AnonymBruker Skrevet 10. juni 2011 #1 Skrevet 10. juni 2011 Jeg sitter mye ved datamaskinen og slapper nok ikke helt av i skuldrene. Har også før fått høre av lege at jeg har stive muskler i nakken. Kjente akkurat nå at jeg har en kul/knute på størrelse med en halv drue i nakken (i området der halsen begynner å flate ut mot skulderen). Noen som vet hva dette kan være? Jeg har hatt en del bekymringer i det siste, så det kan jo komme av det også.
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2011 #2 Skrevet 10. juni 2011 Må rette opp litt, det er nok mer på størrelse med en ert. Og det er litt ømt, men det kan være fordi jeg har tatt mye på den Har lest litt på nettet og funnet ut at det er lymfeknuter også i dette området og at de kan hovne opp ved sykdom/infeksjon. Men jeg har jo ikke merket noe til dette? Har hatt en del hodepine, men det har jeg ofte. Noen som har opplevd lignende?
*Numi* Skrevet 10. juni 2011 #3 Skrevet 10. juni 2011 Det kan være en hoven/tett talgkjertel. Har selv hatt dette nederst i nakken. Den ble ganske stor, og rett før jeg hadde tenkt til å dra til legen så ble den plutselig borte. Nå har jeg bare en liten flekk igjen, på størrelse med en ert. Hvis du er usikker eller gjerne vil ha den fjernet, så ta en tur til legen. Det tror jeg de kan kutte vekk slike kuler raskt. Men det er nok mest sannsynlig ikke noe mer alvorlig enn det.
Gjest Gjest Skrevet 10. juni 2011 #4 Skrevet 10. juni 2011 Jeg er også plaget med stiv nakke og skuldre. Har en hel haug med slike kuler. Den forklaringen jeg fikk av fysioterapaut og kiropraktor er at dette rett og slett er muskelknuter. Ikke gnu for mye og hardt, da kan de bli såre. Men lett massarsje av og til gjør bare godt. Er det veldig sårt nå, kan du fukte et lite håndkle med lunket/ litt kjølig vann og vri opp godt som du legger over området der du er sår. Det kan roe ned sårheten. Jeg tar meg gjerne en varm dusj eller legger på en varmepute i nakken, det pleier løse opp. Masserer gjerne forsiktig mens jeg ennå er varm. Bare litt obs. får du hodepine av ha på varmepute/varm lang dusj kan det vere en irritasjon /betennelse. Da er det bare ro som hjelper. Da er det bedre å ha på noe kjølig omslag for å lindre plagene noe.
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2011 #5 Skrevet 10. juni 2011 Jeg har hatt slike muskleknuter der mange ganger, de kan også gi hodepine hos meg. Av og til blir de "betente" og ømme, ofte i stressende perioder. Min kur er tigerbalsam og varmeflaske. Smører godt med tigerbalsam og legger meg med med nakken på en varmeflaske. Et par kvelder med slik behandling så er jeg som oftes god igjen. I tilelgg har jeg begynt med enkle tøyeøvelser. De prøver jeg å gjøre to ganger om dagen.
Evelyne Skrevet 10. juni 2011 #6 Skrevet 10. juni 2011 Det är förmodligen en lymfkörtel. Jag har två sådana i nacken som har varit påtagliga hela livet, men de blir större när jag är förkyld. Folk som masserar min nacke blir ofta förvånade och frågar om jag kollat mig för cancer någon gång.. Men lymfkörtlar har man överallt, ibland känns de, ibland inte. Men om det ömmar mycket bör du fråga en läkare. Eller om den blir större. Det kan också vara en muskelknuta. Ta reda på det först om du får för dig att massera! Det är INTE skönt att massera en lymfkörtel! Believe me.. Min pojkvän fick för sig att det faktiskt var en muskelknuta och bearbetade den i säkert en halvtimme och den var svullen i flera dagar, haha. Fy!
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2011 #7 Skrevet 10. juni 2011 Ja, da er det enten en muskelknute eller en betent lymfekjertel. Tror kanskje mest det er en muskelknute, fordi jeg vet jeg ikke slapper nok av i skuldrene, pluss at jeg har mye som kverner rundt i hodet for tiden. Hva gjør egentlig tigerbalsamen? Har aldri brukt det.. Takk for svar alle sammen! Fikk litt småsjokk, kulen var nemlig ganske lett å kjenne, så det er greit å høre om andre har opplevd lignende.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå