Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet at man trenger over 3 i de viktigste fagene. Jeg har greie/gode karakterer i de fleste fag, bortsett fra ett. Jeg TROR jeg kommer til å få en 2'er i dette faget, og det hadde vært helt grusomt hvis dette hadde ødelagt for meg. Det er et ganske viktig fag.. Dere som har vært utvekslingsstudenter med EF, har dere søkt med 2'ere og enda kommet med? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så lenge du betaler og kan snakke bittelitt engelsk, så går det greit!

Skrevet

Jeg strøk i matte og fikk reise! EF bryr seg fint lite om deg, så lenge de får penger. Jeg hadde den værste opplevelsen med EF.. Det endte opp med at jeg reiste hjem tidligere. Da jeg kom hjem fra oppholdet mitt var EF på TV2 hjelper deg. Det var flere av foreldrene våre som skrev under saksøkningspapirer. Det er utrolig kjipt at mitt opphold endte som det gjorde, og jeg kunne absolutt ønske at jeg kunne gjøre det på nytt igjen, MEN jeg hadde aldri reist med EF om jeg hadde visst det jeg vet i dag! Det er jo selvfølgelig noen som trives! Men det er mangen som har hatt en helt forferdelig opphold...og de er det ikke alltid man hører om..spesielt ikke fra organisasjonen, for der var utvekslings året "helt fantastisk" og "det beste året i mitt liv".

Skrevet

Jeg hadde vel minimum 3 i de fagene jeg måtte ha, men kjenner noen som strøk i matte og fortsatt fikk dra. Det har vel også noe med det faktum å gjøre at matte ikke er et avsluttende fag på VG1.

For å oppveie litt av den negative opplevelsen til Scorpi her, så hadde jeg et kjempeflott år med EF i USA, og jeg har vært tilbake og besøkt vertsfamilien min flere ganger og skal tilbake og reise litt i USA med dem i Juli faktisk og jeg gleder meg som en liten unge til å dra:D Mange av de jeg reiste med fra EF har faktisk flyttet dit på heltid etterpå.

Det er mange faktorerer som spiller inn på om hvorvidt man får et godt opphold der borte eller ikke, men helt faen gir EF absolutt ikke da mange av mine nye venner som havnet på dårlige steder fikk hjelp til å flytte ganske kjapt. Men uheldig kan man selvfølgelig være=/

MEN, noe du bare MÅ ha før du drar er ekstern forsikring(I egen bank eller noe anna). Nå skal det sant sies at det ikke var EF ei veldig uheldig bekjent av meg dro med, men organisasjonene har mye standardforsikringer som ikke lenger gjelder hvis uhellet(bilulykker mm.) virkelig skulle være ute.

Skrevet

Du kommer til å angre hvis du ikke drar! Jeg hadde det utrolig kjipt med familien jeg bodde hos, men angrer ikke. Det er en opplevelse, og så får man gjøre det beste ut av det. Håper du får en bra familie, slik at du får det bra! God tur og lykke til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...