AnonymBruker Skrevet 10. juni 2011 #1 Skrevet 10. juni 2011 Tikke for anonym her tror jeg.. Bare et hjertesukk. Vi bestemte oss for fire år siden aat vi ville ha barn, men måtte ha jobbene i orden. (Vi er 30år plussminus 2 år.) I januar begynte vi å prøve. Nybegynner og alt, så testet jeg ikke for EL før mars. I april lå jeg med influensa i to uker... Nå har jeg EL i dag eller i morgen. Nevnte dette for mannen min, som da sukker og sa "Er du sikker på dette? Kanskje vi skal vente til neste år". Jeg nikket og sa at om han ikke er klar ennå, så selvfølelig. Og det mener jeg også. Men det som knuser meg, er at han sa det samme i fjor vår og det ble da ventet til januar før emnet kom opp igjen. Skal det skje sånn mange ganger? Han vil ha barn, sier han. Vi snakker ofte om ting hvor han kan innlede med "Barna våre skal sånn og sånn" og "Sånt må vi ha i hagen når vi får barn" og han strekker det så langt at han nektet å kjøpe sedan sist vi kjøpte bil, for stasjonsvogn er mer praktisk mtp barnevogn! Jeg ville ha sedan fordi jeg ikke liker utseende på stasjonsvogner... Så hva gjør jeg? Hadde det vært en mindre livsviktig avgjørelse, så hadde jeg arugmentert for å få barn, tror han bare er nervøs og trenger bekreftelser, men.. Jeg vil IKKE pushe ham inn i denne avgjørelsen. Argh. Enten motarbeider eggstokkene meg, eller så motarbeider mannebeinet meg.
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2011 #2 Skrevet 10. juni 2011 Først en god til deg! Godt å lese at andre også har det på samme måte. Vi hadde avtalt å prøve fra Aug 2010. Dette har bare blitt utsatt og utsatt. Vi nærmer oss 30år og min biologiske klokke sprenger snart.
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2011 #3 Skrevet 11. juni 2011 Mange menn er "redde" for å planlegge så veldig....de kan godt være med på å ikke bruke prevensjon og se hva som skjer, men når du kommer drassende med at "i morgen har jeg EL", så blir det litt for mye ;-) Med andre ord: hvis han er enig i å ikke bruke noen prevensjon, så ikke fortell han når du har EL, la han slippe å vite det, du kan jo godt vite det allikevel ;-)
tutta23 Skrevet 12. juni 2011 #4 Skrevet 12. juni 2011 Kjære deg! Mannen min vil vente enda noen måneder, og jeg holder på å sprenge av baby-lengsel... Bikker 30 i november, og han er 33... Skjønner hvordan du har det! Men heldig du hvis dere ikke bruker prevensjon, så kanskje det bare klaffer for dere Håper det snart er vår tur:) Sier meg enig at du kanskje ikke skal fortelle om EL, og heller bare prøve "å forføre" han når du vet at EL er rundt hjørnet...? Men skjønner godt at du blir frustrert!!
Go'jenten Skrevet 13. juni 2011 #5 Skrevet 13. juni 2011 Mange menn er "redde" for å planlegge så veldig....de kan godt være med på å ikke bruke prevensjon og se hva som skjer, men når du kommer drassende med at "i morgen har jeg EL", så blir det litt for mye ;-) Med andre ord: hvis han er enig i å ikke bruke noen prevensjon, så ikke fortell han når du har EL, la han slippe å vite det, du kan jo godt vite det allikevel ;-) Skriver under på denne.. Mannen foreslo selv at jeg ikke skulle begynne på pillen igjen etter en liten pause. Men å planlegge, nei det blir for mye. Så nå går det på lykke og fromme her. Jeg har jo sagt ifra at jeg kjenner kroppen min og forstår når det er EL, men så vidt jeg har skjønt på han så er det ok så lenge han ikke vet omn det. Han sier seg forøvrig klar til å begynne å prøve med testing av temperatur og EL i november, men vi håper jo begge på at det klaffer før. Så er bare til å
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå