Gå til innhold

Jeg ønsker meg en Whippet

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg dåner helt for whippet hunderasen :rodmer:

Er det noen her som har erfaring eller kjenskap til whippetrasen som vil fortelle litt? Jeg har kikka på youtube. Lest på canis osv. men får bare ikke nok av hunden. Hehe!

Jeg skal uten tvil ha en slik hund om noen år når utdanning osv. er i boks.

På dogs 101 sa de at det ikke var lurt på en slik hund om man har katt. På canis forteller mange at det går veldig bra. Hva er deres erfaring?

Har noen en whippet, så post gjerne bilder!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å, jeg ELSKER whippeter! Har så lyst på en selv, så slenger inn et spørsmål til jeg: Noen som har erfaring med Whippet og allergi? Har hørt at enkelte allergikere tåler whippet godt.

• 2 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

Har 3 prakteksemplar av rasen i sofaen ved siden av meg her.. anbefales på det varmeste:-)

Og ha whippet i hus sammen med katt er ingen problem.. de blir perlevenner.. whippet kan jakte katt ute.. katt lærer seg å legge seg ned om den ikke har lyst på en lek, katt blir sjef :gjeiper:

Whippet er en kjærlig hengivende morsom enkel rase, eneste minuset med de er at har man først fått en.. så kommer gjerne nr 2 fort etter.. de er nesten enklere å ha flere sammen :rodmer:

Man kan gjøre alt eller ingenting med en whippet.. det morsomste er Lure Coursing. Og det beste av alt med en whippet.. regner det og dårlig vær.. vel da koser vi oss helst på sofaen så kan vi ta turen når været tilsier det.. fornuftig synes jeg:-)

Valper har gjerne AD/HD x10 men etter 1 år.. merker man ikke at man har hund i hus.. ikke lukter de hund eller.. selv ikke som våt. Har lite fett og lite underhudsfett.. så jeg tror derfor at de med allergi kan ha en slik hund.. men dette bør testes først. TA kontakt med en seriøs oppdretter-besøk de, de har gjerne flere herlig eksemplarer av rasen som mer enn gjerne legger seg på fanget ditt så du skikkelig får merket det..

For det beste ( nest best etter en tur på LC banen) en whippet vet... er å ligge helt inntil sitt kjære menneske.. og dele kroppsvarme:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...