Gjest Gjest Skrevet 9. juni 2011 #1 Skrevet 9. juni 2011 Jeg har tidligere leste en del udokumenterte påstander om følgende av kvinners overgrep, og vært enig i at slik det fremstilles i mediene skulle en tro det bare var menn som gjorde fysiske og/elløer seksuelle overgrep mot barn. Kansje det sakte men sikkert vil bli en endring av det gamle fokuset, ettersom denne rapporten faktisk sier at kvinners overgrep mot barn gjør mer skade. Kansje bør fokuset bli noe mer variert enn det det har vært tidligere. TV2: Kvinners overgrep gjør mer skade. BT: Kvinners overgrep gjør mer skade.
Gjest Gjest Skrevet 10. juni 2011 #2 Skrevet 10. juni 2011 Jeg har tidligere leste en del udokumenterte påstander om følgende av kvinners overgrep, og vært enig i at slik det fremstilles i mediene skulle en tro det bare var menn som gjorde fysiske og/elløer seksuelle overgrep mot barn. Kansje det sakte men sikkert vil bli en endring av det gamle fokuset, ettersom denne rapporten faktisk sier at kvinners overgrep mot barn gjør mer skade. Kansje bør fokuset bli noe mer variert enn det det har vært tidligere. TV2: Kvinners overgrep gjør mer skade. BT: Kvinners overgrep gjør mer skade. Hvorfor skulle en tro det er mindre av dette blant kvinner? Det er ingen som vi snakke om at det er like mange utskudd blant kvinner som menn. De fleste tror godt om seg selv og sine medsøstre. At kvinner er mye bedre enn men tror de fleste kvinner,men dengang ei. Ser at det er ingen som har kommentert her heller, er vel en grunn til det med. Litt skremmende egnetlig.
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2011 #3 Skrevet 10. juni 2011 Hvorfor skulle en tro det er mindre av dette blant kvinner? Kanskje fordi det faktisk er det? Ikke dermed sagt at kvinner er uskyldsrene vesener som aldri gjør slike uhyrlige ting, men tror du virkelig at kvinner er like representerte som menn? Til tross for mørketall?
Gjest Cipheria Skrevet 10. juni 2011 #4 Skrevet 10. juni 2011 De fleste tror godt om seg selv og sine medsøstre. At kvinner er mye bedre enn men tror de fleste kvinner,men dengang ei. Jeg har aldri møtt noen som mener det. Ser ikke helt hvordan mediene fremstiller menn som de eneste forbryterne.
Anglofil Skrevet 10. juni 2011 #5 Skrevet 10. juni 2011 (endret) Overgrep er galt uansett hvem som er overgriper, det være seg kvinne eller mann. For meg er det helt absurd og feil å sette to kjønn opp mot hverandre i en slik problemstilling, overgrep er fælt for dem som blir rammet og det er i mine øyne unødvendig og bagatelliserende å fremstille som at et kjønn gjør mer skade enn et annet. Det har vel egentlig vi utenforstående som ikke har opplevd noe slikt noen rett til å hevde fordi skaden som har skjedd kan kun den som har opplevd overgrep bedømme. Så er jeg enig i at det skrives for lite og at det kommer for lite frem i lyset at kvinner er overgripere, men det er en helt annen diskusjon etter min oppfatning. Mvh Yvonne Endret 10. juni 2011 av Yvonne 1
Gjest Gjest Skrevet 10. juni 2011 #6 Skrevet 10. juni 2011 Overgrep er galt uansett hvem som er overgriper, det være seg kvinne eller mann. For meg er det helt absurd og feil å sette to kjønn opp mot hverandre i en slik problemstilling, overgrep er fælt for dem som blir rammet og det er i mine øyne unødvendig og bagatelliserende å fremstille som at et kjønn gjør mer skade enn et annet. Det har vel egentlig vi utenforstående som ikke har opplevd noe slikt noen rett til å hevde fordi skaden som har skjedd kan kun den som har opplevd overgrep bedømme. Så er jeg enig i at det skrives for lite og at det kommer for lite frem i lyset at kvinner er overgripere, men det er en helt annen diskusjon etter min oppfatning. Mvh Yvonne Synes dette var et godt innlegg.
Gjest Gjest Skrevet 10. juni 2011 #7 Skrevet 10. juni 2011 Kanskje fordi det faktisk er det? Ikke dermed sagt at kvinner er uskyldsrene vesener som aldri gjør slike uhyrlige ting, men tror du virkelig at kvinner er like representerte som menn? Til tross for mørketall? Tror kvinner og menn er nokså likt representert. Det er menn som blir mest framstilt som de som forbryter seg på barn. Når en ser på den grusomme Alvdalsaken ser en også en kvinne har vært svært delaktig. Dette kom fram under etterforskningen. Nå når rettsaken kom opp ble det i første omgang nesten ikke gitt straff til kvinnen, hvorfor dette når det har kommeet fram hvilke grusomheter hun har begått. Det viser seg også gennrellt at kvinner får lavere straff enn menn ved forbrytelser, har også vært de har sluppet fengsel pga.barn som de har. Er helt ulogisk at det blir gjort slike vurderinger. Den narkotika saken fra sør amerika der en norsk kvinne ble gravid i fengslet, mange mente da hun burde sendes til Norge. Det gikk ikke der borte, hun skulle stå til rette for det hun hadde gjort mente myndigheterne. Det er noen forutinntatte holdninger i samfunnet om at kvinner er mer uskyldige enn menn.
Gjest Gjest Skrevet 12. juni 2011 #8 Skrevet 12. juni 2011 Overgrep er galt uansett hvem som er overgriper, det være seg kvinne eller mann. For meg er det helt absurd og feil å sette to kjønn opp mot hverandre i en slik problemstilling, overgrep er fælt for dem som blir rammet og det er i mine øyne unødvendig og bagatelliserende å fremstille som at et kjønn gjør mer skade enn et annet. Det har vel egentlig vi utenforstående som ikke har opplevd noe slikt noen rett til å hevde fordi skaden som har skjedd kan kun den som har opplevd overgrep bedømme. Så er jeg enig i at det skrives for lite og at det kommer for lite frem i lyset at kvinner er overgripere, men det er en helt annen diskusjon etter min oppfatning. Mvh Yvonne Det er vel egentlig ikke "en annen diskusjon" ettersom det er nettopp dette ts referer til (ref det jeg har markert som bold skrift ovenfor)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå