Thomasine Skrevet 8. juni 2011 #1 Skrevet 8. juni 2011 Hei. Håper none glupe hoder her inne nok en gang kan hjelpe meg! Jeg leter etter noen bilder som ligger på maskina mi. Jeg har egentlig stålkontroll på hvor jeg legger bildene. Har egen mappe for hvert år, og i den mappa har jeg egne mapper for hendelser, f.eks har jeg en mappe med broren min - alt som har med ham å gjøre(grillfester, bursdager m.m) ligger der, besteforeldrene har egne mapper, de vennene vi har jevnlig kontakt med,17.mai har egen mappe hvert år, jula, sommerferie osv. Nå må jeg ha forlagt en mappe - men jeg klarer ikke søke den opp!!!!! Så spørsmålet mitt er: Hvordan søker jeg opp bildemapper som ligger på egen maskin? Jeg har prøvd å søke etter mappenavnet - null hell! :(
Perelandra Skrevet 9. juni 2011 #2 Skrevet 9. juni 2011 Jeg har prøvd å søke etter mappenavnet - null hell! :( Har du prøvd å søke ved å bruke navnet på noen av bildene? Kanskje det går bedre?
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2011 #3 Skrevet 9. juni 2011 Hei. Håper none glupe hoder her inne nok en gang kan hjelpe meg! Jeg leter etter noen bilder som ligger på maskina mi. Jeg har egentlig stålkontroll på hvor jeg legger bildene. Har egen mappe for hvert år, og i den mappa har jeg egne mapper for hendelser, f.eks har jeg en mappe med broren min - alt som har med ham å gjøre(grillfester, bursdager m.m) ligger der, besteforeldrene har egne mapper, de vennene vi har jevnlig kontakt med,17.mai har egen mappe hvert år, jula, sommerferie osv. Nå må jeg ha forlagt en mappe - men jeg klarer ikke søke den opp!!!!! Så spørsmålet mitt er: Hvordan søker jeg opp bildemapper som ligger på egen maskin? Jeg har prøvd å søke etter mappenavnet - null hell! :( Hva heter de bildene du allerede har kontroll på da? Hvis de har det originale navnet, kan det ofte være noe sånn som: IMGP****.JPG, IMAG****.JPG, DSC****.JPG, Picture ***.jpg, DSCN****.JPG, osv, osv.. Se over hva du allerede har, og bruk filsøket som er innebygget i windows. Men bytt ut **ene med ?. Hvert ? tilsvarer ett tegn (bokstav eller tall).
DBM Skrevet 9. juni 2011 #4 Skrevet 9. juni 2011 Det kan bli en kjempejobb hvis du har mange bilder, men du kan prøve å søke på f.eks. ".jpg" på f.eks. C-disken. Da får du opp alle bilder med det filformatet. Når du finner et av bildene som du leter etter, så kan du bare finne filplasseringa.
Thomasine Skrevet 11. juni 2011 Forfatter #5 Skrevet 11. juni 2011 Takk folkens. Ser ut til at det skal bli vanskelig å finne akkurat de bildene blandt tusenvis!!! Funket ikke noe av det. Jeg navner ikke hvert bilde - bare mappa de legges i. Finner ingen mappe med navnet jeg "mener" jeg har navnet den med...
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2011 #6 Skrevet 11. juni 2011 Du kan prøve å scanne gjennom maskina med Picasa eller lignende foto-arkiverings software som sorterer bildene i kronologisk rekkefølge, etter når bilde ble tatt. Tidspunktet det ble tatt ligger jo lagra i selve bildefila så hvis klokka på digitalkameraet var stilt riktig og du husker ca når det var så burde det gå an å finne tak i det.
Thomasine Skrevet 11. juni 2011 Forfatter #7 Skrevet 11. juni 2011 Du kan prøve å scanne gjennom maskina med Picasa eller lignende foto-arkiverings software som sorterer bildene i kronologisk rekkefølge, etter når bilde ble tatt. Tidspunktet det ble tatt ligger jo lagra i selve bildefila så hvis klokka på digitalkameraet var stilt riktig og du husker ca når det var så burde det gå an å finne tak i det. Ahh...det skal jeg prøve ut!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå