AnonymBruker Skrevet 9. juni 2011 #1 Skrevet 9. juni 2011 Har fått den store kvisa på kinnet! Når jeg tar på den, kjenner jeg en stor kul. Den var full av verk idag tidlig, så jeg klemte på den for å det ut. Det hjalp noe, men den er fryktelig stygg. I tillegg syns den veldig godt! Det er krise, siden jeg skal i bryllup på lørdag. Regner med at det vil bli tatt en haug med bilder, så jeg vil ikke se så fæl ut. Jeg har ikke makeup som vil dekke det ordentlig heller, så hva gjør jeg? Hva kan jeg gjøre for å få den mindre rød?
Gjest Tirkes Skrevet 9. juni 2011 #2 Skrevet 9. juni 2011 Har hørt at enkelte bruker "Proactiv" - den stiften de kjører reklamer på TVn for munnsår - og at den også demper illsinte kviser. Men vet ikke personlig. Jeg bruker bare å ri av stormen og sminke de bort om jeg skal noe spesielt. 1
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2011 #3 Skrevet 9. juni 2011 Har ikke Proactiv hjemme og har heller ikke råd til å kjøpe nye produkter da budsjettet mitt er sprengt. Jeg har en sånn kvise gel fra Lush, men syns ikke den funker ordentlig. Skulle så gjerne hatt bort kvisen NÅ! Finnes det noen kjerringråd?
Orchideae Skrevet 9. juni 2011 #4 Skrevet 9. juni 2011 Har ikke Proactiv hjemme og har heller ikke råd til å kjøpe nye produkter da budsjettet mitt er sprengt. Jeg har en sånn kvise gel fra Lush, men syns ikke den funker ordentlig. Skulle så gjerne hatt bort kvisen NÅ! Finnes det noen kjerringråd? Etterbarberingsvann (tror nok parfyme virker på samme måten) tørker ut kvisen fordi den inneholder alkohol. Brukte det på en kjempestor en en gang. Roa seg ganske fort.
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2011 #5 Skrevet 9. juni 2011 Etterbarberingsvann (tror nok parfyme virker på samme måten) tørker ut kvisen fordi den inneholder alkohol. Brukte det på en kjempestor en en gang. Roa seg ganske fort. Vil vademecum fungere?
Gjest tina69 Skrevet 9. juni 2011 #6 Skrevet 9. juni 2011 Har fått den store kvisa på kinnet! Når jeg tar på den, kjenner jeg en stor kul. Den var full av verk idag tidlig, så jeg klemte på den for å det ut. Det hjalp noe, men den er fryktelig stygg. I tillegg syns den veldig godt! Det er krise, siden jeg skal i bryllup på lørdag. Regner med at det vil bli tatt en haug med bilder, så jeg vil ikke se så fæl ut. Jeg har ikke makeup som vil dekke det ordentlig heller, så hva gjør jeg? Hva kan jeg gjøre for å få den mindre rød? Tannkrem med fluor gjør underverk
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2011 #7 Skrevet 9. juni 2011 Har tatt på både vademecum og fluor tannkrem. Ikke samtidig, men har brukt begge deler i kveld. Ingen bedring. Har brukt en skikkelig god skrubb etterfulgt av en god fuktighetsmaske, men fortsatt ingen bedring. Jeg er fortsatt like rød, om ikke verre. Vil det fungere å dekke over rødheten med en sånn "grønn stift"? Vet ikke helt hva det heter, men håper det er mulig å skjønne hva jeg mener
Gjest Søteplet Skrevet 9. juni 2011 #8 Skrevet 9. juni 2011 Grønt "utgjevner" rødt. Jeg bruker en grønn concealer fra Tikei hvis jeg har kviser=)
Bringebærjenta Skrevet 9. juni 2011 #9 Skrevet 9. juni 2011 Sov med tannkrem på om natten. Ellers er det greit å vite at du ikke har mer igjen i den. Trykk den gjerne helt tom med to q-tips og la den være i fred. Jo mer du peller (spesielt med masse bakterier på hendene) vil den bare blir mer irritert.
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2011 #10 Skrevet 9. juni 2011 Grønt "utgjevner" rødt. Jeg bruker en grønn concealer fra Tikei hvis jeg har kviser=) Har du det under foundation eller?
Gjest Søteplet Skrevet 13. juni 2011 #11 Skrevet 13. juni 2011 Har du det under foundation eller? Ja =) tror loreal eller max factor også har en grønn krem. Den er nok lettere å få tak i på kort varsel
Gjest Lottiplott Skrevet 13. juni 2011 #12 Skrevet 13. juni 2011 Jeg bruker å legge foundation først, deretter concealer med grønnskjær på evt kviser eller rødhet, og concealer med rødskjær for å dekke mørke ringer, før jeg "setter" det med pudder. Da holder dekekt seg hele dagen. Evt har jeg også hørt at å ta tannkrem på om natten er bra:) Men jo mer du styrer med den nå, jo mer irritert blir den nok. Prøv å la være å ta på den, og pass på å fjerne sminke om natten:)
Selma_ Skrevet 14. juni 2011 #13 Skrevet 14. juni 2011 Tannkrem funker vel bare dersom kvisen er urørt, altså ikke klemt på. Det skal tørke ut kvisen, men hvis du har begynt å plukke på den tror jeg tannkrem i såret vil gjøre det verre.. Jeg hadde latt den være..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå