AnonymBruker Skrevet 10. juni 2011 #1 Skrevet 10. juni 2011 Hei! Jeg har nå jobbet i ca 7 mnd på ICA og skal ha min første medarbeidersamtale snart. Dette er min første jobb også (og jeg er 19) så det er et par punkter i skjemaet jeg lurer på hva jeg faktisk kan svare når det gjelder 1. Mine mål jeg ønsker å sette for mitt videre arbeid på KORT og LANG sikt. 2. På hvilken måte jeg kan bidra til at butikken når sine mål Punkt 1 er litt vanskelig å si noe om fordi jeg har hatt friår fra skole i år og får forskjellige vakter fordi jeg har vært fleksibel. Men til høsten vil jeg få faste vakter 1-2 ganger i uken hvis ikke litt mer, alt ettersom hvor mye forpliktelser jeg har på univsersitetet osv. Det blir så vanskelig å komme med noe konkrete mål for fremtidien både kortsiktig og langsiktig allerede nå når jeg ikke har fått innblikk i hvordan skoleterminen kommer til å bli! Hva kan jeg si?
Kara W Skrevet 10. juni 2011 #2 Skrevet 10. juni 2011 1. Mine mål jeg ønsker å sette for mitt videre arbeid på KORT og LANG sikt. Hva er dine mål med jobben? Er det bare å tjene penger, så er det et litt dumt svar, men sannsynligvis er det noe mer du vil ha ut av dette. Bli flinkere med kunder? Lære mer om produktene? Få mere ansvar? Bare du selv som kan si hva dine mål med jobben er. 2. På hvilken måte jeg kan bidra til at butikken når sine mål Vanskelig å svare uten å vite hva butikkens mål er. Er det noe som har vært et problem i det siste, så kan det være greit å fokusere på det. Har dere et problem med at det stadig er tomt for varer, så kan du bli flinkere til å følge med på hyllene. Er det for lange køer i kassen kan du bli raskere til å skanne varer osv. En medarbeidersamtale skal være din sjanse til å ta opp ting som du er missfornøyd med på jobben. Er det noe du gjerne skulle ha endret på?
Gjest Tirkes Skrevet 10. juni 2011 #3 Skrevet 10. juni 2011 Jeg ville svart... 1: På kort sikt ønsker jeg en trygg stilling som gir faste inntekter, med et godt miljø blant kollegaene mine, På lengre sikt ønsker jeg en utfordrende og variert arbeidsdag, som krever at jeg må ha flere jern i ilden for å mestre godt både for butikken og for kundene våre. (uten å vite målene) 2: Ved å være ute i god tid, villig til å jobbe ekstra når det skorter på folk og gjøre ting riktig første gang. Altså, ved å spørre når jeg er usikker heller enn å lære av mine feil! Det vil både gjøre kundene mer fornøyde og at ting går lettere i butikken. ...litt generelt, men etter min erfaring, typ svada som de liker å høre. Mine medarbeidersamtaler har vørt 10% knyttet til det fastsatte skjemaet og 90% småprat rundt stillingen min, miljøet og kollegaene spesifikt. Grei måte å rense lufta, ta opp problemer og spørsmål og få en fin prat med personalansvarlig på. :-) 1
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2011 #4 Skrevet 10. juni 2011 Jeg ville svart... 1: På kort sikt ønsker jeg en trygg stilling som gir faste inntekter, med et godt miljø blant kollegaene mine, På lengre sikt ønsker jeg en utfordrende og variert arbeidsdag, som krever at jeg må ha flere jern i ilden for å mestre godt både for butikken og for kundene våre. (uten å vite målene) 2: Ved å være ute i god tid, villig til å jobbe ekstra når det skorter på folk og gjøre ting riktig første gang. Altså, ved å spørre når jeg er usikker heller enn å lære av mine feil! Det vil både gjøre kundene mer fornøyde og at ting går lettere i butikken. ...litt generelt, men etter min erfaring, typ svada som de liker å høre. Mine medarbeidersamtaler har vørt 10% knyttet til det fastsatte skjemaet og 90% småprat rundt stillingen min, miljøet og kollegaene spesifikt. Grei måte å rense lufta, ta opp problemer og spørsmål og få en fin prat med personalansvarlig på. :-) Åhh tusen takk for så gode tilbakemeldinger fra dere begge to!! Med tanke på kortsiktig og langsiktige mål,- blir det litt småvanskelig fordi dette halvåret har det vært fleksibelt for meg(siden jeg hadde ''friår'') og kunne jobbe når dem trengte meg altså når noen blir syke I TILLEGG til mine egne vakter. Uansett er tidspunktene grovt sett veldig forskjellige fra uke til uke. Nettopp fordi jeg har hatt denne muligheten. Jeg jobber også annenhver lørdag. Men det som er greia er at nå ønsker jeg å få fri på lørdager (slik at jeg får litt privatliv også,dette er tross alt helg, og på lørdager er vakta alltid 12.20!),- og fremdeles jobbe alle ukedager men helst så mye på dagtid som mulig. (Altså ikke 17-21 hver gang) Jeg har nevnt det tidligere ang dette med når jeg ønsker å jobbe,-- og sjefen sa at jeg ikke er den eneste som ønsker det osv,- men jeg har likevel, kanskje bare tilfeldig, sett en del fleksibilitet fra henne. Noen uker er herlige tidlige vakter hvor jeg slutter 17.00, andre dager en annen uke er til 21. Men nå ønsker jeg å markere bestemt på samtalen hva det er jeg vil med stillingen. For å oppsummere: Jeg kan godt jobbe maks 1-2 sene kvelder i uken, men ønsker aller mest å jobbe flest dagsvakter som mulig. Jeg kan jobbe alle ukedager, men ønsker å si opp lørdagene. Kan jeg kalle dette en kortsiktig mål fordi når jeg begynner på skolen igjen så vet jeg nå ikke når jeg kan jobbe i uken? Da blir det faste vakter jeg er ute etter. Faste vakter 1-2 ganger i uken, alt ettersom hvordan det går på skolen og om jeg har tid. Og langsiktige mål blir faste vakter den og den dagen i uken? (Men når jeg har prøver o.l så kan jeg ikke jobbe den ''faste'' dagen fordi da MÅ jeg FORBEREDE meg til prøven. Skolen er jo viktigst) Men andre ting som dere nevnte med mål,- som eks det med å lære mer om produkter, være flinkere med kunder osv,-- det er også veldig gode ting jeg kan ta med i tillegg! Er bare denne saken med arbeidssituasjonen min som jeg lurer på høres bra ut ovenfor. Takker masse for tilbakemeldinger
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2011 #5 Skrevet 10. juni 2011 Åhh tusen takk for så gode tilbakemeldinger fra dere begge to!! Med tanke på kortsiktig og langsiktige mål,- blir det litt småvanskelig fordi dette halvåret har det vært fleksibelt for meg(siden jeg hadde ''friår'') og kunne jobbe når dem trengte meg altså når noen blir syke I TILLEGG til mine egne vakter. Uansett er tidspunktene grovt sett veldig forskjellige fra uke til uke. Nettopp fordi jeg har hatt denne muligheten. Jeg jobber også annenhver lørdag. Men det som er greia er at nå ønsker jeg å få fri på lørdager (slik at jeg får litt privatliv også,dette er tross alt helg, og på lørdager er vakta alltid 12.20!),- og fremdeles jobbe alle ukedager men helst så mye på dagtid som mulig. (Altså ikke 17-21 hver gang) Jeg har nevnt det tidligere ang dette med når jeg ønsker å jobbe,-- og sjefen sa at jeg ikke er den eneste som ønsker det osv,- men jeg har likevel, kanskje bare tilfeldig, sett en del fleksibilitet fra henne. Noen uker er herlige tidlige vakter hvor jeg slutter 17.00, andre dager en annen uke er til 21. Men nå ønsker jeg å markere bestemt på samtalen hva det er jeg vil med stillingen. For å oppsummere: Jeg kan godt jobbe maks 1-2 sene kvelder i uken, men ønsker aller mest å jobbe flest dagsvakter som mulig. Jeg kan jobbe alle ukedager, men ønsker å si opp lørdagene. Kan jeg kalle dette en kortsiktig mål fordi når jeg begynner på skolen igjen så vet jeg nå ikke når jeg kan jobbe i uken? Da blir det faste vakter jeg er ute etter. Faste vakter 1-2 ganger i uken, alt ettersom hvordan det går på skolen og om jeg har tid. Og langsiktige mål blir faste vakter den og den dagen i uken? (Men når jeg har prøver o.l så kan jeg ikke jobbe den ''faste'' dagen fordi da MÅ jeg FORBEREDE meg til prøven. Skolen er jo viktigst) Men andre ting som dere nevnte med mål,- som eks det med å lære mer om produkter, være flinkere med kunder osv,-- det er også veldig gode ting jeg kan ta med i tillegg! Er bare denne saken med arbeidssituasjonen min som jeg lurer på høres bra ut ovenfor. Takker masse for tilbakemeldinger Hei, TS igjen. ICAs mål er forresten å bli det ledende detaljhandelsselskapet med fokus på mat og måltider.. Og for at ICA skal nå sine mål nærmere, så kan jeg da f.eks anbefale enkelte grønnsaker til et måltid hvor kunden kan kjøpe enda mer hos oss! Det har faktisk hendt at en kunde spør om denne grønnsaken passer til den og den retten,- og jeg gir tips. Men det er sjeldne tilfeller. Men likevel interessant å nevne det?
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2011 #6 Skrevet 12. juni 2011 Hei, TS igjen. ICAs mål er forresten å bli det ledende detaljhandelsselskapet med fokus på mat og måltider.. Og for at ICA skal nå sine mål nærmere, så kan jeg da f.eks anbefale enkelte grønnsaker til et måltid hvor kunden kan kjøpe enda mer hos oss! Det har faktisk hendt at en kunde spør om denne grønnsaken passer til den og den retten,- og jeg gir tips. Men det er sjeldne tilfeller. Men likevel interessant å nevne det? Jeg bumper denne opp
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå