Gå til innhold

Bleie til 2 åring

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Vi har en 2 åring som i det siste har begynt å tisse igjennom bleien i løpet av natten. Vi har til nå brukt Pampers Babydry om natten da jeg synes disse absorberer mer enn Active Fit (som vi bruker på dagtid). Kan noen anbefale meg en bleie som har høyere oppsugingsevne enn Babydry (nr.5)? Han veier 14kg, men er slank. Har prøvd trusebleier, men foretrekker de jeg kan regulerer selv rundt magen. Tusen takk for hjelpen! :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Eurodice
Skrevet

Hei!

Vi har en 2 åring som i det siste har begynt å tisse igjennom bleien i løpet av natten. Vi har til nå brukt Pampers Babydry om natten da jeg synes disse absorberer mer enn Active Fit (som vi bruker på dagtid). Kan noen anbefale meg en bleie som har høyere oppsugingsevne enn Babydry (nr.5)? Han veier 14kg, men er slank. Har prøvd trusebleier, men foretrekker de jeg kan regulerer selv rundt magen. Tusen takk for hjelpen! :)

Jeg våger meg inn her et øyeblikk :). Nå er ikke jeg så oppdatert på bleiefronten, men det finnes vel fremdeles nattbleier fra flere fabrikanter, Pampers, Libero.

AnonymBruker
Skrevet

Libro er bedre enn pampers. Det er i alle fall vår erfaring :)

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar!

Vet du/dere hva disse nattbleiene heter? Er det en spesiell type?

Vi har alltid brukt Pampers da jeg synes disse sitter bedre på barnet, er tynnere/mykere og vi har aldri opplevd lekkasje/sår hud. Prøvde noen fra Libero som jeg fikk gratis i noen babypakker o.l., men disse var veldig klumpete og store. Men nå er det altså et behov for en bleie som kan trekke til seg mest mulig og om natten skal det heller ikke hoppes, turnes eller løpes så mye så da er det ikke så farlig med bevegeligheten :)

Setter stor pris på konkret navn på bleien dere anbefaler.

Skrevet

Libero 'vanlig utgave' (altså ikke trusebleie) i riktig vektklasse ville jeg satset på...

Skrevet

Libero comfort fit bruker vi til vår 2-åring, og det er sjelden hun er våt.

Skrevet

Vi bruker Pampers Active Fit (de svære pakkene på Rema) på vår gutt på 2,5 og 14 kg. Han har vært våt gjennom en eneste gang denne vinteren.

MEN om gutten din tisser veldig mye i løpet av natten kan det jo være en ide å stramme inn på hvor mye drikke rett før han legger seg. Det er også en god vane å ha innarbeidet før bleieslutt.

Ungene mine får masse drikke frem til barnetv (og jeg tilbyr drikke om de ikke drikker noe særlig). Til kveldsmat etter barnetv får de et halvt glass juice/melk eller vann.

AnonymBruker
Skrevet
innlegg egentlig til å bruke i tøybleier, men kansje værdt et forsøk?
AnonymBruker
Skrevet

Vi bruker Pampers Active Fit (de svære pakkene på Rema) på vår gutt på 2,5 og 14 kg. Han har vært våt gjennom en eneste gang denne vinteren.

MEN om gutten din tisser veldig mye i løpet av natten kan det jo være en ide å stramme inn på hvor mye drikke rett før han legger seg. Det er også en god vane å ha innarbeidet før bleieslutt.

Ungene mine får masse drikke frem til barnetv (og jeg tilbyr drikke om de ikke drikker noe særlig). Til kveldsmat etter barnetv får de et halvt glass juice/melk eller vann.

Vårt barn får velling før sengetid og det er helt klart det som gjør det. I tillegg har han en tendens til å be om vann når han har lagt seg, ikke nødvendigvis fordi han er tørst, men som en "strekke-ut-tiden-aktivitet". Jeg føler ikke jeg kan nekte han vann på sengekanten da han er vant til å ha en flaske stående ved sengen (eller hva mener dere?).

Vellingen er en rutine vi har hatt lenge og hs sa at det ikke var noe i veien med å gi dette slik vi gjorde. Han har aldri brukt smokk og etter puppeslutt har den "koseflasken" før legging vært en veldig bra måte å få roet ned + kosetid. Men jeg ser jo at dette kan gi ekstra utfordringer med tanke på bleieslutt... En mulighet er såklart å redusere mengden på vellingen.

Noen som har tips/erfaringer her? Sporer av min egen tråd her, men det må da være greit :)

Skrevet

Vårt barn får velling før sengetid og det er helt klart det som gjør det. I tillegg har han en tendens til å be om vann når han har lagt seg, ikke nødvendigvis fordi han er tørst, men som en "strekke-ut-tiden-aktivitet". Jeg føler ikke jeg kan nekte han vann på sengekanten da han er vant til å ha en flaske stående ved sengen (eller hva mener dere?).

Vellingen er en rutine vi har hatt lenge og hs sa at det ikke var noe i veien med å gi dette slik vi gjorde. Han har aldri brukt smokk og etter puppeslutt har den "koseflasken" før legging vært en veldig bra måte å få roet ned + kosetid. Men jeg ser jo at dette kan gi ekstra utfordringer med tanke på bleieslutt... En mulighet er såklart å redusere mengden på vellingen.

Noen som har tips/erfaringer her? Sporer av min egen tråd her, men det må da være greit :)

Jeg har ingen erfaring m vellling, men med unger som innimellom ber om drikke etter at de har lagt seg: De får drikke, men bare et par slurker (har bare litt vann i glasset). Det er nok for de har faktisk aldri etterlyst mer ;)

Skrevet

Ble tull m det svaret der. Slik skulle det være:

Jeg har ingen erfaring m vellling, men med unger som innimellom ber om drikke etter at de har lagt seg: De får drikke, men bare et par slurker (har bare litt vann i glasset). Det er nok for de har faktisk aldri etterlyst mer

AnonymBruker
Skrevet

Ble tull m det svaret der. Slik skulle det være:

Jeg har ingen erfaring m vellling, men med unger som innimellom ber om drikke etter at de har lagt seg: De får drikke, men bare et par slurker (har bare litt vann i glasset). Det er nok for de har faktisk aldri etterlyst mer

Bra tips om å IKKE ha vannet på flaske. Dumme meg har jo her kun tenkt praktisk (lite søl), men ser jo at det blir mindre attraktivt å slurpe i seg mengder av en kopp i forhold til å "kose" seg med en flaske...

Takk! :)

Ts

Skrevet

Ofte hjelp det å bytte bleiemerke.

Er tøybleier eit alternativ?

Skrevet

Jeg sverger til Libero vanlige (ikke truser) om natta. De kan reguleres godt, jeg har alltid brukt størrelsen som er +5kilo fra faktisk vekt om natten. Hun kaller det "nattbleier", og de er uaktuelle å bruke dagtid :fnise:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...