AnonymBruker Skrevet 9. juni 2011 #1 Skrevet 9. juni 2011 Stedatteren min er 14 år og har lyst til at hun og jeg skal lage en blogg sammen. Hun er glad i å lage mat og vil gjerne legge ut oppskrifter og bilder og slikt. Altså ikke noen type rosablogg. Jeg tenker at dette er en fin ting vi to kan gjøre sammen. Vi deler interessen for matlaging, og jeg liker å skrive og fotografere. Hun sliter med skrivingen, så om hun skulle laget en egen blogg hadde det blitt knotete. Jeg vet ikke om hun tenker på dette selv, men det kan være en av grunnene til at hun vil at vi skal gjøre dette sammen. For min del tenker jeg at dette kan være en grei måte å introdusere henne til blogging, noe som jo de fleste unge jenter driver med nå virker det som. Jeg kan kanskje gi henne en del gode holdninger i forhold til hva man skriver og ikke skriver, hva som er for privat, at man ikke skriver noe stygt til/om andre, at man ikke utleverer seg selv eller andre osv. Hva tenker dere om dette? Er det en positiv ting, eller blir det for dumt? Faren synes det er en kjempegod idé, men vi har ikke snakket med moren om dette. Burde vi det? Eller er dette så uskyldig at mor ikke trenger å involveres utover det jenta selv velger å fortelle og det mor kan lese på bloggen? 6
chikako Skrevet 9. juni 2011 #3 Skrevet 9. juni 2011 Synes det høres kjempekoselig ut Kan ikke tenke meg at moren skulle hatt noe imot det, men du vet vel mer enn meg om hvor medgjørlig eller vanskelig hun er Uansett er det hyggelig at hun vil starte blogg med deg! 1
Naos Skrevet 9. juni 2011 #4 Skrevet 9. juni 2011 Jeg er enig i at det var en kjempegod ide! Og at hun er den som ønsker det må jo være en tillitserklæring og et ønske om å tilbringe tid med deg. Jeg tror dette blir positivt og lærerikt for begge! 3
Orchideae Skrevet 9. juni 2011 #5 Skrevet 9. juni 2011 Jeg synes du skal bli med henne og lage denne bloggen! Virker som noe dere kan ha sammen for dere selv. Og er jo en utrolig tillitserklæring fra henne til deg da!
Gjest Nebula Skrevet 9. juni 2011 #6 Skrevet 9. juni 2011 En god ide og et veldig greit tema å blogge om. Men jeg tror jeg ville informert moren, jeg ville iallefall gjerne likt å vite hva datteren min legger ut på nett. Ser ikke noen grunn til at hun skal ha noe imot det, men det er jo pent gjort å si ifra slik at hun kan følge bloggen
Janis Skrevet 9. juni 2011 #7 Skrevet 9. juni 2011 Sikkert en god i ìdè, men jeg som mor ville ikke syntes det var ok. Ville følt meg veldig ille til mote, uten at jeg kan forklare det bedre. Men en super idê. Det spørs hvor lenge du har kjent jenta, hvordan forholdet du og far har til mor. Jeg har vært i slike situasjoner selv, men jenta mi er 8. Jeg har satt foten ned flere ganger til madammen til faren. 1
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2011 #9 Skrevet 9. juni 2011 Sikkert en god i ìdè, men jeg som mor ville ikke syntes det var ok. Ville følt meg veldig ille til mote, uten at jeg kan forklare det bedre. Men en super idê. Det spørs hvor lenge du har kjent jenta, hvordan forholdet du og far har til mor. Jeg har vært i slike situasjoner selv, men jenta mi er 8. Jeg har satt foten ned flere ganger til madammen til faren. Hvorfor det? Sjalusi? 3
DBM Skrevet 9. juni 2011 #10 Skrevet 9. juni 2011 (endret) Hvorfor det? Sjalusi? Antagelig, og det går utover ungen hennes. Endret 9. juni 2011 av DBM 3
Janis Skrevet 9. juni 2011 #11 Skrevet 9. juni 2011 Hvorfor det? Sjalusi? Jeg bare fortalte mine erfaringer. Ikke mer enn det. Men det betyr ikke at det kan fungere for andre, sant? 1
Gjest tollo Skrevet 9. juni 2011 #12 Skrevet 9. juni 2011 En flott ide og så hyggelig at dette er noe dere kan dele. Og så hyggelig å lese om noe som er hyggelig og inspirerende her på KG:)
Gjest mor Skrevet 9. juni 2011 #13 Skrevet 9. juni 2011 Hvorfor det? Sjalusi? Som mor kan man komme til å oppleve oppleve at en stemor kommer inn og tar på seg litt for mye av din morsrolle. Det er ikke så lett, selv om man ønsker det beste for sine barn. Og sjalusi har ikke noe med saken å gjøre, heller rått morsinstinkt som går på at ingen skal komme og ta fra deg dine barn!
Raven Emerald Skrevet 9. juni 2011 #14 Skrevet 9. juni 2011 Som mor kan man komme til å oppleve oppleve at en stemor kommer inn og tar på seg litt for mye av din morsrolle. Det er ikke så lett, selv om man ønsker det beste for sine barn. Og sjalusi har ikke noe med saken å gjøre, heller rått morsinstinkt som går på at ingen skal komme og ta fra deg dine barn! Det er da absolutt sjalusi, det. Det samme "instinktet" sier oss at "den dama skal ikke komme her og ta fra meg min mann", i andre situasjoner. Som mor ville jeg satt pris på å få vite om dette på forhånd. Kan jo tenkes at jeg hadde hatt noen tanker om hva jeg syntes var greit å eksponere på nett og ikke? Men nå er det jeg som er samværsforelder, da. Dermed vil en potensiell fremtidig stemor ha en langt større rolle i mine barns liv, enn hun sannsynligvis ville hatt om jeg var omsorgsforelder. Jeg skal lett innrømme at jeg kjenner et lite stikk av sjalusi når jeg tenker på det, men det er noe jeg må jobbe med selv; det er ikke barna mine som skal ta den støyten. 3
Kelsier Skrevet 9. juni 2011 #15 Skrevet 9. juni 2011 Sikkert en god i ìdè, men jeg som mor ville ikke syntes det var ok. Ville følt meg veldig ille til mote, uten at jeg kan forklare det bedre. Men en super idê. Det spørs hvor lenge du har kjent jenta, hvordan forholdet du og far har til mor. Jeg har vært i slike situasjoner selv, men jenta mi er 8. Jeg har satt foten ned flere ganger til madammen til faren. Det er ganske stor forskjell på en åtteåring og en fjortenåring i denne sammenheng, da. Jeg forstår din avgjørelse i forhold til alderen, men hadde din datter vært like gammel syns jeg det hadde vært temmelig egoistisk av deg å hindre datteren din mulighet til å gjøre noe koselig med stemoren. 3
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2011 #16 Skrevet 9. juni 2011 TS her. Tusen takk for mange hyggelige tilbakemeldinger. Jeg skal prøve å svare på noen av spørsmålene. Jeg har vært i jentas liv siden hun var åtte, altså i seks år. Vi har et veldig godt forhold, der jeg har min rolle som voksen og grensesetter i hjemmet vårt, men samtidig er nøye på at viktige avgjørelser er overlatt til mor og far. Samarbeidet med mor går også bra, og vi hjelper hverandre alle sammen ved behov. Vi er ikke "bestevenninner", mor og jeg, men jeg har et veldig avslappet og greit forhold til henne og føler at hun tenker det samme om meg. Til deg som er redd stemor skal ta morsrollen: Er det typisk at mor og datter lager blogg sammen? Jeg så mer for meg at det kunne vært en greie for tante eller en litt eldre storesøster? Det er ikke meningen å late som jeg er moren hennes altså. Men jeg/vi skal snakke med mor om dette før vi setter i gang ja. Takk for råd! 2
mufi Skrevet 10. juni 2011 #17 Skrevet 10. juni 2011 Synes det hørtes kjempeflott ut! Men jeg tror at jeg hvertfall ville fortalt det til hennes mor. Bare sånn siden det kan være greit for henne å vite. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå