AnonymBruker Skrevet 9. juni 2011 #1 Skrevet 9. juni 2011 Jeg leier et rom nå som jeg egentlig har sagt opp, men huseier er villig til å la meg bli boende hvis jeg ikke finner noe annet. Jeg spurte om jeg kunne få betenkningstid fram til 10. juni og det var greit for han. Så har jeg vært i kontakt med en utleier, men det har tatt tid før jeg kan komme på visning. Men utleier kontaktet meg i dag, og jeg kan komme på visning i morgen. Jeg hadde purret og sagt at jeg har fått tilbud om å flytte inn i en annen hybel, som ikke er tilfelle. Sa at jeg derfor måtte få en avklaring innen fredag 10. juni. Da lurer jeg på hvordan jeg skal ordlegge meg for å få hybelen når jeg er på visning i morgen. På tidligere visninger har jeg spurt om det har vært flere på visning, om når utleier har tenkt å ta en avgjørelse osv. Men jeg vil gjerne styre det inn mot at jeg skal flytte inn og at vi skal gjøre en avtale i morgen, uten at utleier føler seg veldig ukomfortabel med det. Utleier skal ikke få følelesen av at jeg krever noe eller er ubehagelig. Tips og triks?
Mamy Skrevet 9. juni 2011 #2 Skrevet 9. juni 2011 Enkleste er vel bare å forklare din situasjon. Si at du trenger bosted så fort som mulig, og at dersom leiliheten er ledig så er du interessert i å flytte inn så fort som mulig. Du presser han jo ikke dersom leiligheten allerede er ledig, for de aller fleste utleiere er jo ute etter å få penger i kassa så fort som mulig
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå