kissi Skrevet 9. juni 2011 #1 Skrevet 9. juni 2011 Hei! Noen som har erfaring med å demontere ikea-møbler? Har en billy bokhylle som skulle vært plukka fra hverandre for frakting, men vet ikke om dette lar seg gjøre uten å ødelegge den?
ladyluna Skrevet 9. juni 2011 #2 Skrevet 9. juni 2011 Jeg har demontert et veldig billig, og dermed ikke spesielt solid, garderobeskap fra IKEA. (Finner det ikke på nettsiden deres nå, men jeg vil tro det ligner litt på dette i kvalitet.) Til tross for stor skepsis fra min side, og en litt uforsiktig demontering gikk det overraskende greit. Skapet er akkurat like skjevt nå som det var før demontering :gjeiper:
Zzyzx Skrevet 9. juni 2011 #3 Skrevet 9. juni 2011 Er bare å skru den opp, men bakplaten er festet med stifter, så det er ikke sikkert den tåler det. Mulig du får nye på Ikea, det vet jeg ikke.
kissi Skrevet 9. juni 2011 Forfatter #4 Skrevet 9. juni 2011 Jeg har demontert et veldig billig, og dermed ikke spesielt solid, garderobeskap fra IKEA. (Finner det ikke på nettsiden deres nå, men jeg vil tro det ligner litt på dette i kvalitet.) Til tross for stor skepsis fra min side, og en litt uforsiktig demontering gikk det overraskende greit. Skapet er akkurat like skjevt nå som det var før demontering :gjeiper: Godt å høre Er bare å skru den opp, men bakplaten er festet med stifter, så det er ikke sikkert den tåler det. Mulig du får nye på Ikea, det vet jeg ikke. Ja, det er bakplata jeg er mest bekymra for, så får se om jeg er i stand til å lirke ut stiftene. Hvis ikke får det bare gå som det går! Tar den bare med videre fordi jeg ikke får solgt den, så det er ikke krise om det ikke blir helt bra. Men selvsagt en fordel..
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2011 #5 Skrevet 9. juni 2011 Vi flyttet med Billy-hyller, og det gikk helt fint. Fikk litt riper på toppen av den ene hylla, men hvis du pakker bobleplast eller avispapir rundt hver enkelt del før frakt bør det gå bra. Det var ikke vanskelig å skru hyllene fra hverandre eller sette dem opp igjen, men det er kjekt å ha egnet verktøy da.
kissi Skrevet 11. juni 2011 Forfatter #6 Skrevet 11. juni 2011 Høres bra ut, AB Verktøyet er på plass, så da satser jeg på at det går fint
Niennas Skrevet 12. juni 2011 #7 Skrevet 12. juni 2011 Vi demonterte en bokhylle en gang, der bakplata var stiftet inn, men når vi fikk lirket ut stiftene, så kunne vi brette den i tre deler. Det ble dog ikke så pent når vi skulle sette den opp igjen, så vi dro på fretex, kjøpte oss en gammel bok for ti kroner, og limte sidene på bakplata. Jeg vil påstå at vi har den kuleste bokhylla noensinne :D
kissi Skrevet 12. juni 2011 Forfatter #8 Skrevet 12. juni 2011 Oooh, kult! Håper du tilgir meg hvis jeg skulle finne på å stjele den ideen din en dag!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå