Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva bør man få med seg i denne byen

Hva bør man være på vakt for?

Skrevet

Du bør dra til gamlebyen i Side, kjempekoselig plass, med masse butikker og restauranter. Samt amfiteateret som er like ved inngangen. Og kleopatrastranden. :)

Skrevet

Du bør dra til gamlebyen i Side, kjempekoselig plass, med masse butikker og restauranter. Samt amfiteateret som er like ved inngangen. Og kleopatrastranden. :)

Må bare si meg enig i dette. Ellers reiste vi på ulike turer med reiseselskapet (Ving), reiste inn til Antalya blant annet, var på shoppingtur i en basar like utenfor osv.

Egentlig kan jeg ikke tenke på noe man bør passe seg for, jeg syntes Side var en utrolig flott plass.

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

hvordan organiserer ving disse turene sine ? drar til alanya nå i helga men har ikke hørt et kvekk fra ving om organiserte utflukter :klo:

Skrevet (endret)

Det står jo på nett, dvs at informasjonen finner du der, i tillegg vil man også få utdelt informasjon om dette på bussen fra flyplassen. Her er en link til utfluktene de har i Alanya. Og de har også reiseledere som kommer innom hotellene flere ganger i uken som registrerer utflukter, tar i mot betaling, i tillegg til at de har et velkomstmøte. De har også en servicetelefon man kan ringe hvor man da også kan bestille utflukter.

Endret av Yvonne
Skrevet

har sett linken din men stusset siden det ikke var påmelding. stusset på at det ikke kom noe info på mail/i post siden vi alltid har fått dette på forhånd fra apollo.

Skrevet

Det er fordi påmelding ikke skjer før der nede, ihvertfall var det slikt da jeg var i Side i Tyrkia i fjor.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var på ferie i Side i fjor...og jeg drar aldri tilbake!!

Været var fint og vaaaaarmt...fine strender....that's it! Dyr mat, innpåslitne tyrkere... oppe ved Amfiteatret i gamlebyen, ble vi forsøkt svindlet av en som utga seg for å være en hjelpsom mann mht ta biler av oss + guide...selv om vi ikke ønsket dette. Han var ekkel og det var en eldig ubehagelig opplevelse.

Alanya er myye bedre:)

Skrevet (endret)

Jeg var på ferie i Side i fjor...og jeg drar aldri tilbake!!

Været var fint og vaaaaarmt...fine strender....that's it! Dyr mat, innpåslitne tyrkere... oppe ved Amfiteatret i gamlebyen, ble vi forsøkt svindlet av en som utga seg for å være en hjelpsom mann mht ta biler av oss + guide...selv om vi ikke ønsket dette. Han var ekkel og det var en eldig ubehagelig opplevelse.

Alanya er myye bedre:)

Her må jeg bare legge igjen et svar. For det første må jeg si at ut i fra mine erfaringer er maten billigere i Side og tyrkerne er langt i fra like innpåslitne som i Alanya. Selvfølgelig kommer prisene på maten litt an på hvor man spiser, for spiser man ved havet er selvsagt maten en del dyrere siden det koster mer å leie lokaler ved sjøutsikt.

Nå har det seg slik at jeg bare har vært på ferie i Alanya èn gang, mens jeg har vært i Side mange ganger, så er kanskje derfor jeg liker så Side så mye bedre. Men i det siste har jeg snakket en del med folk som har vært 1 gang i Side og 1 gang i Alanya, og alle sier da at de liker Side mye bedre. Side er en mye mindre by, og det er lettere å føle seg trygg og bli kjent i området. Synd at du ble forsøkt svindlet, men det kan skje alle steder og jeg synes ikke du skal klandre byen Side for akkurat den hendelsen.

Så over til et svar til trådstarter som skal til Side. Du har mye å glede deg til. Side er en estetisk vakker by med mange fine gamle ruiner som det er verdt å se og ta noen bilder ved. Hvis du ønsker å dra på utflukter er det mange som selger turer rundt i området, og det er som regel billigere å kjøpe turer fra tyrkiske firmaer enn i fra selskapet du bestilte reisen av. Kan for eksempel anbefale tur til en landsby for å bli bedre kjent med den tyrkiske kulturen, eller badeland hvis du drar med barn eller en tur til Pamukkale. (hvis du ikke vet hva sistnevnte er kan du google det)

Endret av Banan
Skrevet

Det er fordi påmelding ikke skjer før der nede, ihvertfall var det slikt da jeg var i Side i Tyrkia i fjor.

ah, sånn å forstå.

herregud... reiser om under 16 timer og jeg sitter her og skjelver... faens fly !

Skrevet

ah, sånn å forstå.

herregud... reiser om under 16 timer og jeg sitter her og skjelver... faens fly !

Huff da, men håper du får en fin tur allikevel. God tur! :)

• 4 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

TS her:

Side er virkelig ein fantastisk by med mange fine og hyggelige folk. Men strandpromenaden var unntaket, der var innkasterene innpåslitne og litt pågående.

• 3 uker senere...
Skrevet

Side hadde hyggelige mennedker, selv om den oppsøkende salgsvirksomheten er noget slitsom for oss nordboere.

Vil dog hente opp denne tråden for å advare mot Side Beach Club, Hotel Dogan, og hotellene rundt. Helt sykt mye støy, og musikk tilsvarende en syrefest for 1000 stk, selv om utestedet var nærmest tomt. Høyttalerne var vendt opp mot balkongene, så hjalp ikke å gå på rommet heller.

Vi fikk tre netter uten søvn, og drar ikke tilbake før den bula stenger og hotellet lærer seg å tilpasse seg kundegruppen.

Skrevet

Selv vært i Side mange ganger, 1 gang i Alanya. Og utrolig glad i Side. synes spesielt menneskene der er så utrolig koselig. Fått flere venner der nede, og de er så snille og hjelpsomme. Vært der både på festetur, og familieferie med barn. Synes det passer fint til begge deler.

AnonymBruker
Skrevet

Side hadde hyggelige mennedker, selv om den oppsøkende salgsvirksomheten er noget slitsom for oss nordboere.

Vil dog hente opp denne tråden for å advare mot Side Beach Club, Hotel Dogan, og hotellene rundt. Helt sykt mye støy, og musikk tilsvarende en syrefest for 1000 stk, selv om utestedet var nærmest tomt. Høyttalerne var vendt opp mot balkongene, så hjalp ikke å gå på rommet heller.

Vi fikk tre netter uten søvn, og drar ikke tilbake før den bula stenger og hotellet lærer seg å tilpasse seg kundegruppen.

Hva sa reiseselskapet da du klaget?

Annonse
Skrevet

Muntlig klage ble mottatt med stor forståelse og beklagelse av feilaktig informasjon fra firmaets vegne. Av reiselederen det dagen, altså...

Skriftlig klage har jeg ikke fått sendt til riktig avdeling enda.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...