AnonymBruker Skrevet 9. juni 2011 #1 Skrevet 9. juni 2011 Tidligere år er det menn som har stått for det meste av utroskapen men de siste undersøkelser har vist at no er det en overvekt av kvinner som er det.Hvorfor er det blitt slik? noen som har en fornuftig forklaring på det?
frodo76 Skrevet 9. juni 2011 #2 Skrevet 9. juni 2011 Tidligere år er det menn som har stått for det meste av utroskapen men de siste undersøkelser har vist at no er det en overvekt av kvinner som er det.Hvorfor er det blitt slik? noen som har en fornuftig forklaring på det? Tilbud og etterspørsel. Likestilling , seksuellt....samme ønsker og behov. Ikke redd for å be om det. Verden har gått videre...eneste forskjell på noen menn og kvinner. Noen menn står og pisser... 2011 1
DBM Skrevet 9. juni 2011 #3 Skrevet 9. juni 2011 Jeg har ingen tro på slike undersøkelser, man vil aldri få helt korrekte svar. Mange som ikke er ærlige, og hva er utroskap?
Gjest Gjest Skrevet 9. juni 2011 #4 Skrevet 9. juni 2011 Tilfeldige variasjoner, utroskap er mer akseptert i dag så kvinner innrømmer i større grad utroskap i undersøkelse, men det har alltid vært flere utro kvinner rett og slett fordi det er flere menn i dette landet. Kvinner har også flere sexpartnere fordi det er flere menn per kvinne, men kvinner innrømmet ikke det før.
Nymph Skrevet 9. juni 2011 #5 Skrevet 9. juni 2011 (endret) Tja.. jeg tror det er like mange kvinner som menn som er utro og omvendt. Antageligvis er det flere kvinner som er utro nå enn tidligere, men det kommer sikkert av at samfunnet har endret seg og det er "lettere" å være utro nå enn tidligere. Om man er utro kommer an på person, ikke på kjønn. At kvinner kan ha større tendens til å være utro rundt eggløsningen enn ellers i syklusen derimot, det har jeg større tro på! Men det er en annen diskusjon. Endret 9. juni 2011 av Nymph
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2011 #6 Skrevet 9. juni 2011 Større seksuell frigjøring hos kvinner, og det faktum at utroskap ikke har det samme stygge stemplet som tidligere kanskje?
Gjest Gjest Skrevet 10. juni 2011 #8 Skrevet 10. juni 2011 Fordi kvnner er noen løse tøser skal jeg si deg når det kommer til stykke. De klarer faktisk ikke styre seg. Dessuten skal det knapt mer til enn et par pupper og ei mus til for å tenne en gutt, så de har nok av alternative samme hvor fæle de måtte være. Jeg tror ikke det går ei kvinne på denne planeten som ikke vil regnes som pulbar av noen. He he, men egentlig er det jo ikke tøset som betyr noe. En kvinne er bare ei vandrende dåse med armer og ben. Til og med morra mi drev og horet rundt lenge til hun traff min far. Tipper hun horet rundt mens de var sammen og. Og det er nå greit nok det, bare de holdt seg på kjøkkenet der de hører hjemme. Ekle svin
Cuckold Skrevet 10. juni 2011 #9 Skrevet 10. juni 2011 Tidligere år er det menn som har stått for det meste av utroskapen men de siste undersøkelser har vist at no er det en overvekt av kvinner som er det.Hvorfor er det blitt slik? noen som har en fornuftig forklaring på det? Kvinner har fått en helt annen frihet, i Nord-Europa har vi siden den seksuelle revolusjon og kvinnefrigjøringen på seksti og syttitallet jobbet aktivt for å kvitte oss med den dobbeltmoralske hore/madonna-tankegangen, forestillingen om at det ikke er så farlig om menn har mange seksualpartnere, men at kvinner bør holde seg "rene". Konsekvensen er at nordiske kvinner har mye sex. Men vi har ikke kommet så langt at tilbud og etterspørsel på sexrelasjonsmarkedet er jevnt fordelt mellom kjønnene, mannen er fortsatt ivrigere på sex for sexens skyld, og dermed får kvinnen et overtak. Kvinner har med andre ord enda mye lettere for å få sex enn menn, (nå snakker vi om den jevne kvinne og den jevne mann), og derfor er det ikke så rart om kvinner nå faktisk er enda mer utro enn menn. For de av oss som ikke velger å gjøre som Steinar (kreve at kvinnen i størst mulig grad unngår situasjoner der utroskap forekommer) eller som menn fra andre kulturer der man "passer godt på" konene, døtrene og søstrene sine for å se til at de ikke får mulighet til å gjøre noe dumt, må vi kanskje bare leve med at sannsynligheten for at vi blir bedratt er ganske stor. Doktorgradstudenten Geneviève Beaulieu-Pelletier ved Université de Montréal's Department of Psychology har undersøkt sannsynligheten for at par er utro. Hennes sjokkerende tall viser at sannsynligheten for at kjæresten din er utro ligger mellom 40 og 76 prosent. (Kilde: Nrk, Schrödingers katt) http://www.nrk.no/vitenskap-og-teknologi/1.6214916 http://www.news-medical.net/news/2008/09/09/41317.aspx http://www.nouvelles.umontreal.ca/archives/2007-2008/content/view/1629/124/index.html
Gjest Gorgonzola Skrevet 10. juni 2011 #10 Skrevet 10. juni 2011 Undersøkelser skal alltid leses med en klype salt men tas alvorlig. Om ikke annet så kan slike undersøkelser vise trender, forutsatt at de er utført etter vitenskapelig aksepterte metoder. Anyway - jeg mener dette primært handler om kultur og holdninger i den tiden vi er i. Hvis det var slik før at menn var utro mens kvinner ikke var det - hvem var de utro med? Prostituerte eller noen få løse skjøger? Jeg tror det var forklaringen som ble brukt tidligere fordi den forklaringen passet best i forhold til samfunnsoppfatningen. I dag er det nesten motsatt, som Cuckold sier, nå er kvinnen plutselig blitt så fri og selvstendig. Derfor passer forklaringen om at sannsynligvis flere kvinner enn menn er utro p.t. Det blir litt det samme som overgrep/(seksuelt)misbruk av barn. Tradisjonelt har det vært - og er - menn som er overgriperne. Det er ikke lenge siden Dagbladet intervjuet fagfolk om at dette bildet er i ferd med å slå kraftige sprekker. Både i forhold til hvilket kjønn overgriperen har og hvilke overgrep som begås og ikke minst følgende av disse for ungene. Vi (media/opinionen/politikere/fagfolk) er gode på å lage det samfunnsbildet vi gjerne vil ha/mener passer best inn i forhold til den tiden vi lever i. Jeg er enig med DBM, hvor mange er ærlige og hva er utroskap? Tradisjonelt vet man at menn lyver på seg noen flere partnere enn hva tilfelle faktisk er og kvinner gjør det motsatte. Det som er ganske uomtvistet er at nesten halvparten av alle forhold opplever utroskap, i en eller annen form. Det kan være greit å ha med seg når man vurderer om man skal etablere seg, med hvem man etablerer seg med og viktigst av alt - hvem man skal få barn med. Et risikospill er det uansett, de som ikke tør/tåler det bør unngå å hoppe i det.
Gjest Slangeolje Skrevet 10. juni 2011 #11 Skrevet 10. juni 2011 Noe annet å ta med seg i forhold til dette, er det generelle forskjellene i motiv for utroskap hos menn og kvinner. For etter det jeg har skjønt, er menn oftere utro med fysisk motivasjon, mens kvinner oftere virker å være utro basert på emosjonelle motiver. ...milage may vary... (har ingen smarte linker å referere til)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå