Zarabi Skrevet 9. juni 2011 #1 Skrevet 9. juni 2011 Hei hei Jeg har lenge hatt lyst til å kjøpe meg en pulsklokke for å få mer ut av treningen.Har lett mye på nettet og sett masse på tester som er gjort. Testene basere seg likevel på det beste av det beste, og ser ikke at jeg har de samme behovene som de beste klokkene. Jeg vurderer mine behov til å være: klokke, kcal- telling, tidtaker og pulsmåler. kanskje også noe minne. men det er ikke det viktigste. Jeg ønsker også at "skjermen" er relativt stor og at tallene er relativt store slik at det ikke er noe problem å lese av klokken selvom man er i høy aktivitet. Håper det er noen der ute som tilfeldigvis har kommet over en klokke som passer mine behov og er fornøyd med den
Supraspinatus Skrevet 10. juni 2011 #3 Skrevet 10. juni 2011 Hei hei Jeg har lenge hatt lyst til å kjøpe meg en pulsklokke for å få mer ut av treningen.Har lett mye på nettet og sett masse på tester som er gjort. Testene basere seg likevel på det beste av det beste, og ser ikke at jeg har de samme behovene som de beste klokkene. Jeg vurderer mine behov til å være: klokke, kcal- telling, tidtaker og pulsmåler. kanskje også noe minne. men det er ikke det viktigste. Jeg ønsker også at "skjermen" er relativt stor og at tallene er relativt store slik at det ikke er noe problem å lese av klokken selvom man er i høy aktivitet. Håper det er noen der ute som tilfeldigvis har kommet over en klokke som passer mine behov og er fornøyd med den Noe som er gull verdt med enkelte pulsklokker (og deres produsenter) er treningsprogramvaren som følger med og som man synkroniserer dataene med. Med mindre du er svaksynt burde du ikke ha problemer med å lese av puls på noen klokker når du driver på med høy aktivitet. Det krever ikke så veldig mye øye-hånd-koordinasjon for å se på klokken. Hvis det i det hele tatt finnes noen pulsklokker uten de kravene du spesifiserer så vil jeg bli overrasket. Imidlertid har du ikke bruk for kcal-telling da denne bare gir en slags kvalifisert gjetning. Noe annet som er svært praktisk er egendefinerte pulssoner. Det er mye lettere å trene i riktig sone dersom du kan se på % av maks i stedet for puls og regne deg frem til det selv. Noen av de billigste klokkene har kun produsentens egne pulssoner som kan avvike fra andre (feks Olympiatoppen sine). Du bør også se på mulighet for tilkobling av ekstrautstyr som skritt-teller/foot pod, ev gps (om du av en eller annen har grunn har lyst å se hvor du har løpt i kart) Hvor mye penger har du tenkt å bruke på dette da? Om du er åpen for andre alternativer så har jeg hørt mye bra om systemer som "adidas micoach". Det er ikke akkurat en pulssklokke, men mer en slags elektronisk personlig trener. Du setter opp på dataen hvor mye og ofte du vil trene og eventuelle mål. Så bruker du et pulsbelte, foot pod, og en liten boks du kobler hodetelefoner/øreplugger til. Så forteller treneren deg om du skal øke tempo, senke, fortsette osv. Mener også at man kan koble mp3-spiller via denne lille boksen slik at du kan høre på musikk mens du jogger, så justerer den volumet når den snakker til deg. Litt usikker på om Nike+ systemet fungerer på samme måte, men det er sikkert bra det og. micoachen koster vel en 1200kr eller noe sånt.
Banan Skrevet 10. juni 2011 #4 Skrevet 10. juni 2011 Kan absolutt anbefale Polar RS300. Den oppfyller dine behov og har også litt innebygget minne. I tillegg er den lett å forstå. Koster rundt 1500, og som tilleggsutstyr kan du eventuelt kjøpe fotsensor eller GPS-sensor for å måle hvor langt du løper.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå