AnonymBruker Skrevet 9. juni 2011 #1 Skrevet 9. juni 2011 Savner informasjon om noen av funksjonene på FB. 1. Hva skjer når man poker noen? For lenge siden, før alle endringene kom, hørte jeg at man kan poke noen man vil bli venn med. Da vil den man poker ha tilgang på ens profil en uke for å se om de kjenner hverandre og kan bekrefte/avkrefte venneforespørselen. Det står det ingenting om under FB support. Der står det bare at poke er en måte å si hei på. Jeg skjønner ikke vitsen med en funksjonen (typen min pokes stadig av en eks, som han har slettet som venn på FB, men som ikke gir seg ) 2. Når man får varsel eller forespørsler - hva skjer hvis man ikke gjør noe med dem? Blir de bare liggende der, eller slettes de av seg selv etter en viss tid? For eksempel en venneforespørsel man ikke svarer på, vil forespørselen forsvinne før eller siden, eller må man Ignore/skjule? 3. Jeg skulle gjerne hatt flere typer "tillatelsesprofiler". En for kolleger, en for venner, en for nære venner, en for folk jeg i grunnen ikke vil skal se noe særlig. Hvordan gjør man det? Man kan opprette tillatelseslister for å se bilder, men ikke differensiere hvem som ser andre ting utenom bilder, hvis jeg har forstått det rett? Noen som vet?
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2011 #2 Skrevet 9. juni 2011 Typen din poker dama tilbake igjen. Det går ikke an å poke mer enn én gang. His rekken skal stoppes, må han ignorere hennes poke. 1
Gjest Quelleriel Skrevet 9. juni 2011 #3 Skrevet 9. juni 2011 1. Så vidt jeg vet, skjer det ikke noe spesielt med pokingen. Altså, at man ikke får tilgang på profiler man ikke har i vennelista. 2. Du må velge å ignorere, for at en forespørsel skal forsvinne. Hvis du ikke trykker på noe, vil den stadig være der, men ikke vise seg som en notifikasjon. 3. Man kan velge hvem som skal ha tilgang på hva. Det gjelder så å si alt du velger å legge ut. Hvis du for eksempel lager et nytt bildealbum, kan man velge hvem som skal se det. Bare venner, venner av venner, eller alle de som ikke er på vennelisten din også. Du kan også velge enkeltpersoner som ikke skal ha tilgang til f.eks et bestemt album. Håper du ble litt klokere på det kronglete svaret mitt
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2011 #4 Skrevet 9. juni 2011 Typen din poker dama tilbake igjen. Det går ikke an å poke mer enn én gang. His rekken skal stoppes, må han ignorere hennes poke. Jeg var uklar. Hun har lagt han til som venn fire ganger, han ignorerer. Det siste hun gjorde nå var en poke, som han ignorerte. Hvis han har ignorert en poke, kan hun ikke da poke igjen? 2. Du må velge å ignorere, for at en forespørsel skal forsvinne. Hvis du ikke trykker på noe, vil den stadig være der, men ikke vise seg som en notifikasjon. 3. Man kan velge hvem som skal ha tilgang på hva. Det gjelder så å si alt du velger å legge ut. Hvis du for eksempel lager et nytt bildealbum, kan man velge hvem som skal se det. Bare venner, venner av venner, eller alle de som ikke er på vennelisten din også. Du kan også velge enkeltpersoner som ikke skal ha tilgang til f.eks et bestemt album. Håper du ble litt klokere på det kronglete svaret mitt 2. Jeg mener jeg har opplevd at en venneforespørsel forsvant etter en viss tid, men da kan kanskje vedkommende ha trukket tilbake sin forespørsel? Går det an? Er det forskjell på å Ignorere og Skjule? Ignorere er å fjerne helt, skjule er bare å skjule og kan hentes frem igjen? 3. Jeg vet man kan velge hvem som skal se album når man oppretter et. Jeg lurer litt på om man kan differensiere profiler. Eksempel: Venneprofil: Disse kan se alt på min profil. Kolleger: Disse kan se status, wall, info, lenker, men ikke bilder Perifere venner: Disse kan se status, wall og info, men ikke bilder og lenker og ikke min venneliste Jeg mener om det er mulig å gruppere vennelista slik at de har ulikt tilgangsnivå, på en måte?
Gjest Blokkolokko Skrevet 9. juni 2011 #5 Skrevet 9. juni 2011 Typen din poker dama tilbake igjen. Det går ikke an å poke mer enn én gang. His rekken skal stoppes, må han ignorere hennes poke. Nei, fjernes poken så kan hun poke igjen Det er akkuratt som at du avslår en venneforeslørsel, så kan de sende en ny
Gjest Quelleriel Skrevet 9. juni 2011 #6 Skrevet 9. juni 2011 2. Det vet jeg ikke helt, dessverre... :/ 3. Jeg vet man kan gå inn på instillinger på profilen sin, og så redigere på noe som heter "limited profile".. Da kan man gruppere venner, og velge hva de gruppene ser på profilen din. Vet det iallefall gikk før, da jeg ikke syntes det var så kult at mamma og pappa hadde facebook. Nå er det så lenge siden jeg har fiklet med de greiene der, så vet rett og slett ikke om ting har blitt forandret siden da. Tror egentlig ikke det i så fall skulle være så forferdelig stor forskjell. Det eneste jeg kan anbefale er at du prøver deg frem! Rett og slett! Gå bare inn på innstillinger, og se hva slags muligheter man har.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå