Gå til innhold

waco? Wacko?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Unødvendig bruk av poplitimakt er en stygg sak, og jeg vil si at det virker jo som om politimannen har tatt litt vel hardt i. jeg vil jo tror at mannen må ha sluttet og gjøre motstand litt før han døde.

samtidig er det ofte en grunn til at politiet blir ringt etter angående husbråk og jeg tror ikke de kan regne med at ting har roet seg når de kommer til åstedet. og hvis mannen har virket truende fordi politiet har blandet seg inn kan det godt hende han følte at han handlet i nødverge.

jeg er glad for at jeg ikke skal dømme i denne saken jeg. ikke for det kanskje kommer ting annderledes frem der enn i en avis artikkel men allikevel blir det ord mot ord. og det er ikke rart om familien gjør alt de kan for og fremstille den avdøde i en godt lys, selvom han kanskje ikke var så snill og grei hele tiden.

samtidig burde politimannen blitt stoppet før det gikk så langt, er de ikke alltid to når de drar til husbråk? de burde prøvde og fått mannen i bakken i stede, men det er sånn som er lett og sitte og si og hvert fall i etterkant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik jeg har skjønt det, var ikke denne mannen helt uskyldig.

- politiet ble tilkalt av familien grunnet husbråk

- politimannen følte seg truet på livet, og fryktet han ville bli kvalt med en ledning

I tillegg vet vi at mannen var stor og sterk.

Det er enkelt å kritisere politimannen i ettertid. Det er imidlertid ikke like sikkert at vi ville likt å være i hans sko der og da....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
:cry: Den avdøde var en snill og grei mann, jeg kjente ham personlig.... Grunnen til at han motsatte seg pågripelsen var at han hadde dårlig erfaring med politiet i Polen. Han var med i Solidaritet-bevegelsen og var fengslet flere ganger fordi han kjempet for menneskerettiheter og imot komunistene... Synd at Norge mistet han :( , for også her kjempet han for å hjlepe andre mennesker som ikke var så heldige som han...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...