Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er en skippertaksjente, og venter til siste slutt. Skal straks på ferie, og vil ha bort det siste magefettet. JA, jeg kommer til å miste muskler også, og er helt klar over det(og nei, det er ikke greit). Trenger bare en god oppskrift på å miste 3-4 kg på mine 18 dager! Spise ca. 1000 kcal og løpe 5 ggr i uken?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hjelper ikke med skippertak for å fjerne fett, ved rask nedgang er det muskler og vann som forsvinner først. 1kg kan du kanskje klare, men 1000kcal og 5 dager med løping er ikke direkte sunt. Du får kjenne på kroppen, føler du deg uvell så spiser du litt mer.

Skrevet

Ja, du kan fint gå ned 3-4 kg på 18 dager. Jeg gikk ned 15 kg på 3 mnd!

Kutt ut alle karbohydrater som hvetemel(kaker, boller, brød, pizzabunner, pølsebrød) og alle drikker og mat med sukker i. Kutt ut ris og potet.

Kutt ut melke og melkeprodukt, det er sukker i alle melkeprodukt - ikke bra.

Drikk MYE vann hver dag - minst 2 liter, og mer om du trener. Vann får prosessene i kroppen til å gå fortere, og det er viktig med vann for å skille ut avfallsstoffe osv... Vann er rett og slett bra for alt! Tenk at du må drikke vann til hvert måltid om du har problem med å drikke vann.

Trenger du noe godt å drikke, men ikke brus, så kjøp farris. Eventuelt bland farris med en god juice, det smaker nestn som brus og mye sunnere. Mine favoritter er sydtyroleplejuice og tropicana-mandarin.

Spis mye grønnsaker, fett og protein.

Kos deg med frukt og bær, eller lag deg smoothie :)

Protein er viktig for å bevare hud, hår, negler, mens fettet smører leddene, det er bra for hjernene og det fungerer som kollagen i huden slik at den bevarer sin elastisitet.

Man blir god og mett når måltidet består av mye protein og fett, og mye grønnsaker.

Lag deg salater eller wokker der du spiser fisk, sjømat, kylling, egg eller kjøtt ved siden av. Lag deg grønnsakssupper med kjøtt i. Lag kyllingsupper. Lag deg omelett eller eggehakk eller stek speilegg og bacon. Koke egg er også bra - 5 minutts egg er de beste ;)

Spis avokado og nøtter, kjerner, frø, full av proteiner og sundt fett. Jeg pleier å ha avokado i salaten, eller jeg lager guacamole som jeg har til taco. Taco kan du trygt spise, men unngå lefser - spis heller tacoskjell.

Spis banan og nøtter og dadler/fikner som mellommåltid eller viss du er litt sulten og lag deg gjerne en smoothie ved siden av.

Du må gjerne spise havregrøt om du liker det :)

Jeg spiser slik som dette, men så spiser jeg også glutenfritt og melkefritt, og gikk ned 15 kg på 3 mnd, dvs at jeg gikk ned 5 kg på i mnd. Jeg ble litt for tynn, men gikk opp igjen 5 kg og fikk min idealvekt. Har siden holdt meg på min idealvekt. Jeg lager all mat fra grunnen av. Jeg spiste meg mett, og dette kostholdet gjør at blodsukkeret holder seg stabilt slik at mann holder seg mett lenger. Når man spiser mye usunne karbohydrater svinger blodsukkret mer slik at man spiser ofterer og mer.

Håper du fikk noe gode tips! :)

AnonymBruker
Skrevet

Ja, du kan fint gå ned 3-4 kg på 18 dager. Jeg gikk ned 15 kg på 3 mnd!

Kutt ut alle karbohydrater som hvetemel(kaker, boller, brød, pizzabunner, pølsebrød) og alle drikker og mat med sukker i. Kutt ut ris og potet.

Kutt ut melke og melkeprodukt, det er sukker i alle melkeprodukt - ikke bra.

Drikk MYE vann hver dag - minst 2 liter, og mer om du trener. Vann får prosessene i kroppen til å gå fortere, og det er viktig med vann for å skille ut avfallsstoffe osv... Vann er rett og slett bra for alt! Tenk at du må drikke vann til hvert måltid om du har problem med å drikke vann.

Trenger du noe godt å drikke, men ikke brus, så kjøp farris. Eventuelt bland farris med en god juice, det smaker nestn som brus og mye sunnere. Mine favoritter er sydtyroleplejuice og tropicana-mandarin.

Spis mye grønnsaker, fett og protein.

Kos deg med frukt og bær, eller lag deg smoothie :)

Protein er viktig for å bevare hud, hår, negler, mens fettet smører leddene, det er bra for hjernene og det fungerer som kollagen i huden slik at den bevarer sin elastisitet.

Man blir god og mett når måltidet består av mye protein og fett, og mye grønnsaker.

Lag deg salater eller wokker der du spiser fisk, sjømat, kylling, egg eller kjøtt ved siden av. Lag deg grønnsakssupper med kjøtt i. Lag kyllingsupper. Lag deg omelett eller eggehakk eller stek speilegg og bacon. Koke egg er også bra - 5 minutts egg er de beste ;)

Spis avokado og nøtter, kjerner, frø, full av proteiner og sundt fett. Jeg pleier å ha avokado i salaten, eller jeg lager guacamole som jeg har til taco. Taco kan du trygt spise, men unngå lefser - spis heller tacoskjell.

Spis banan og nøtter og dadler/fikner som mellommåltid eller viss du er litt sulten og lag deg gjerne en smoothie ved siden av.

Du må gjerne spise havregrøt om du liker det :)

Jeg spiser slik som dette, men så spiser jeg også glutenfritt og melkefritt, og gikk ned 15 kg på 3 mnd, dvs at jeg gikk ned 5 kg på i mnd. Jeg ble litt for tynn, men gikk opp igjen 5 kg og fikk min idealvekt. Har siden holdt meg på min idealvekt. Jeg lager all mat fra grunnen av. Jeg spiste meg mett, og dette kostholdet gjør at blodsukkeret holder seg stabilt slik at mann holder seg mett lenger. Når man spiser mye usunne karbohydrater svinger blodsukkret mer slik at man spiser ofterer og mer.

Håper du fikk noe gode tips! :)

Wow, så utrolig flink du har vært! Vet du sånn ca. hvor mange kcal du lå på om dagen? Skal absolutt følge tipsene dine, så ikke dumt ut! Tusen takk :klemmer:

AnonymBruker
Skrevet

Du gikk ned i snitt 165gram om dagen, om ts skulle klart 4kg måtte hun ha gått ned 222gram om dagen.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Men du, meridian! Stusser litt på at du sier "kutt alle karbohydrater" og så sier at man skal drikke smoothies og juice og spise havregrøt, dadler, fiken og bananer? Disse tingene sjonglerer akkurat like mye med blodsukker som det pasta og poteter og godterier gjør! Faktisk er det bedre for blodsukkeret å spise mørk sjokolade enn å drikke juice, og banan er en skikkelig karboversting!

Ellers er det jo tipptoppers at du har klart å gå ned i vekt så mye, men jeg ville ikke anbefalt å kombinere lavkarbo med juice og banan!

• Liker 1
Skrevet

Jeg gikk ned med å telle kalorier og trene.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg gikk ned med å telle kalorier og trene.

Ja, jeg og:)

Gjest Kevlarsjäl
Skrevet

Jaja, du kan helt sikkert klare å gå ned de kiloene.

Men for å være ærlig; slutt med skippertaka. Det er IKKE bra for kroppen din. Jeg synes det er direkte trist å lese, for å være ærlig. Kom inn i gode spisevaner og gode treningsvaner, det er bra for deg både på kort og lang sikt, og du vil gå ned i vekt til ferien neste sommer også :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er en skippertaksjente, og venter til siste slutt. Skal straks på ferie, og vil ha bort det siste magefettet. JA, jeg kommer til å miste muskler også, og er helt klar over det(og nei, det er ikke greit). Trenger bare en god oppskrift på å miste 3-4 kg på mine 18 dager! Spise ca. 1000 kcal og løpe 5 ggr i uken?

Det er ikke anbefalt. Man kan gå ned 0,5 kilo i uka toppen, hvis mer kan det ta av musklene. Siden det forøvrig er snakk om magefettet, er det ikke sikkert det er vekta det står på, men fettprosent. Muskler veier mer enn fett vet du, synes ikke du skal være opphengt i vekta;)

Skrevet

Det er anbefalt å ikke gå ned mer en 1 kg i uka men jeg skjønner frsutrasjonen din. Men; øk treningsinnsatsen og spis sunnere. Hvordan vet du at 3-4 kg vil ta bort det siste magefettet? nei. Ikke se på vekta.

Se deg selv i speilet og vær glad:)

• Liker 1
Skrevet

Jaja, du kan helt sikkert klare å gå ned de kiloene.

Men for å være ærlig; slutt med skippertaka. Det er IKKE bra for kroppen din. Jeg synes det er direkte trist å lese, for å være ærlig. Kom inn i gode spisevaner og gode treningsvaner, det er bra for deg både på kort og lang sikt, og du vil gå ned i vekt til ferien neste sommer også :)

Er så enig!

Gjest Ms. Raggsokk
Skrevet

Sommer'n kommer like brått på hvert år! :tommelsmil:

• Liker 2
Skrevet

Jeg gikk enkelt ned 4 kg på 5 dager. Oppskriften er ikke komplisert: 4-6 timer søvn hvert døgn, ellers besto dagene av å enten spasere jevnt og trutt med tung sekk, våpen, samband++ eller å være i kamp med alt det innebærer av løping, alt sammen i sterk varme og med næring tilsvarende to brødskiver daglig.

En drøy måned etterpå veide jeg 4 kg mer enn utgangspunktet, altså 8 kg opp fra minstenotering. I tillegg var jeg i markert dårligere form og hadde diverse småplager som konstant irriterte.

Moralen er som alle de andre her sier: ikke skippertak! Å bli kvitt de kiloene er rett og slett ikke verd det, og de vil komme grusomt tilbake.

AnonymBruker
Skrevet

spis en brødskive per dag ...

funket for meg :)

( noen av dere vil sikkert reagere på dette men det er MIN erfaring )

AnonymBruker
Skrevet

spis en brødskive per dag ...

funket for meg :)

( noen av dere vil sikkert reagere på dette men det er MIN erfaring )

Huffda, det er ikke lurt å anbefale. Vil jo ikke at folk skal få spiseforstyrrelser heller:S Da får man heller ha litt ekstra mener jeg!

AnonymBruker
Skrevet

Tar du til takke med tap av vann og glykogen anbefales lavkarbo!

Skrevet

Wow, så utrolig flink du har vært! Vet du sånn ca. hvor mange kcal du lå på om dagen? Skal absolutt følge tipsene dine, så ikke dumt ut! Tusen takk :klemmer:

Takk :rodmer: når man tar seg selv i nakken så går det :)

I mitt tilfelle måtte jeg siden jeg fikk Cøliaki, derfor jeg spiser gluten og melkefritt. Og litt sukkerfritt :fnise:

Men jeg kjenner mange som spiser som meg som ikke har Cøliaki, men som vil leve en sunnere og bedre livsstil :)

Aner ikke hvor mange kalorier jeg lå på om dagen, men på fatet mitt hadde jeg mye grønnsaker, salat minst halve fatet, og litt over 1/3 med protein og 1/6 med fett. Bare sånn ca. Man blir ikke feit av å spise fett, men man blir feit av å spise for mye karbohydrater. Glemte å si at om du tåler gluten så kan du spise rugbrød eller havrebrød eller grovt speltbrød. Jeg spiser ikke noe brød. :)

Det er viktig å spise seg mett, ikke overmett, men vanlig mett til hvert måltid. Så er det viktig å ha faste måltider, og om du blir litt sulten mellom måltidene er det bra å spise ferske dadler eller tørkede fikner sammen med nøtter.

Mange tror fett er farlig, men det fettet man finner i oljer, nøtter, kjerner, frø, avokado osv er veldig sunne fettsyrer, både flerumettet og enumettet, og en god del protein som er nødvendig for kroppen.

Dere har sikkert hørt om proteinsyntesen og de 20 aminosyrene som kroppen trenger for å bygge de viktige proteinene i kroppen. Det er ikke uten grunn at det er viktig å spise nok protein og fett for å ha en sunn og frisk kropp ;)

AnonymBruker
Skrevet

Huffda, det er ikke lurt å anbefale. Vil jo ikke at folk skal få spiseforstyrrelser heller:S Da får man heller ha litt ekstra mener jeg!

Jeg mener at over en liten periode skal det være lov :)

Så kan hun kose seg på ferie og spise masse mat.

AnonymBruker
Skrevet

Rettelse til meridian:

Man blir feit av å INNTA FOR MYE ENERGI. Karbohydrater notwithstanding.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...