Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei ! Jeg har et spørsmål ang fagbrev.. Har jobbet over to år på sykehjem/bofellesskap, og har i mellomtiden utdannet meg og skal bli helsefagarbeider. Trenger jeg da å gå to år i praksis(lærlingtid) siden jeg allerede har relevant praksis? og hvem skal jeg i tilfelle kontakte for å få det godkjent?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du får nok ikke hele arbeidsperioden godkjent som lærlingetid, ta kontakt med opplæringsnemda for helsefag (opplæringskontoret) Og spør hvor mye de kan godkjenne og eventuellt hvor lang lærlingetida vil bli, du må nok også dokumentere at du har jobbet ved en instiusjon, og arbeidsoppgaver. Det er jo en del mmomenter som skal gås igjenom i lærlingetiden.

Skrevet

Vet ikke hvor gammel du er eller hvor du bor, men henvend deg til din lokale OPUS, som står for voksenopplæring. Søk på google og finn Opus i ditt fylke)

Det er fylkeskommunen som godkjenner din praksis, det kan høres ut som om du kan gå opp som praksiskandidat, med vanlig lønn, istedenfor lærling.

Du trenger praksis både fra institusjon (min.3 mnd pleie), og fra hjemmebasert( hj.spl)

Det er vel 5000 timer praksis som kreves for praksiskandidater, om jeg ikke husker helt feil.

Skrevet

okei, takk for svar !

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...