hufsa! Skrevet 9. juni 2011 #1 Skrevet 9. juni 2011 Heia,tenkte male soverommet i fargen Grå Skifer.Fargekart på nett ser jo blått ut men katalogen her ser mørk grå ut.Noen som har malt den og er dere fornøyd? Syntes alle de matte fargene ser kjempefine ut.
maipai Skrevet 9. juni 2011 #3 Skrevet 9. juni 2011 Snakk med de som jobber i malebutikken. Be dem sjekke om det er blå pigmenter i fargen
Elensire Skrevet 9. juni 2011 #4 Skrevet 9. juni 2011 Vi holder på å pusse opp kjøkkenet og valgte Lady pure color der. Den er bare helt vanvittig lekker! neste gang jeg skal male skal jeg absolutt bruke den! Den er helt matt og ser skikkelig flott ut, knall god dekkevne, og tørketid på kun 2 timer så vi fikk grunnet og malt to strøk på samme dagen. gikk overraskende fort å få den på veggen. Har faktisk veldig lyst å male ene veggen i stuen med en sånn farge du beskriver. Malingen koster litt mer enn vanlig Lady 10, men den er verdt hver krone mener jeg Husk at fargen blir veldig ærlig når den er så matt. fargen vi har på kjøkkenet er faktisk den samme vi valgte i stuen for noen år siden (vanlig lady), men den ser helt annerledes ut. Veldig lik fargen på fargekartet. Så vidt jeg vet så kan du få alle fargene Jotun har i de ulike fargekartene, så du kan nok velge mellom enda flere farger. Fargen vi valgte var i allefall ikke i Lady color sitt fargekart men som sagt, fargen på fargekartet er veldig lik slik malingen blir på veggen med denne typen maling. Lykke til med malingen! tror dere blir kjempe fornøyd med resultatet med den det ble iallefall vi
hufsa! Skrevet 10. juni 2011 Forfatter #5 Skrevet 10. juni 2011 Heia,takk for svar og dette hørtes jo supert ut.Ja,når du sier det så kan man nok velge alle farger, men da fikk jeg ett nytt problem,haha.Men går for den jeg har valgt, ellers får jeg aldri bestemmt meg.Kommer med tilbakemeld når jeg har malt idag.Blir spennende.
Elensire Skrevet 10. juni 2011 #6 Skrevet 10. juni 2011 Hvordan gikk det med malingen? Er litt spent på om du ble like fornøyd med malingen som vi ble vi har tapetsert den ene veggen som ikke skulle ha maling i dag, og den ble kjempe fin sammen med de matte veggene tror nesten jeg kommer til å ende opp med et "male stuen" prosjekt når vi er ferdig med kjøkkenet jeg fikk lyst på flere sånne vegger.
hufsa! Skrevet 10. juni 2011 Forfatter #7 Skrevet 10. juni 2011 Heia,ble ikke grå skifer men Matrix.Grå skifer helte formye mot grønn syntes jeg, når jeg kom opp å skulle handle,så fant jeg Matrix som så helt topp ut, men hadde en vond klump i magen etterhvert som den kom på veggen,for syntes den var for blå..Men når jeg beg å få inn de hvite møblene så ble det jo kjempebra.Er livredd når jeg er vant til å ha alt lyst,hehe.Så imoora når alt er ferdig og jeg får hvit stang og gardiner så blir det jo kjempekoslig.Grått og Hvit er jo knall isammen,så takk for hjelpa, for nå skal mi bare beg med neste rom og da blir det matt der au ;-)
Drizzt Skrevet 11. juni 2011 #8 Skrevet 11. juni 2011 Vi malte 2 rom med Lady pure color og 2 rom med Nordsjø og er kjempe glade i resultatene! Anbefaler begge to.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå