catty1 Skrevet 9. juni 2011 #1 Skrevet 9. juni 2011 Hei! så kult at jeg fant dette forumet, er helt ny, så beklager hvis ikke profil etc,ser helt bra ut =) kommer etterhvert tenker jeg. så: jeg har en sånn spise stue serie i rød mgrønne striper i. seks stoler , vitrine skap, og seksjon. har sinnsykt lyst til å male hele greia!!! noen som har noen synspunkter? er det kanskje et helt håpløst prosjekt? hmmm, håper noen har erfaring =)
liv Skrevet 9. juni 2011 #2 Skrevet 9. juni 2011 Hva er det malt med? Er det tre eller er det etterligning? (laminert)
catty1 Skrevet 9. juni 2011 Forfatter #3 Skrevet 9. juni 2011 Hva er det malt med? Er det tre eller er det etterligning? (laminert) Hei! er tre, og tror nok den er malt, og etter litt resarch, ligner den hvertfall veldig mye på møblene fra skjåk, uten at jeg fant akkuratt min seksjon. legger ved et bilde jeg =) (kanskje du blir klokere =))))
liv Skrevet 9. juni 2011 #4 Skrevet 9. juni 2011 Jeg er ingen ekspert på maling av møbler men du vil måtte pusse ned, grunne og male opptil 3-4 strøk for å kunne få gjort noe. Er bordplaten lutet?
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2011 #5 Skrevet 9. juni 2011 hvilken farge har du lyst å male den i da? Det går helt klart an å male den. Du må pusse den ned litt først ja, for ihvertfall å få en overflate som ikke er så glatt som den malte er. Jeg ville tatt meg en tur på en malebutikk jeg og hørt, de har alltid masse gode ideer og vet hva som kan brukes og ikke. Grunning og maling kan de godt, hva som passer til hva slags underlag og til hva slags bruk, så vil du så går dette bra det, men det er jo litt jobb da.
catty1 Skrevet 9. juni 2011 Forfatter #6 Skrevet 9. juni 2011 hvilken farge har du lyst å male den i da? Det går helt klart an å male den. Du må pusse den ned litt først ja, for ihvertfall å få en overflate som ikke er så glatt som den malte er. Jeg ville tatt meg en tur på en malebutikk jeg og hørt, de har alltid masse gode ideer og vet hva som kan brukes og ikke. Grunning og maling kan de godt, hva som passer til hva slags underlag og til hva slags bruk, så vil du så går dette bra det, men det er jo litt jobb da. kunne tenkt meg type lys brun, eller litt chabby chic aktig. men tror kanksje det ser finere ut i hodet mitt enn det blir i virkeligheten =) hehe, så er litt usikker på om jeg skal legge det på is, eller kanskje bare ta stolene? hmm, vanskelig dette =) bordet er furu, ubehandlet, så det kunne jeg "bare" slipt...
maipai Skrevet 9. juni 2011 #7 Skrevet 9. juni 2011 Du må nok slipe ned og grunne både bord og stoler godt. Men som sagt over, dra i en malerforetning og hør med dem. Det er dette som er jobben deres.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå