Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

I Dagbladet står det i dag om den åndelig veilederen Einar Engøy i Churches of Christ som forsvarer det å slå barn. Han sier blant annet: Dersom de ikke når fram med irettesettelse, så må de likevel følge bibelen. Den står over norsk lov. Om norske myndigheter straffer dem for å slå barna sine, så mener jeg dette er forfølgelse av kristne, sier Garcia.

Hva skal man gjøre med disse fanatiske kristne, som mener at Bibelen står over norsk lov?

Videoannonse
Annonse
Gjest Blokkolokko
Skrevet

Bibelen taler jo kun i mot seg selv da.. :filer:

De fanatisk kristne burde kanskje begynne å skjønne tegninga etter at dommedagen nok en gang ble avlyst :fnise:

• Liker 1
Gjest Spinell
Skrevet

Ekstremister som gjør hva de kan for å få medieoppslag vil raskt merke hva som står høyest av svarteboka og den røde boka den dagen de eventuelt blir tiltalt for barnemishandling.

Gjest Quelleriel
Skrevet

AAaaarrrrgh, som jeg hater religion!

Hvordan er det mulig å bli så hjernevasket, at man kan rettferdiggjøre det å slå barn, med at "det står i bibelen"??

Kjenner det bobler inni meg nå! :kjefte:

• Liker 1
Gjest Tirkes
Skrevet

Vi kan steine dem.

Bibelen har så mange søkte påbud og forbud, bl.a mot det å kle seg i to forskjellige tekstiltyper samtidig før og etter pinse og å se bygg ved hvete osv osv.

Så vi kan sikkert nilese bibelen, også steiner vi dem alle sammen. Det setter de helt sikkert pris på!

Se feks:

http://www.bibelguiden.com/levereglerogstraff.php

- Voldtektsofre skal steines

- Skallede menn med røde flekker på hodet må flekke av seg klærne og messe "uren! uren" og bo alene.

Tror det er 5. Mosebok som er så vanvittig stappfull i underholdning. Ikke ta dem seriøst.

Personlig tror jeg disse fanatikerene VET hvilket samfunn de lever i, VET hvordan et sånt utsagn vil provosere og sier det for å bli skapt blest om, snakket om og gjort kjent, slik at gammeldagse fanatikere vet hvem de skal joine.

• Liker 2
Skrevet

Jeg synes de burde bli arrestert om de slår barn.

Samme faen hva bibelen sier!

:rasende:

• Liker 1
Skrevet

Selvfølgelig har vi ikke den loven for å forhindre barnemishandling, kun for å forfølge kristne :roll:

• Liker 1
Skrevet

I Dagbladet står det i dag om den åndelig veilederen Einar Engøy i Churches of Christ som forsvarer det å slå barn. Han sier blant annet: Dersom de ikke når fram med irettesettelse, så må de likevel følge bibelen. Den står over norsk lov. Om norske myndigheter straffer dem for å slå barna sine, så mener jeg dette er forfølgelse av kristne, sier Garcia.

Hva skal man gjøre med disse fanatiske kristne, som mener at Bibelen står over norsk lov?

Ingen religiøse sekter står over norsk lov. Heldigvis tror jeg de fleste som kaller seg kristne ikke asosierer seg med denne type cowboy-tolkning av deler av Bibelen. Har man mistanke om at barn blir mishandlet psykisk eller fysisk, skal man mede bekymring til barnevernet. Uansett foreldrenes trosretning eller bakgrunn.

Gjest Blokkolokko
Skrevet

Ingen religiøse sekter står over norsk lov. Heldigvis tror jeg de fleste som kaller seg kristne ikke asosierer seg med denne type cowboy-tolkning av deler av Bibelen. Har man mistanke om at barn blir mishandlet psykisk eller fysisk, skal man mede bekymring til barnevernet. Uansett foreldrenes trosretning eller bakgrunn.

Det er klart. TS mente heldigvis fanatisk kristne. Ikke andre som kaller seg kristne. Jeg kaller meg kristen, men har ikke lest bibelen en gang! Moral (og også sladreblader :fnise:) står over bibelen :gjeiper:

Gjest Heloise
Skrevet

Les noen eventyr av Asbjørnsen & Moe også så finner du mange fine regler og tips til hvordan du skal leve og behandle andre. Hakket bedre enn bibæ'rn synes jeg.

Skrevet

Selvfølgelig har vi ikke den loven for å forhindre barnemishandling, kun for å forfølge kristne :roll:

:sjokkert: Viste du ikke det?

Skrevet

Heldigvis så har vi mennesker her i landet som gir beskjed til barnevernet om vold i hjemmet, det er faktisk vold å slå et barn. Og i retten så nytter det ikke å komme med den sorte boken og si at den står over den røde og gå. Skjønt det hadde vært tøft hvis han gjorde og endte opp glattcelle, da kunne han spurt den sorte boken , hva nå?

Gjest annemor30
Skrevet

Tråden er ryddet for avsporinger

annemor30

mod

Skrevet

Bibelen sier også at man ikke får lov til å spise skalldyr. Bibelen sier at de som er skilt og gifter seg igjen skal dømmes til døden.

Så jeg lurer på hvorfor enkelte Kristne må ta noen ting helt seriøst mens andre ting er helt greit?

• Liker 1
Gjest Gjest
Skrevet

I Bibelen finner en så masse motstridene info at en finner noe for en hver smak. Det står ufattelig mye grusomt i bibelen og kanskje bør en finne noen av disse grusomhetene og svare med ja skal en følge bibelen må en også ____

Som sagt det finnes ufatelig mye grusomt i bibelen og. Det er bare barnebibler som virker hyggelige, leser en faktisk bibelen blir det noe annet.

En undersøkelse viste en gang at det er de som ikke er kristne som kan mest om hva som står i bibelen, en annen undersøkelse viste at folk sluttet å være kristne om de fikk kunnskaper om hva som faktisk sto i bibelen som for eksempel ved og lese i bibelen…

Gjest Gjest
Skrevet

Bibelen sier også at man ikke får lov til å spise skalldyr. Bibelen sier at de som er skilt og gifter seg igjen skal dømmes til døden.

Så jeg lurer på hvorfor enkelte Kristne må ta noen ting helt seriøst mens andre ting er helt greit?

Jeg har gått på flere ulike kristne skoler, og jeg tror rett og slett det er fordi at mange av de som virkelig er fanatisk kristene, bare har lest de gode sidene i bibelen. På bønnemøter lærer en om den barmhjertige gud. Jeg har aldri vært borte i at det har blitt tatt opp negative eller mindre hygglige ting som står i bibelen verken i kirka, på bønnemøter, i bibelgrupper, på kristene skoler, i kristendomsfaget eller i neon andre kristene sammenkomster.

En lærer ikke om disse mange er klar over at det står negative mindre hygglige ting i bibelen, (dette unskyldes gjene med at bibelen er skrevet i en annen tid) men ikke omfanget.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...