Gå til innhold

Registeres gransepasseringer

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hørt at når du kjører over svinesund, enten om det er nye eller gamlebroen, så registeres bilnummeret (og biltypen, feks "grønn mazda" " hvit berlingo") enten du blir stoppet i kontroll eller ikke. og derosm du kjører igjennom en gang til innenfor 24 timer så blir du tatt inn og fratatt varer?

Selv om det er lovlige varer, slik som cola og sjokolade?

Om jeg gjør det, hvordan kan le vite at 1 gangen jeg kjørte over grensen ikke hadde med noe annet enn feks vanlig bagasje?

AnonymBruker
Skrevet

Dette har jeg faktisk aldri opplevd. I forbindelse med et bryllup så kjørte vi 2 sverigeturer for dagen for å kjøpe alkohol, godteri og matvarer til festen, og vi ble aldri stoppet en eneste gang fordi vi kom dit gang nr 2, men det hendte de stoppet oss i rutinekontroll på vei hjem. Vi hadde aldri med oss kvotebrudd noen av turene, men vi kjørte som sagt to turer i døgnet en periode.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hørt om dette, og etter litt googling fant jeg en link fra vg her.

Skrevet (endret)

Jeg kommer ikke inn på den VG-linken, men dette er da bare tull! :ler:

Jeg bor i Østfold og det hender jeg kjører over grensa to ganger på samme dag.

Endret av loffen
Skrevet

Ingen fare for oss vannlige shoppere, det som er interresant for tollerne er følgende: ' manglende EU-kontroll, melding om at kjøretøyet tidligere er brukt til smugling, falske kjennetegn eller manglende innbetalt årsavgift. '

Som det står i artikkelen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...