Gjest Iah Skrevet 9. juni 2011 #1 Skrevet 9. juni 2011 Jeg var nettopp innom nærbutikken min som er en Kiwi-butikk. Jeg så de hadde moreller og siden jeg elsker moreller tenkte jeg at jeg skulle kjøpe meg en pose. Men til min store skuffelse var det særdeles dårlig kvalitet på dem. Flere var råtne og det luktet mugg av alle posene jeg sjekket. Det rant også brun guffe av de jeg løftet på. Jeg sa i fra til en av de ansatte og hun tok med seg den posen jeg holdt i med på bakrommet, men det så ikke ut til at hun hadde tenkt å gjøre noe mer med resten av dem. Da jeg kom til kassen så jeg skiltet med reklame for frukt og grønt garantien deres med dobbel pris tilbake hvis man ikke var fornøyd, og nå når jeg kom hjem begynte jeg å tenke. Moreller er jo grisedyrt så sånn sett ville det vært en del penger å hente der på den garantien. Men hvordan fungerer egentlig dette? Må jeg kjøpe alle, for så å få penger tilbake? Er det noen her som har benyttet seg av dette? Jeg vet ikke helt om jeg tør og jeg føler at det er litt flaut. Spesielt siden det er nærbutikken som jeg svært ofte er innom. Noen tanker?
Frøken Smilla Skrevet 9. juni 2011 #2 Skrevet 9. juni 2011 Jeg kjøpte en gang paprika på Kiwi, og da jeg skulle bruke den (samme kveld), oppdaget jeg at den hadde innvendig pels ... Jeg tok dem med meg da jeg skulle forbi butikken dagen etter, og damen bak kassen tok den i mot og ba meg hente meg "to store paprikaer" som kompensasjon. Ikke trengte jeg kvittering eller noe den gangen, så jeg synes at servicen var strålende. Frukt og grønt er og skal være ferskvarer, det er godt at noen tar det på alvor!
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2011 #3 Skrevet 9. juni 2011 Du må kjøpe først, så gå tilbake for å få dobbel pris tilbake. Har selv gått tilbake for med varer jeg ikke har vært fornøyd med og fått dobbelt opp av ny vare som kompensasjon. Senest i dag skulle jeg kjøpe jordbær og fant at alle kurvene hadde dårlige bær. Endte opp med å gå til en annen butikk, men innser jo nå selv at jeg burde kjøpt de, snudd utenfor døren og levert de tilbake.
Gjest Skrevet 9. juni 2011 #4 Skrevet 9. juni 2011 Trenger ikke snu utenfor døren engang, du må bare betale de først! Har mange slike frukt og grønt jegere hos meg, og noen normale kunder som bare er uheldige, da sier jeg at hvis du betaler den først kan du enten hente deg to nye, eller du kan få en ny og få prisen av en tilbake!
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2011 #5 Skrevet 10. juni 2011 Da jeg jobbet på KIWI for et par år siden, trengte ikke kundene betale heller. Om man fant for eksempel en kurv med jordbær som var dårlige, tok man den med seg til kassen (eller kontaktet en ansatt), og man fikk da med seg to kurver med jordbær som var av god kvalitet. Måten det ble ført kontroll på var at man hadde et lite skjema å fylle ut (ansatt fylte ut, også skrev kunden under). Ikke mer hokus-pokus enn det
Gjest Coarvi Skrevet 10. juni 2011 #6 Skrevet 10. juni 2011 Er det ikke dobbel pris tilbake da? Ikke dobbel vare? Jeg regner med TS blir litt skuffet hvis hun kjøper flere kg med moreller, og så får dobbelt så mange kg gratis, fordi Kiwi innbiller seg at "dobbel pris = dobbel vare." Spesielt kjipt er det hvis ingen av morellene ser bra ut uansett... Hvis jeg hadde fått en råtten paprika, så hadde jeg blitt ganske fornærmet om Kiwi skulle tilby meg to paprikaer som erstatning, når garantien deres sier noe helt annet. Dessuten trenger jeg, som bor alene, kun en paprika om gangen. Er det et forsøk på å lure seg unna "dobbel pris"? 5
Gjest Iah Skrevet 10. juni 2011 #7 Skrevet 10. juni 2011 Jeg gikk ikke tilbake, men hadde forventet penger og ikke varer ja. Når det står dobbel pris tilbake forventer jeg cash!
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2011 #9 Skrevet 10. juni 2011 Vi gjør det sånn på "min" Kiwi: Slår inn pæra (f.eks., hehe), tar i mot betaling. Slår deretter pæra i retur 2 ganger. Kunden signerer, kunden går. Om de ansatte kanskje virker forvirra kan det være fordi at mange vil gjerne bare ha ei ny pære, eller driter i garanti og vil bare si ifra. Kundene som ønsker det, får selvfølgelig pengene, men gidder da ikke tvinge de til å ta imot
Burn Skrevet 10. juni 2011 #10 Skrevet 10. juni 2011 Jeg vil, som en del andre her, tro at ved å skrive "dobbel pris" mener de tilbakebetaling i kontanter.
Namine Skrevet 10. juni 2011 #11 Skrevet 10. juni 2011 jeg har prøvd dette med nektariner, plukket ut flere kurver som var dårlige, og tok de med til kassen. Betalte for de, leverte de tilbake, så vips: 160 kr (eller noe i den duren) rett i lomma. Så her på kiwien er det i alle fall dobbelt med penger tilbake.
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2011 #12 Skrevet 10. juni 2011 Du får dobbelt pris tilbake, problemet er bare at de ansatte også skal vurdere om varen virkelig er dårlig. Mannen kjøpte et eller annet en gang (plommer i kurv, tror jeg?) og oppdaget at det var mugg på to av dem da han kom hjem. Gikk ned på Kiwi igjen, og der plukket de ut fire plommer fra kurven og mente at han skulle få dobbelt av 2/6 av det han hadde betalt, mens de fire siste plommene måtte han ta med seg hjem. Ingen vil jo spise plommer som har ligget sammen med råtne plommer, så det var ganske skuffende.
Gjest Skrevet 10. juni 2011 #13 Skrevet 10. juni 2011 Du får dobbelt pris tilbake, problemet er bare at de ansatte også skal vurdere om varen virkelig er dårlig. Mannen kjøpte et eller annet en gang (plommer i kurv, tror jeg?) og oppdaget at det var mugg på to av dem da han kom hjem. Gikk ned på Kiwi igjen, og der plukket de ut fire plommer fra kurven og mente at han skulle få dobbelt av 2/6 av det han hadde betalt, mens de fire siste plommene måtte han ta med seg hjem. Ingen vil jo spise plommer som har ligget sammen med råtne plommer, så det var ganske skuffende. Da er de bare sære! Vi har flere ganger hatt kunder med to-tre druer som har vært mugne, da går hele kurven under garantien! Hvis vi f.eks går over frukta og en drue er dårlig (ikke rotten) tar vi nok den ut, men er noe rottent går hele kurven bort! Samme om jeg finner et råttent eple eller appelsin, da går også de som er ved siden av bort pga "smittefaren".
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2011 #14 Skrevet 10. juni 2011 Jeg savner en KIWI butikk, de gjorde i allefall opp for seg! I dag kjøpte jeg en kurv jordbær på SPAR, og tror du ikke alle underst var klemt med pels og mugg og alt.... Jeg gikk tilbake med den, og måtte nesten krangle på å få pengene igjen, enda jeg hadde kvitering og dama tydelig husket meg.
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2011 #15 Skrevet 10. juni 2011 Da jeg jobbet på KIWI for et par år siden, trengte ikke kundene betale heller. Om man fant for eksempel en kurv med jordbær som var dårlige, tok man den med seg til kassen (eller kontaktet en ansatt), og man fikk da med seg to kurver med jordbær som var av god kvalitet. Måten det ble ført kontroll på var at man hadde et lite skjema å fylle ut (ansatt fylte ut, også skrev kunden under). Ikke mer hokus-pokus enn det Ser at flere kommenterer det at man skal ha penger tilbake, og ikke dobbelt opp med varer. Tenkte derfor jeg skulle utdype hva jeg skrev Altså, vi ga varer og ikke penger, så fremst vi hadde tilsvarende varer. Men, som jeg også skrev er dette noen år siden, og det var da de innførte dette. Husker at jeg fikk mye pes av sjefen fordi jeg ga kunder penger istedet for tilsvarende varer, kanskje de har endret praksis, eller at sjefen min var gjerrig? Har ingen KIWI her jeg bor nå, så helt ærlig er jeg ikke sikker, ble veldig usikker nå... Beklager at jeg skrev et innlegg som ikke stemte!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå