Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Heisann,

om noen uker skal jeg til fastlegen for å få fylt ut søknad om aap til NAV-kontoret. Men det er mulig jeg skal flytte til en annen del av landet, og da lurer jeg på om noen her inne har erfaring med bytte av NAV-kontor? Er søknaden (og eventuelt vedtaket om aap) landsdekkende, eller må man få en ny fastlege der man flytter til og sende en ny søknad der?

Og, noen som vet sånn ca hvor lang tid det tar fra man sender en slik søknad til man får svar fra NAV? Jeg bor i Troms, om det har noe å si.

Takknemlig for svar

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er landsdekkende.

Du kan regne med 3-6 mnd behandlingstid.

Gjest Krizzy
Skrevet

Heisann,

om noen uker skal jeg til fastlegen for å få fylt ut søknad om aap til NAV-kontoret. Men det er mulig jeg skal flytte til en annen del av landet, og da lurer jeg på om noen her inne har erfaring med bytte av NAV-kontor? Er søknaden (og eventuelt vedtaket om aap) landsdekkende, eller må man få en ny fastlege der man flytter til og sende en ny søknad der?

Og, noen som vet sånn ca hvor lang tid det tar fra man sender en slik søknad til man får svar fra NAV? Jeg bor i Troms, om det har noe å si.

Takknemlig for svar

Det NAV-kontoret du leverer søknaden til skal behandle den.

Vedtaket som fastsettes av det kontoret du søker på er landsdekkende, det vil si, at ditt nye kontor (dersom du flytter) ikke kan avslå arbeidsavklaringspengene, dersom du har fått det innvilget på ditt gamle kontor.

Om du flytter burde du få en ny fastlege - for det er vel litt tungvint å reise til vedkommende dersom det er på en annen side av landet?.... Men det gjør ingenting om din gamle fastlege har skrevet en legeerklæring når du søker.

Hvor lang tid, vet jeg ikke. Min erfaring er at det egentlig varierer veldig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...