addict Skrevet 10. juni 2011 #1 Skrevet 10. juni 2011 Hei! Reiser mest sannsynlig til syden neste uke, og minien min er grøtlei og vil bare ha brødmat. Noen som har tips til smørepålegg som ikke blår dårlig av å ligge i veska en dag? Disse minitubene med smøreost og småpakkene med leverpostei, er de avhengig av kjøleskap eller går det bra om de ikke bruker mer etter de er åpnet? Takk for svar :-)
Gjest Emo Fisk Skrevet 10. juni 2011 #2 Skrevet 10. juni 2011 Tubene med smøreost har jeg god erfaring med. Jeg trenger ikke å oppbevare disse i kjøleskapet. Er litt mer skeptisk til leverpostei, men det kommer an på hvor varmt det er. Jeg oppbevarer selv disse småpakkene i romtemperatur, men er usikker på om de klarer sterk varme. Jeg vil tro at de små pakkene med syltetøy er bedre egnet med tanke på sterk varme, selv om de kanskje ikke er å anbefale til alle døgnets måltider i en uke
addict Skrevet 10. juni 2011 Forfatter #3 Skrevet 10. juni 2011 Takk! Han får ikke syltetøy (ikke med sukker i anyways), så det utgår, selv om jeg var inne på tanken Får håpe smøreosten er like populær som leverposteien da, hehehe Vet du, nå kom jeg på at jeg faktisk har kjølerom i stelleveska.. Altså sånn med "sølvfolie" på innsida. Kan jo spørre på diverse barer osv om det går an å få et par isbiter i en liten pose et par-tre ganger for dagen, da vil jo rommet holde seg relativt kjølig, ihvertfall under romtemperatur AH jeg er smart
kontorstol Skrevet 10. juni 2011 #4 Skrevet 10. juni 2011 Leverpostei oppbevares jo i romtemperatur i butikken (de som ikke er "ferske") så det bør da ikke være noe problem...
addict Skrevet 10. juni 2011 Forfatter #5 Skrevet 10. juni 2011 Leverpostei oppbevares jo i romtemperatur i butikken (de som ikke er "ferske") så det bør da ikke være noe problem... Sant, men kan se for meg at det er en god del varmere i syden Tror nok det går bra, så lenge det som er ijen kastes
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2011 #6 Skrevet 10. juni 2011 Det går også an å kjøpe sånne fruktmosglass/porsjonsbeger (4 i en pakke) som de har i babyavdelinga på butikken. Så kan brødbiter dyppes nedi der før det går i munnen. Har vært stor suksess hos oss når vi er på tur, i allefall. Der er det jo ikke sukker, heller.
Gjest Nebula Skrevet 10. juni 2011 #7 Skrevet 10. juni 2011 Vet du om dere har hotellrom med kjøleskap/fryser? Da kan du jo ta med et kjøleelement hjemmefra, kjøle det ned om natta og så bruke det i kjølerommet i veska. Ellers finnes det jo også makrell på slike små bokser som står i romtemperatur på butikken (vår unge er veldig glad i det). Du skriver at han ikke får syltetøy, men hvis han liker det så kan den fruktmosen for barn brukes som pålegg (den er uten tilsatt sukker). Evt mose banan eller lignende rett før servering og ha på skiva.
addict Skrevet 10. juni 2011 Forfatter #8 Skrevet 10. juni 2011 Vet du om dere har hotellrom med kjøleskap/fryser? Da kan du jo ta med et kjøleelement hjemmefra, kjøle det ned om natta og så bruke det i kjølerommet i veska. Ellers finnes det jo også makrell på slike små bokser som står i romtemperatur på butikken (vår unge er veldig glad i det). Du skriver at han ikke får syltetøy, men hvis han liker det så kan den fruktmosen for barn brukes som pålegg (den er uten tilsatt sukker). Evt mose banan eller lignende rett før servering og ha på skiva. Han pleier å få fruktmos ja, så det var kjempelurt! Makrell i tomat har han ikke smakt enda, men det må prøves Vet ikke om vi har kjøleskap på hotellrommet, vi har ikke bestilt eller bestemt oss for hvor enda
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå