Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Idag fikk jeg min lønnslipp for Feriepenger, jeg jobber i Dagsavisen ( privat bedrift ) og har snart jobbet der et år, dette er min første utbetaling av feriepenger, på lønnslippen står det feriepenger/lønn Juni, så det jeg lurer på er om dette betyr at jeg ikke får vanlig lønnsutbetaling den 28 som jeg får vær måned? Jeg er sykemeldt, og på lønnslippen stod det ikke noe om sykedager. Så vil jeg da få sykepenger (lønn) den 28.06.11 ? Jeg har ikke mulighet til og ringe min sjef og spørre så jeg håper noen har et svar til meg, tusen takk :)

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja det regner jeg med at du får :) Viss ikke det er NAV om utbetaler sykepengene dine da.

Skrevet

Sykepenger får du vel bare utbetalt istedenfor lønn? Og om du ikke ville fått lønn utbetalt i juni så vil du vel ikke få sykepenger heller.

Ordningen med feriepenger går ut på at du får 4-5 uker fri hvert år, og man skal selvsagt ikke ha betalt når man har fri. Men for at du skal ha noe penger å rutte med til ferien, sparer bedriften 10-11 prosent av lønna di og utbetaler den en gang i året - som regel rundt juni/juli fordi de fleste tar ferie da.

Om du bare har jobbet et halvt år i fjor vil du dermed bare ha opparbeidet deg "halv feriepenger" og vil da ha litt mindre den måneden. Men neste år vil du få fullt ut.

Skrevet

Du får sannsynligvis ikke lønn for juni.

Og da heller ikke sykepenger. Men om du er sykmeldt i juni og har ferie i juli, vil du få lønn eller sykepenger fullt ut i juli.

Dersom du har avtalt at du ikke skal ta fulle 4 uker ferie i år, stiller det seg litt annerledes, men det sier du ikke noe om?

Skrevet

ingen planer om ferie nei, og vi har det slik at vi må jobbe minimum 8 timer i uken. så blir det ferie tar jeg det i 6 dager istedet for 7 :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...