AnonymBruker Skrevet 9. juni 2011 #1 Skrevet 9. juni 2011 I 2010 var jeg i arbeid i januar og februar. Fra 1.mars ble jeg sykemeldt og var sykemeldt resten av året. Trodde da at jeg skulle få sykepenger for 48 dager, men har fått bare for ca 20, er dette en feil fra NAV? Jeg regner med at jeg skal ha feriepenger for de to månedene jeg arbeidet fra min tidligere arbeidsgiver?? Trodde de skulle kommet i mai siden arbeidsforholdet nå er avsluttet?? Jeg ble sykemeldt 1.mars 2010, men vikariatet mitt utløp ikke før 31.mars, skal jeg da også ha feriepenger for mars av arbeidsgiver (statlig arbeidsplass). Ser nemlig at NAV ikke har betalt meg feriepenger før fra 1.april... Litt innviklet, men håper npen kan hjelpe meg
Glitnir Skrevet 9. juni 2011 #2 Skrevet 9. juni 2011 Statlige arbeidsgivere forskutterer sykepenger og gir feriepenger for alle sykepengene. Det vil si at du skal ha fulle feriepenger fra arbeidsgiver til og med mars, og fra NAV etter "kvoten" deres for resten av året. Feriepengene fra arbeidsgiver skulle ha blitt betalt allerede da du sluttet - er du sikker på at du ikke har fått disse allerede da?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå