at det ender som hos meg. 1 % av alle graviditeter sier tallene som legene har.
pita27 Skrevet 15. juni 2011 #12 Skrevet 15. juni 2011 MA= missed abortion. Det betyr at fosteret er dødt, men at kroppen ikke "har skjønt det", altså at man ikke blør ut fosteret slik man gjør ved en SA. Jeg hadde en MA da jeg var i uke 11, og det viste seg da at fosteret hadde dødd ved ca 8+5. Må være deilig å være så langt som du er ja, skjønner at det føles godt å kjenne spark osv Ååå... Som sagt, jeg er så takknemlig at det har gått bra så langt. Kjempedeilig å kjenne spark..kjenne hvordan hun ligger, hvor rumpestumpen må være..kjenne hun vigler seg som en slange der inne når jeg legger meg på venstre siden som tydeligvis er hennes side Men SA og MA er vel en frisk kropps metode til å ordne opp i og ikke bringe fram noe som ikke ville ha vært levedyktig. En fattig trøst kanskje..men jeg klarer fortsatt ikke å forstå at det kan gå så lenge for noen før det skjer. Trist..
Shabana Skrevet 20. juni 2011 #13 Skrevet 20. juni 2011 (endret) Virkelig trist å lese om alle dere som har opplevd MA Selv har jeg hatt to SA, men de var så tidlige i svangersapet at jeg ikke hadde skapt med særlig forventninger eller håp. (Det kan bare ikke sammenlignes) Lykke til ved neste forsøk! Endret 20. juni 2011 av Shabana
Wesla Skrevet 20. juni 2011 #14 Skrevet 20. juni 2011 (endret) Stor klem til deg Det er virkelig tøft med MA, hadde selv en i august 2010 i uke 18 og det er fremdeles sårt til tider, men tiden leger heldigvis. Hadde også en forferdelig fødsel med påfølgende morkake som ikke ville ut, kort sagt et mareritt som varte i 15 timer. Håper virklig vi får det til engang, har nå hatt to tidlige SAer på rappen i uke 5. Dessverre så må vi vente litt med mer prøving nå da jeg søker ny jobb ufrivillig. 2010 og 2011 har ikke vært fantastiske årganger for å si det slik. Endret 20. juni 2011 av Wesla
Azalea Skrevet 20. juni 2011 #15 Skrevet 20. juni 2011 Hei! Jeg har selv opplevd både en SA og en MA, ingen av delene er no gøy. Vet ikke hvor langt jeg var på vei da jeg opplevde SA, visste ikke at jeg var gravid, dette skjedde i ung alder. MA opplevde jeg for 4mnd siden ca., fikk vite at jeg var gravid og skulle inn på kontroll etter to uker(var da 7-8 uker på vei) og da var det dødt. Måtte inn og få tatt "abort" med pille på sykehus. Dette var for meg veldig vondt, ikke bare smertene men også følelsesmessig i ettertid. Unner virkelig ikke noen dette. For du som lurte på hva MA sto for: "Missed abortion (avdød graviditet uten blødning)" Jeg håper det klaffer for dere veldig snart!
flub Skrevet 6. juli 2011 Forfatter #16 Skrevet 6. juli 2011 Takk for svar og gode ord!! Dere som har opplevd dette, når fikk dere tilbake mensen?? Er ivrig etter å komme i gang med prøving igjen.
silverdoe Skrevet 7. juli 2011 #17 Skrevet 7. juli 2011 Fekk mensen etter 6 veker, legane sa det kunne gå 4-6 veker før den kom tilbake. Masse lykke til med prøvinga, håper det klaffer fort!
Gjest Alabama Skrevet 7. juli 2011 #18 Skrevet 7. juli 2011 Hadde MA for ni uker siden og har fortsatt ikke fått mensen.
Lemming Skrevet 8. juli 2011 #19 Skrevet 8. juli 2011 Uff så leit! Føler med deg! Må være utrolig vondt... Kan nesten ikke forestille meg det. :/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå