AnonymBruker Skrevet 9. juni 2011 #1 Skrevet 9. juni 2011 Jeg ønsker å ha Canon in D som inngang i kirken. Men er så usikker på om vi skal velge orgel eller piano.. Derfor setter jeg stor pris på noen innspill! Tenker selv at orgel er veldig staselig, man får litt gåsehud av å høre flott orgelmusikk. Men jeg er usikker på om det passer til denne sangen? (Det er flott til Mendhelsson!) Piano blir skjørere, kanskje penere/koseligere, men er det staselig nok? Litt vanskelig å forklare merker jeg, men håper dere skjønner hva jeg mener! Jeg selv er en ganske liten, forsiktig jente, med en enkel, romantisk brudekjole (om det skal ha noe å si..)
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2011 #2 Skrevet 10. juni 2011 Blir dere mange i kirken? Dersom kirken er liten og det kommer relativt få, høres det veldig fint og romantisk ut med piano.
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2011 #3 Skrevet 10. juni 2011 Vi blir rundt 80 stk i kirken. Den er av "vanlig" størrelse, ikke kjempestor, men ikke knøttliten. En hvit, koselig trekirke Takk for tilbakemeldingen! -TS
FruN Skrevet 10. juni 2011 #4 Skrevet 10. juni 2011 Jeg hadde nok uansett inngangsmarsj hatt orgel. Ihvertfall i kirken vi skal gifte oss i. Men det er en STOR kirke, og med det største orgelet i sitt slag nord for Tyskland Så litt spesielt Hvorfor ikke høre med organisten? H*n har jo erfaring med lyden i kirken..
lilleGrethe Skrevet 12. juni 2011 #5 Skrevet 12. juni 2011 jeg vil si orgel, uansett hva dere skal ha. det er så mye mer staselig med orgel enn piano! Vi hadde piano på en av sangene, da den passer bedre på piano, men på inngang, utgang og typiske salmer ville jeg hatt orgel hvis jeg var deg. Men Pachebels Canon i D er jo den nydelig med strykere - hvis du får tak i noen som kan spille det. hør med organisten om han/hun kjenner noen, ofte stiller lokale opp rimelig.. Men for å bestemme dere for instrument, ville jeg gått på youtube og hørt på forskjellige versjoner. det ligger så mye ute, at det er mulig å finne versjoner med både piano, strykere, orgel, osv.
cena Skrevet 12. juni 2011 #6 Skrevet 12. juni 2011 Orgel, det høres så mye finere ut. . Å passer perfekt for bryllup
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå