AnonymBruker Skrevet 8. juni 2011 #1 Skrevet 8. juni 2011 Hei. Jeg har et "problem", om man kan kalle det for det, der mine øyevipper konstant går nedover. Hvis jeg bruker vippetang, blir de fine og bøyde, men med en gang jeg tar på mascara går de rett ned igjen :/ Noen som har samme problem? Det hjelper litt hvis jeg tar på mascara først, deretter vippetang, men har hørt at øyevippene knekker av da? Uansett så hjelper ikek dette så lenge før vippene er nede igjen. Synes det er litt irriterende. Noen tips til hva jeg kan gjøre? Noen gode mascaraer som gjør susen? Har sikkert prøvd 20 mascara som skal gi curla vipper, men til ingen nytte.
hufsa! Skrevet 9. juni 2011 #2 Skrevet 9. juni 2011 Heia,Dette gjør jeg.Farger vippene jevnig så de er mørke,vipper de,bruker vannfast mascara og gnur ikke mascaraen helt inni rota, for da ramler de ned igjen, men holder meg litt utenfor.Dette funker for meg iallefall.Lykke til.
^^Belle^^ Skrevet 9. juni 2011 #3 Skrevet 9. juni 2011 (endret) Vippeprimer! Mine vipper er akkurat som dine, og ingenting annet enn primer under mascaraen funker. Jeg bruker Smashbox sin Lash Layer (fås kjøpt på ebay til under hundrelappen) og det er den aller beste av de maaange jeg har prøvd. Jeg lar den tørke da, før jeg tar mascara oppå. Det skal du vel egentlig ikke trenge (ifølge Smashbox ihvertfall), men jeg har funnet ut at det gir best resultat for meg. Jeg kan jo legge til at etter at jeg begynte å bruke primer hver eneste dag, mister jeg så og si ikke vipper lenger. Ei heller knekker de, fordi primeren er pleiende i tillegg. Endret 9. juni 2011 av ^^Belle^^
Gjest Heloise Skrevet 9. juni 2011 #4 Skrevet 9. juni 2011 Jeg har brukt vippetang daglig (ihvertfall når jeg bruker mascara) i over 11 år nå, og min teknikk er : Tang - bruk den 3-4 ganger før du tar på mascara. Jeg bruker 3-4 lag mascara (men det ser ikke tykt og klumpete ut av den grunn). Men! Det kommer helt an på hvilken mascara du bruker! Jeg har brukt mange som gjør at vippene faller sammen med en gang. Bodyshop, YSL, Clinique = Ihvertfall ubrukelige. De er veldig "tunge" og vippene mine faller sammen som våt spaghetti... L'oreal sin vannfaste (blå "tube" og superfin kost) har jeg vært strålende fornøyd med i maaange år, omtrent siden 1998. IsaDora sin vannfaste er også helt topp, den har jeg nettopp byttet til pga. dyretesting. Da står vippene rett til værs i gjerne 2 dager hvis man ikke gidder fjerne den...
^^Belle^^ Skrevet 9. juni 2011 #5 Skrevet 9. juni 2011 Slenger med på den at det er viktig hvilken mascara du bruker også, ja. Jeg trenger en som gjør vippene stive, men som ikke er for tung og våt. Pleiende mascaraer er for eksempel forbudt her i huset, fordi de som regel ikke blir stive nok. (Jeg bruker forresten ikke vippetang når jeg har primeren min )
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2011 #7 Skrevet 9. juni 2011 Impotente vipper? Forresten, jeg skal ikke bare være barnslig Jeg har ekstremt potente vipper selv ( ), men Chanel sin Sublime maskara løfter så mye at vippene nesten vrenger seg Jeg elsker den
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2011 #8 Skrevet 9. juni 2011 Tusen takk for gode tips! Nå skal jeg teste dem, og forhåpentligvis får jeg et bra resultat
Plutselita Skrevet 9. juni 2011 #9 Skrevet 9. juni 2011 Jeg har en annet tips å komme med som funket som bare det (på meg ihvertfall). Jeg bruker vippetang, men trikse mitt er å varme den opp først med hårføner. Som vi alle vet er varme med på å forme, slettetang, krølltang etc til hår. Og øyenvippene er jo hår! Surprise!=p Så varm den litt i forkant (om det da ikke er en slik av plast du har) så den blir lunken også er det bare å forme vippene;)
Gjest *smak* Skrevet 9. juni 2011 #10 Skrevet 9. juni 2011 Primer er nøkkelordet tror jeg.. Selv om vippene mine av og til ikke vil opp med primeren en gang... Rart noen ganger er de flotte og peker opp mens andre ganger er de helt umulige...
Gjest Heloise Skrevet 9. juni 2011 #11 Skrevet 9. juni 2011 Jeg varmer noen ganger vippetangen i varmtvann for samme effekt (tørker av vannet) og noen ganger mascaraen, for å myke den opp Funker bra!
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2011 #12 Skrevet 9. juni 2011 Jeg varmer noen ganger vippetangen i varmtvann for samme effekt (tørker av vannet) og noen ganger mascaraen, for å myke den opp Funker bra! Jeg bruker også varmt vann, og så tørker jeg av. Går raskere enn med føner. Ts, du kan jo også prøve denne: Min lenke
Plutselita Skrevet 9. juni 2011 #13 Skrevet 9. juni 2011 Jeg bruker også varmt vann, og så tørker jeg av. Går raskere enn med føner. Ts, du kan jo også prøve denne: Min lenke Jeg syns faktisk det motsatte. Har prøvd både varmt vann og føner, og føneren syns jeg var mer effektiv. Men smaken er som baken!=p
mocci Skrevet 9. juni 2011 #15 Skrevet 9. juni 2011 Det finnes jo vippetang som varmer selv, jeg kjøpte en slik for noen år tilbake, vet ikke om det fortsatt er i salg. Jeg sliter også med rette vipper som bare vil peke nedover.... Primer tipset hørtes jo lovende ut!
Stellia Skrevet 10. juni 2011 #16 Skrevet 10. juni 2011 (endret) Jeg har svaret! Nøkkelen er å bruke vannfast maskara, selv om det dessverre ikke er alle som fungerer. Prøv Covergirl i Lash Blast Waterproof eller Rimmel i 100% Waterproof Mascara, og du vil garantert merke forbredring. Krøllen holder hele dagen! Endret 10. juni 2011 av Stellia
mufi Skrevet 10. juni 2011 #17 Skrevet 10. juni 2011 Krølltang? neida. Jeg har rett og slett brukt litt vaselin på mine vipper når jeg legger meg, da er de veeldig klar for alle disse tipsene du har fått over, når du står opp
laperla Skrevet 10. juni 2011 #18 Skrevet 10. juni 2011 Hei, Jeg sliter egentlig med samme problem, men jeg har funnet en løsning som fungerer for meg. Bruker en vippetang med varme. Lar ikke mascaraen tørke imellom lagene, og vippene blir lange, og med fin bøy. Jeg bruker Dior Iconic.
Gjest Heloise Skrevet 10. juni 2011 #19 Skrevet 10. juni 2011 Du lar ikke mascaraen tørke mellom lagene? Blir det ikke veldig klumpete da?
laperla Skrevet 10. juni 2011 #20 Skrevet 10. juni 2011 Du lar ikke mascaraen tørke mellom lagene? Blir det ikke veldig klumpete da? Nei, jeg trudde også at dette bare skulle bli klumper, men mulig det er varmen fra vippetanga som har noe innvirkning? Ser stor forskjell på vippene om jeg legger på nytt lag med en gang:) Dette tipset fikk jeg av en søt dame i et parfymeri, forresten
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå