Gå til innhold

Skal på visning

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg leier et rom nå som jeg egentlig har sagt opp, men huseier er villig til å la meg bli boende hvis jeg ikke finner noe annet. Jeg spurte om jeg kunne få betenkningstid fram til 10. juni og det var greit for han.

Så har jeg vært i kontakt med en utleier, men det har tatt tid før jeg kan komme på visning. Men utleier kontaktet meg i dag, og jeg kan komme på visning i morgen. Jeg hadde purret og sagt at jeg har fått tilbud om å flytte inn i en annen hybel, som ikke er tilfelle. Sa at jeg derfor måtte få en avklaring innen fredag 10. juni.

Da lurer jeg på hvordan jeg skal ordlegge meg for å få hybelen når jeg er på visning i morgen. På tidligere visninger har jeg spurt om det har vært flere på visning, om når utleier har tenkt å ta en avgjørelse osv. Men jeg vil gjerne styre det inn mot at jeg skal flytte inn og at vi skal gjøre en avtale i morgen, uten at utleier føler seg veldig ukomfortabel med det. Utleier skal ikke få følelesen av at jeg krever noe eller er ubehagelig.

Tips og triks?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Enkleste er vel bare å forklare din situasjon. Si at du trenger bosted så fort som mulig, og at dersom leiliheten er ledig så er du interessert i å flytte inn så fort som mulig. Du presser han jo ikke dersom leiligheten allerede er ledig, for de aller fleste utleiere er jo ute etter å få penger i kassa så fort som mulig :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...