AnonymBruker Skrevet 9. juni 2011 #1 Skrevet 9. juni 2011 Vi tenkte å ta en telttur - jenta vår er to år - ganske langt unna hjemme,men lurer litt på hvordan det skal gå.. Når gjorde dere det?
Gjest Annaires Skrevet 9. juni 2011 #2 Skrevet 9. juni 2011 Var i fjor da hun var et år. Ikke noe problem.
Gjest Fable Skrevet 9. juni 2011 #3 Skrevet 9. juni 2011 Jeg ble tatt med på min første telttur når jeg var ca 6 måneder. Men så var foreldrene mine prega turfolk.
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2011 #4 Skrevet 9. juni 2011 Ok,men hvor varmt var det når dere var i telt? Det blir minst 4 dager for oss..om det blir noe av.
Gjest abelille Skrevet 10. juni 2011 #5 Skrevet 10. juni 2011 Vi var på camping i 3 netter i fjor med en som da var 4 måneder. Var ikke det beste været, så kanskje 10-15 grader på natta? Er bare å ha godt underlag og god sovepose, så går det greit. Eldste vår var 2 år første gang vi overnattet i telt. Var omtrent samme temperatur da. Brukte vognpose med teppe over og under. Barn synes det er gøy med telt!
Gjest k Skrevet 12. juni 2011 #6 Skrevet 12. juni 2011 1 år og 3mnd. Etter 10 dager mente hun at liggeunderlaget = sengen hennes. (hadde nærmest glemt den hjemme mao). Hun tilpasset seg teltlivet umiddelbart, men vi erfarte at det var best å være på rolige steder, ikke campingplass hvor en måtte løpe etter den uredde jenta konstant.. Men barn er forskjellige. Var sommer, ikks spesielt kaldt. Hvis det er kaldere kan man bruke vognpose, ta evt. på litt varm genser/lue hvis barnet sover delvis utenfor posen. Barna synes det meste er fint, kommer vel mer an på hva dere voksne vil og synes er ok.. Har dere lyst så dra, for de som synes telttur virker som et ork er det kanskje ikke like gøy. Har venner som har tatt med barna på telttur fra de var noen uker, og på vinteren fra kanskje et år. Det har gått fint det, men det bør vel legges til at de hadde vært ute en vinternatt før. God tur
Gjest imli Skrevet 12. juni 2011 #7 Skrevet 12. juni 2011 Var på telttur med eldstemann då han var 14 mnd, det var i slutten av juni/beg. av juli såvidt eg hugsar. Kjempevarmt (innlandet) og eg var høggravid og holdt på å styke med Ungen greide seg fint, altså, hadde med reiseseng, så sovinga var ikkje noko problem. Anbefalar å ha med reiseseng til ungar som kan krabbe/gå - å få dei til å sovne på liggeunderlag er nok vel optimistisk. Det er litt slitsomt å passe på dei, då, når dei er så små... Særleg når det er vatn i nærleiken. Me hadde på redningsvest på ungen heile tida, sida me låg like ved ein innsjø. Eg personleg tykkjer det er greit at ungane er enten så små at dei ikkje kjem seg nokon stad, eller så store at dei er litt lettare å halde styr på (altså i alle fall 2-3 år), før ein drar på telttur.
Gjest Ts Skrevet 12. juni 2011 #8 Skrevet 12. juni 2011 Her blir det antagelig å ligge på mellom 3 til 8 grader om dagen. Det er jeg usikker på om er for kjølig.
Gjest imli Skrevet 12. juni 2011 #9 Skrevet 12. juni 2011 Med såpass kaldt på dagtid, er det vel fare for kuldegrader om natta?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå