Gå til innhold

"Du passer ikke til å være tynnere/tynn"

Anbefalte innlegg

Gjest döderlein
Skrevet

Har vært borte fra der jeg kommer fra en stund, og i den tiden har jeg slanket meg. Flere av de jeg har møtt igjen, spesielt av de litt eldre som jeg kjenner godt, har sagt ting som "nå trenger du vel ikke slanke deg mer?" og "du må ikke bli ei sånn tynn-flis da, for det passer du ikke til". Mamma har også sagt det at jeg ikke kan slanke meg så mye som jeg hadde tenkt, fordi "da vil du se helt innhola ut".

Pleier dere å høre på når folk forteller deg sånne type ting og ta det i betraktning? Eller er det typisk for de som er i foreldregenerasjonen å si? Jeg er usikker på om det er noe jeg burde høre på fordi jeg ikke ser det selv, men jeg ikke er fornøyd helt enda. Tenker jo mye på at jeg vil komme innen normalen på BMI og være så sunn som mulig. Noen erfaring?

Videoannonse
Annonse
Gjest Quelleriel
Skrevet (endret)

* slettet *

Endret av Quelleriel
AnonymBruker
Skrevet

Mister du vekt på en sunn og god måte da? Har du et samarbeid med legen din? Hvis du bare slutter å spise og mister vekt, så vil du jo ikke se frisk ut.

Ellers er ofte gamle mennesker noe av det frekkeste folkeslaget man kan komme ut for :ler:

• Liker 2
Gjest stillness
Skrevet (endret)

Jeg tenker på det som en sånn typisk ting folk sier,men det kan jo også være at de er bekymret for at du skal bli for tynn.

Er jo uansett litt irriterende hvis man lever sunt og er fornøyd med hvordan man ser ut selv.

Husker når jeg gikk ned i vekt for noen år siden og da var det samme greia,men jeg visste jo selv hvor usunn jeg var før og derfor brydde jeg meg ikke spesielt om de kommentarene.Mitt ønske var jo å bli sunn og dermed forsvant jo endel kilo også.

Mamma fortalte meg jo etter at jeg hadde tatt av at hun syns jeg kledde å være litt lubben.Skjønte ikke hva som var poenget med å si det etterpå.

Nå er det jo også sånn at når jeg er hjemme så sier mamma at jeg er blitt så tynn så nå må de feite meg opp litt mens jeg er hjemme :)

Jeg ser på det som en sånn typisk ting litt eldre folk sier,men det viktigste er jo at du blir fornøyd med hvordan du ser ut så jeg ville ikke brydd meg for mye.

Endret av stillness
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har gått ned en god del, men jeg tenker bare at folk mener at jeg ser fint ut slik jeg er. At man skal tillegge det noe mer oppmerksomheter gidder jeg ikke.

Fint at de syns jeg ikke bør gå mindre ;P men det er opp til meg hva jeg gjør!

AnonymBruker
Skrevet

Kanskje fordi det er uvant å se deg sånn.

Jeg bør ikke gå ned i vekt for jeg har ganske bred benbygning, og allerede tyter ribbein og hofteskåler selv om rumpe og lår er saftige.

• Liker 3
Skrevet

Noen kler rett og slett ikke å være tynne. Jeg aner ikke hvordan du ser ut, TS, så nå snakker jeg bare generelt :).

Jeg har spesielt ei venninne som var smålubben, også som gikk ned masse i vekt. Hun er fornøyd med seg selv nå, og det er kjempebra! (Men poenget mitt er at jeg synes hun rett og slett ser litt rar ut når hun er tynn. Hun var penere med litt ekstra).

Bare se på Helene Bøksle. Hun kler å være litt lubben. Jeg tror ikke hun ville vært fin som tynn.

Men det er bare meg. :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bør ligge på 55kg i følge bmien,men bør nok være minst 75 om jeg skal føle meg nogenlunde vel.

Skrevet

Har vært borte fra der jeg kommer fra en stund, og i den tiden har jeg slanket meg. Flere av de jeg har møtt igjen, spesielt av de litt eldre som jeg kjenner godt, har sagt ting som "nå trenger du vel ikke slanke deg mer?" og "du må ikke bli ei sånn tynn-flis da, for det passer du ikke til". Mamma har også sagt det at jeg ikke kan slanke meg så mye som jeg hadde tenkt, fordi "da vil du se helt innhola ut".

Pleier dere å høre på når folk forteller deg sånne type ting og ta det i betraktning? Eller er det typisk for de som er i foreldregenerasjonen å si? Jeg er usikker på om det er noe jeg burde høre på fordi jeg ikke ser det selv, men jeg ikke er fornøyd helt enda. Tenker jo mye på at jeg vil komme innen normalen på BMI og være så sunn som mulig. Noen erfaring?

Kan du oppgi noen tall?

Gjest döderlein
Skrevet

Kan du oppgi noen tall?

Jeg forstår ikke helt hvorfor tall skal være så viktig når det gjelder hva man kler - da forteller tall ingenting.

Gjest döderlein
Skrevet

Noen kler rett og slett ikke å være tynne. Jeg aner ikke hvordan du ser ut, TS, så nå snakker jeg bare generelt :).

Jeg har spesielt ei venninne som var smålubben, også som gikk ned masse i vekt. Hun er fornøyd med seg selv nå, og det er kjempebra! (Men poenget mitt er at jeg synes hun rett og slett ser litt rar ut når hun er tynn. Hun var penere med litt ekstra).

Bare se på Helene Bøksle. Hun kler å være litt lubben. Jeg tror ikke hun ville vært fin som tynn.

Men det er bare meg. :)

Men hvorfor er det sånn her inne på KG at man nærmest halshugges om man ikke har normal BMI? De fleste må jo ha sett tilfeller som du har, der personen rett og slett ikke passer til å være tynn.

Som dere alle sier egentlig, det er viktigst at man selv er fornøyd. Er enig i det. :)

Gjest döderlein
Skrevet (endret)

Edit: Dobbelpost

Endret av döderlein

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...