Gå til innhold

Avvenne amming.. Tips?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Barnet mitt er nå snart 12 måneder gammel og jeg begynner å tenke på å avvenne ammingen da han plutselig har blitt helt manisk på puppen. I tillegg våkner han 3-4 ganger hver natt for å få pupp og jeg begynner å bli ganske sliten av det. For ikke å snakke om de to tennene han har nede.. AAU.

I tillegg er jeg blitt alenemor, og det er spesielt vanskelig med tanke på at han har blitt ekstreemt mammadalt, og da dessverre sutretypen. Han kan nettopp ha spist frokost og drukket vann, men likevel så SKAL han ha pupp og gir seg ikke før han får.

Hvordan skal jeg gå fram med avvenning og hvor lang tid pleier det å ta? Kjenner jeg har lett for å gi etter pga lite søvn og at jeg rett og slett blir lei all sutringen.. :sovne:

Noen tips og råd?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Bare noen tips fra meg i farten:

Kan du tilby vann på flaske om natten?

Sover dere på samme rom? I så fall, prøv å la han sove alene.

Tilby vann på flaske rett før leggetid slik at han ikke er tørst.

Vår avvendte seg selv da han var rundt 10 mndr og det er jeg utrolig glad for! Har derfor ikke egen erfaring, men dette er tips jeg har snappet opp da jeg forberedte meg på "kamp". Han var meget glad i nattpuppen en god stund.

Skrevet

Nei han tar ikke flaske om natten, hverken med MME, pumpet melk eller vann. Det er bare puppekosen som er tingen virker det som. Han er jo egentlig ikke sulten.

Har bare et soverom, men jeg kan vel belage meg på å sove på sofaen en liten stund..

Hvordan gå frem på dagen? Ikke gi han noe i det heletatt eller trappe ned? Hvor ofte isåfall?

Takk for svar!! :klemmer:

Skrevet

Ei jeg kjenner smørte tabasco på puppene. Da var det ikke så viktig med puppekos lenger. Men barnet var eldre enn ditt, to år tror jeg. Litt ekstremt.

Vi slutta med pupp da ungen var 14 måneder. Metoden var at jeg reiste bort på jobb i fem dager.

Hun savnet meg, men hadde det fint med pappa. Da jeg kom hjem var rutinen med pupp avviklet.

Hun husket ammingen, så når hun så meg naken så "kom hun på" at hun ville ha. Men siden faren hadde laget nye rutiner mens jeg var borte, maste hun ikke om morgenen og i andre situasjoner hun var vant til å få. Etterhvert var det helt glemt.

Anbefaler deg derfor å la ungen være hos pappa/besteforeldre noen dager.

Skrevet (endret)

Har han fått smake på vanlig melk?

Sier ikke at det skal hjelpe, men da får han smaken på noe annet enn pupp og vann.

Ellers så er det lurt å dra litt vekk fra han.

Pappaen kan stille opp litt?

Har han sovet borte før?

Endret av Janis

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...