Qwizt Skrevet 9. juni 2011 #1 Skrevet 9. juni 2011 Jeg var nettopp inne og sjekket karakterene mine på StudentWeb, og så at jeg hadde strøket på min ene eksamen. Jeg føler meg ubrukelig og dum, og det verste av alt var at jeg hadde en skikkelig god følelse når jeg gikk ut av eksamenslokalet, så jeg lurer på om jeg mangler selvinnsikt også. Jeg har strøket på eksamen en gang før (har gått fire år på universitetet til nå), og jeg tok det ikke så tungt da. Men nå, når jeg da har strøket på eksamen nummer to, begynner jeg å lure på om universitetet egentlig er noe for meg. Jeg trives kjempegodt og liker fagene jeg tar, men jeg blir bare så demotivert. Jeg vet at jeg bare må bite tennene sammen og begynne å lese på nytt, for jeg skal jo selvfølgelig ta eksamen på nytt. Har noen av dere strøket på eksamen? I så fall, hvordan taklet dere det? Takker for alt på forhånd
Gjest Ms. Raggsokk Skrevet 9. juni 2011 #2 Skrevet 9. juni 2011 Kan du ikke få en begrunnelse på strykkarakteren? Og sende inn en klage? Siden du strøk har du vel ingenting å tape.
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2011 #3 Skrevet 9. juni 2011 Jeg var nettopp inne og sjekket karakterene mine på StudentWeb, og så at jeg hadde strøket på min ene eksamen. Jeg føler meg ubrukelig og dum, og det verste av alt var at jeg hadde en skikkelig god følelse når jeg gikk ut av eksamenslokalet, så jeg lurer på om jeg mangler selvinnsikt også. Jeg har strøket på eksamen en gang før (har gått fire år på universitetet til nå), og jeg tok det ikke så tungt da. Men nå, når jeg da har strøket på eksamen nummer to, begynner jeg å lure på om universitetet egentlig er noe for meg. Jeg trives kjempegodt og liker fagene jeg tar, men jeg blir bare så demotivert. Jeg vet at jeg bare må bite tennene sammen og begynne å lese på nytt, for jeg skal jo selvfølgelig ta eksamen på nytt. Har noen av dere strøket på eksamen? I så fall, hvordan taklet dere det? Takker for alt på forhånd Bedre å stryke enn å få dårlig karakter synes jeg. Har du mulighet til å konte i august så er det ikke noe å deppe over.
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2011 #4 Skrevet 9. juni 2011 Bedre å stryke enn å få dårlig karakter synes jeg. Har du mulighet til å konte i august så er det ikke noe å deppe over. Teknisk sett så er det jo ikke bedre å stryke enn å få en dårlig karakter. Hvorfor synes du det?
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2011 #5 Skrevet 9. juni 2011 Teknisk sett så er det jo ikke bedre å stryke enn å få en dårlig karakter. Hvorfor synes du det? Man får muligheten til å ta eksamen på nytt. De gangene jeg har fått karakteren D har jeg angret på at jeg ikke leverte blankt. Da kunne jeg tatt konteeksamen.
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2011 #6 Skrevet 9. juni 2011 Man får muligheten til å ta eksamen på nytt. De gangene jeg har fått karakteren D har jeg angret på at jeg ikke leverte blankt. Da kunne jeg tatt konteeksamen. På HiO kan man konte selv om man får A. Ikke noe poeng, men i teorien kan man det.
Gina_ Skrevet 9. juni 2011 #7 Skrevet 9. juni 2011 Man får muligheten til å ta eksamen på nytt. De gangene jeg har fått karakteren D har jeg angret på at jeg ikke leverte blankt. Da kunne jeg tatt konteeksamen. Er ikke alle universiteter som tilbyr konte vet du, UiO gjør ikke det og man må vente til neste gang emnet gies før man kan melde seg opp til eksamen igjen, gjerne et helt år etter første eksamen. Kan du ha misforstått spørsmålene for eksempel? Be om begrunnelse og klag i alle fall, du har ikke noe å tape på det.
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2011 #8 Skrevet 9. juni 2011 Konte kan man selv om man har bestått. Virker som om folk ikke vet det. Jeg strøk en gang. Reagerte med å erklære meg selv en inkompetent dust som ikke hadde noe på universitetet å gjøre. Tok faget om igjen. Hadde heldigvis gode notater så jeg leste mest på de. Det var ny foreleser i den delen jeg likte minst. Så møtte jeg opp på eksamen. Skrev som jeg aldri hadde skrevet før. Gikk med en skikkelig dårlig følelse fordi jeg visste jeg hadde glemt noen ting. Fikk en B. Så ikke gi opp!
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2011 #9 Skrevet 9. juni 2011 Klag. Jeg strøk på eksamen, klaget, og fikk 3.
Anglofil Skrevet 9. juni 2011 #10 Skrevet 9. juni 2011 (endret) Klag. Og nei, du er ikke dum. Jeg har selv strøket flere ganger, må jeg innrømme, da jeg hadde mange eksamener på en gang, men det ordner seg som regel. Okay, det er kjipt å stryke og ta den opp på nytt, men man får bare gjøre det og gå videre. Det betyr ikke at man er dum eller inkompetent. Jeg strøk på en eksamen, og neste gang jeg tok den fikk jeg B. Jeg følte meg skikkelig teit som strøk, men det nytter ikke å gi opp. Mvh Yvonne Endret 9. juni 2011 av Yvonne
Benedicte22 Skrevet 9. juni 2011 #11 Skrevet 9. juni 2011 Herregud, konte kan du jo selvom du har bestått, jeg fikk en C, kontet og fikk en A. Ingen problem.
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2011 #12 Skrevet 10. juni 2011 Herregud, konte kan du jo selvom du har bestått, jeg fikk en C, kontet og fikk en A. Ingen problem. Ikke om du går på universitet
NancyB. Skrevet 10. juni 2011 #13 Skrevet 10. juni 2011 Man kan konte på universitetet, jo? Fleire i klassa mi på UIA som gjorde det.
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2011 #14 Skrevet 10. juni 2011 Man kan konte på universitetet, jo? Fleire i klassa mi på UIA som gjorde det. Ok visste jeg ikke, fint for studentene det.
Benedicte22 Skrevet 10. juni 2011 #15 Skrevet 10. juni 2011 Ikke om du går på universitet Hva med å skaffe seg litt info før du svarer?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå