AnonymBruker Skrevet 9. juni 2011 #1 Skrevet 9. juni 2011 Har bestemt meg for å gå ned 18 kilo. Jeg startet for et par måneder siden, men har nesten ikke gått ned noenting. Jeg lurer på om jeg gjør noe feil? Trener 4 dager i uka (60 min + per gang), spiser små måltider, men ofte. Da går det gjerne i litt frukt og grovt brød eller knekkebrød med noe magert pålegg. Kuttet ut brusen helt, men unnder meg litt godteri på lørdager. Det er ikke sånn at jeg hiver i meg en pose med chips, det er heller en pinneis, eller en liten sjokolade. Og middager er vanlig kost, mere grønnsaker enn jeg spiste før og mindre ris, poteter osv. Ikke noe spesielt store porsjoner heller. Mye mindre enn jeg pleide før. Alikevel går jeg ikke ned i vekt. Noen som vet hva jeg gjør galt, eller om det er noe annet jeg kan gjøre i tillegg??
Miki Skrevet 9. juni 2011 #2 Skrevet 9. juni 2011 Vanskelig å finne ut, men er så klart NOE du gjør feil (kan ikke se hva det er da). Kanskje du spiser for mye frukt? Det er sukker i frukt også. Kanskje du rett og slett spiser for lite?
Nymph Skrevet 9. juni 2011 #6 Skrevet 9. juni 2011 Man skal jo ikke spise mindre, eller lite, men bytte ut matvarer slik at man spiser seg mett på mindre kalorier. Kanskje du spiser for mye karbohydrater og for lite protein og fett? Prøv å bytte ut en del av frukten med grønnsaker, kutt poteter, ris og lignende helt og fyll på med mer fett og proteiner. 1
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2011 #7 Skrevet 9. juni 2011 Takk for svar. Skal prøve det ut å håpe det hjelper!
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2011 #9 Skrevet 10. juni 2011 Trener veldig variert. Løper to dager i uka også er den en dag med spinning og en dag med styrke/kodnis. TS.
Wiggins Skrevet 10. juni 2011 #10 Skrevet 10. juni 2011 Hvordan er det med hverdagsaktiviteten, dvs. hvor mye beveger du deg utenom trening? Det er mye viktigere å være i en del aktivitet hver dag enn å trene 3-4 ganger i uka. Selv har jeg 15 km til jobben, så det blir 30 km sykling hver dag uansett. Jeg ser at vekta holder seg litt lavere enn tidligere da jeg hadde mye kortere vei til jobben, selv om jeg syklet 2-300 km treningsturer i uka da også. Heis burde vært forbudt å bruke for folk som er funksjonsfriske. I det hele tatt, det er viktig å ikke sitte mye stille.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå