Gå til innhold

vegetarianar?

Fremhevede innlegg

Gjest GreenSky
Skrevet
:evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:

Dere vegitarianere er FAEN meg like mye skyldig i dyredrap som oss kjøttetere! Her er noe som dere trangsynte vegetarianere ikke vet! Hvert eneste år dør millioner av dyr under høstingen av soya og hvete, kilde: http://eesc.orst.edu/agcomwebfile/news/food/vegan.html og: http://www.wildlifedamagecontrol.com/anima...s/leastharm.htm Å ja.. spy ut om hvordan oss kjøttetere er motbydelige og hensynsløse drapsmenn mens dere selv ignorerer alle de millionene av mus, harer, slanger, stinkdyr, ekorner og rotter som dør som et DIREKTE resultat av deres spisevaner! hmm.. HVA? JEG HØRER VIST INGEN FLERE ELITISTISK JAMMER FRA DERE POMPØSE IGNORANTER LENGRE!! KAN DET VÆRE FORDI JEG ØDELA DEN LILLE TRYGGE VERDENEN DERES? Vegetarianernes svar på denne "lille" flaue fakta er: "Vel.. vi dreper vertfall ikke med intensjon" La meg bare få dette rett, ikke bare dreper dere hensynsløst dyra som et direkte resultat av spisevanene deres.. Men dere spiser ikke kjøttet på dyra dere dreper engang?? Dere bare lar dem ligge og råtne i åkern??!!! VI spiser ihvertfall dyra vi dreper! Nei... DERE er like "slemme" som oss kjøttetere! Frasen: "vi dreper hvertfall ikke med intensjon" er uansett absurd! hvordan kan det IKKE være med intensjon når dere VET om alle de millionene av dyra som blir maltraktert, kjøttet flerret av kroppen og beina knust i høstemaskinene? Du får meg faen ikke til og tro at du "uten intensjoner" på en eller annen måte betaler for produkter som støtter bøndene i og bruke høstemaskiner og skurtreskere til og maltraktere stakkars små dyr som dere ikke engang eter! selvom det i det hele tatt var uten intensjon.. HVA SÅ? du blir ikke noe mer uskyldig av den grunn! Vi bør vel la fyllekjørere gå fri de og.. siden de ikke mente og kjøre ned ungen ikke sant?

Hvis dere virkelig bryr dere om dyrene så er det ingen utvei for dere annet en og skaffe dere en gård og dyrke alt selv! Dette er den eneste måten dere kan minimere antall drepte dyr! upraktisk sier du? VEL DET ER OGSÅ DEN JÆVLA HOLDNINGA DI!!!!

:evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:

Den linken der har jeg diskutert med deg før synes jeg å huske, så jeg tar ikke den diskusjonen en gang til.

Men det er da fælt så sterkt du reagerer på dette da. Har noen prøvd å "omvende" deg, kanskje? Jeg bryr meg ikke - folk får spise hva de vil. :)

Videoannonse
Annonse
Gjest GreenSky
Skrevet
Eg har ikkje vore veggis noko lenge :oops: Har vore det i eit halvt år før' date=' så eit opphald, og no er det eit par mnd sidan eg åt kjøt sist. Men trur det vert ei god stund til neste gong og :) Men må jo presisere at eg ikkje skryter på meg å vere ekte veggis! Sidan eg eter fisk...[/quote']

OK, skjønner. :)

Skrevet

Men kua har jo ikke vondt av å bli melket? Og hønene legger egg om vi vil eller ikke!

Jeg spiser heller økologisk kjøtt enn å bli veganer/vegitarianer.. Viktigere for meg at dyra har det bra, før de spises enn om de blir spist eller ikke.

Skrevet

Før denne tråden havner inn i en sånn vegansk-kosthold-er-det-desidert-sunneste mentalitet, så vil jeg bare påpeke at et variert kosthold er det som er anbefalt av alle kostholdseksperter og leger.

En hamburger ifra det lokale gatekjøkkenet er ikke usunt i seg selv. Det hele kommer an på helheten av kostholdet ditt.

Dessuten. Argumentet "jeg spiser ikke vennene mine, så derfor blir det naturlig å ikke spise dyra" synes jeg er et dårlig argument. :tunge1:

Gjest GreenSky
Skrevet

Tjah, det var vel egentlig ikke et argument, men mer en livsfilosofi såvidt jeg forsto. Ellers enig. Vegansk kosthold trenger slett ikke være så sunt, det kan fort bli direkte usunt hvis en ikke passer på hva en spiser....! :)

Gjest Ethereal
Skrevet
Jeg spiser heller økologisk kjøtt enn å bli veganer/vegitarianer.. Viktigere for meg at dyra har det bra' date=' før de spises enn om de blir spist eller ikke.[/quote']

Der kan jeg si meg helt enig. Jeg får store kvaler med tanken på å spise for eksempel kylling eller storfekjøtt, når man har sett litt om måten kjøttproduksjon blir bedrevet på. Industrielt landbruk er den ytterste konsekvens av menneskelig grådighet. Hvis det hadde vært mulig å kjøpe kjøtt fra dyr man vet er blitt behandlet bra, hadde jeg gjort det.

For min del gjelder det samme også oppdrettsfisk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...