AnonymBruker Skrevet 9. juni 2011 #1 Skrevet 9. juni 2011 Får en restskatt på ca 15000 kr som jeg ikke har mulighet til å betale fordi jeg for tiden er på minstesats AAP fra NAV. Kan muligens strekke meg til å betale ca 500 kr pr mnd, men det er maks... Noen som har erfaring med slik nedbetalingsordning? (hvor jeg henvender meg, hvor lav sum pr mnd de går med osv osv.)
The Duchess Skrevet 9. juni 2011 #2 Skrevet 9. juni 2011 Jeg søkte i fjor pga veldig lav inntekt, men fikk avslag. Du får uansett delt beløpet i 2.
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2011 #3 Skrevet 9. juni 2011 Send søknad til katteoppkrever der du bor. Regn med at du må dokumentere din inntekt/ boutgifter. Har du minstesats AAP, høres det ut som du har gode sjanser til å få en avtale
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2011 #4 Skrevet 9. juni 2011 Får en restskatt på ca 15000 kr som jeg ikke har mulighet til å betale fordi jeg for tiden er på minstesats AAP fra NAV. Kan muligens strekke meg til å betale ca 500 kr pr mnd, men det er maks... Noen som har erfaring med slik nedbetalingsordning? (hvor jeg henvender meg, hvor lav sum pr mnd de går med osv osv.) Det er vel kemnerkontoret som tar imot slike henvendelser. Jeg er i samme situasjon som deg, har 18 000 i restskatt og starter i disse dager på aap. Det blir jo helt umulig, skal også brødfø et par unger og holde på huset. Restskatten er meg dessuten et mysterium i seg selv. Skal snart be om et møte og høre på mulighetene.
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2011 #5 Skrevet 9. juni 2011 At den er et mysterium, må du ta med Skatteetaten. Restskatt skal betales til fastsatt tid selv om den er påklaget, heter det seg. Imidlertid er de forhåpentligvis såpass runde at de gir en utsettelse mens klagen blir behandla
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2011 #6 Skrevet 9. juni 2011 Skatt må betales selv om du har sendt inn klage, men beløp over 5000 deles i to, men innbetaling i september eller oktober (evt husker jeg feil og det var aug/sept). Har du ikke penger å betale med råder jeg deg til å ta en tur i banken og høre om du kan låne penger der, å utelate å betale restskatt blir fort en dyr affære. I verste fall trekker de direkte av AAPen din, uten at du selv kan bestemme sum.
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2011 #7 Skrevet 9. juni 2011 At den er et mysterium, må du ta med Skatteetaten. Det har jeg gjort. Ligningen ble snudd og vrengt opp og ned, og de fant ingen feil. 28 000 til overs i fjor, 18 000 minus i år. Pga. 28 000 mer i inntekt, samt lavere rente. Ellers ingen endringer. Helt utrolig at det går an.
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2011 #8 Skrevet 10. juni 2011 Jeg fikk 20000 i restskatt uten mulighet til å betale. Jeg snakket med kemneren og fikk da til en avtale om nedbetaling over et år. Noe lenger kunne de ikke godkjenne. Måtte dokumentere inntekt mm.
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2011 #9 Skrevet 10. juni 2011 Skatt må betales selv om du har sendt inn klage, men beløp over 5000 deles i to, men innbetaling i september eller oktober (evt husker jeg feil og det var aug/sept). beløp over kr 1000,- deles i 2 like deler. forfall er i midten av august og september
Helen Skrevet 10. juni 2011 #10 Skrevet 10. juni 2011 Jeg fikk delt opp restskatten min for et par år siden. Jeg betalte da 500,- pr mnd. Siden det da gikk mer enn 6 mnd før alt var betalt måtte de trekke direkte fra lønn/trygd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå