Gå til innhold

Er det ikke lov å si lol?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Blir vedkommende fornærmet av sådan en adferd? Er det slik vi ønsker at have det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å si LOL er så teit at det gjør vondt i hele kroppen når jeg hører det. Å skrive det er også ganske oppbrukt.

• Liker 10
Gjest Consensio
Skrevet (endret)

-dobbeltpost pga KG forbanna treghet-

Endret av Consensio
  • Liker 1
Skrevet

Blir vedkommende fornærmet av sådan en adferd? Er det slik vi ønsker at have det?

Hvilket århundre er du fra egentlig?

• Liker 6
Gjest Consensio
Skrevet

Nei, nei, nei *sukk*

LoL tilhører skriftspråket og brukes kun om man skriver i en uformell setting (da aller helst kun i settinger som i spill og slikt på nettet)

Man sier ikke lol..... det er det dummeste jeg hører.

• Liker 3
Skrevet

Du må gjerne si så mye lol som du bare vil. Men jeg kommer til å tro du er veldig umoden, uansett om du ellers snakker.. gammelnorsk.

Sådan adferd er bare teit. :filer:

• Liker 7
Skrevet

Å si LOL er så teit at det gjør vondt i hele kroppen når jeg hører det. Å skrive det er også ganske oppbrukt.

Er det noen utenom Ts som virkelig sier det? Har bare sett det skriftlig. Heldigvis :fnise:

• Liker 1
Skrevet

Er det noen utenom Ts som virkelig sier det? Har bare sett det skriftlig. Heldigvis :fnise:

Ja, jeg har dessverre hørt det ved flere anledninger ;)

Gjest Gjest
Skrevet

Hvilket århundre er du fra egentlig?

Jeg forsto det slik at her på kg er vi innenfor det dannede språk. Om ikke kan du ende opp refset og bli missoppfattet på det groveste vis. Dette kan undertegnede selv bekrefte da dette var en veldig fersk hendelse.

Gjest Consensio
Skrevet

Og hva er poenget med å lage flere tråder med samme spørsmål?

• Liker 2
Skrevet

For meg kommer det helt an på sammenheng. Jeg bruker "lol" på f.eks et lite geekforum jeg er med og driver, og når jeg spiller MMORPGs på nettet. Men jeg bruker det ikke her på KG, det blir for meg feil. I tillegg har jeg sett at det er enkelte som bruker det ganske mye, og da kanskje spesielt når de skriver om situasjoner hvor de har fått kritikk eller blitt satt i dårlig lys.

"Så kom naboen bort og kjefta på meg da, lol".

En slik bruk av "lol" ser jeg på som et tegn på usikkerhet, at man føler at man må vise for alle at man ler av å få kjeft og at det ikke går inn på en. Men signalet det gir, i hvertfall overfor meg, er stikk motsatt.

Skrevet

Latterlig stråmann, gjest.

Skrevet

..Går utifra alle skjønner at dette er samme fyren som startet tråden "loooooool fb-problemer i familien" eller noe i den duren.. ><

• Liker 1
Gjest Consensio
Skrevet

Var det ikke kevlarsjel som startet den andre tråden da? Som har vært fast bruker her i lengre tid?

Gjest Tirkes
Skrevet

Det er lov å si lol.

Det er lov å si liksom.

Det er lov å si bare.

Men da han bare liksom og jeg bare ikke sant og herregud liksom, hva faen kan du ikke liksom bare...

Det er slitsomt.

For mye lol er slitsomt.

Dårlig språk ber om bråk.

• Liker 2
Skrevet

Når noen sier lol gjør det vondt i ørene mine. Jeg får nesten lyst til å grine.

Gjest Tirkes
Skrevet

Poster her også om den andre tråden blir rydda bort:

Det er lov å si lol.

Det er lov å si liksom.

Det er lov å si bare.

Men da han bare liksom og jeg bare ikke sant og herregud liksom, hva faen kan du ikke liksom bare...

Det er slitsomt.

For mye lol er slitsomt.

Dårlig språk ber om bråk.

Gjest Heloise
Skrevet

I onlinespill er det til tider "OK" å skrive lol. Men å SI det og spesielt i sosiale sammenhenger (og da også til familiemedlemmer på FB) er det ikke helt OK.... Det er for meg et teit nerdeord.

Skrevet

LOL er ALTFOR lite brukt! Eg er veldig glad for at du tek opp dette, eg har sjølv mange gongar tenkt at her i akkurat denne samanhengen burde avsendar av bodskapen påført eit rungande "LOL"! Ein skjønar med ein einaste gong kva det tyder og at ein er oppegåande og at ein fylgjer med på kva som er poppis ute i den store verda.

AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke lov til å si lol. Eller omg!

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...