Gå til innhold

Hvordan leker en med baby på 5-6 måneder?

Anbefalte innlegg

Gjest Føler meg dum
Skrevet

Jeg kan så lite om babyer, hva likte dine når de var baby?

Synge kanskje, grimaser, eller holde de litt opp slik at de får bruke bena??

Altså jeg har ikke peiling på babyer, føler det ubehaglig om noen vil at jeg skal leke med, holde baby da jeg ikke aner hva jeg skal gjøre, føler meg keitet og dum og superteit og synes det er litt vansklig og pinlig.

Håper på noen generelle råd, dere kan jo også skrive noe om hvor babyer i ulike aldere er henn i utviklingen og hva de er opptatt av, og noen forslag til hva leke og tips til og få de til og slutte og gråte:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jenta mi er 5 mnd. Det holder lenge for henne at noen prater til henne, synger en sang, tulle og lage lyder (bø og sånn :P), kile osv. Og så liker de å leke med leker som er enkle å holde og gnage på. Egentlig det meste er interessant å se på, gjerne noe som lager lyd. Babyer på den alderen er ikke kresne, så du trenger ikke ha prestasjonsangst! :)

AnonymBruker
Skrevet

Titte i speil, gjemme ansiktet for så å titte frem, sang, forsiktig dans/gynging rundt på gulvet, øyekontakt, grimaser, se på fargerike bilder og utforsking av leker. Dette var "aktiviteter" min sønn likte da han var så liten. Som det sies over her, så små barn er ikke kravstore. Jeg synger f.eks. som en kråke, men sønnen min elsket det :)

AnonymBruker
Skrevet

I den alderen har humoren begynt å komme, og de setter stor pris på litt tulling. Syns du har fått mange fine forslag over her, stort sett det samme jeg gjør med min på 5 mnd. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...