AnonymBruker Skrevet 8. juni 2011 #1 Skrevet 8. juni 2011 Liten utblåsning fra meg her. Har et par kronisk single venninner som er utrolig flotte mennesker. Men når det kommer til å diskusjoner rundt forhold er de bare helt håpløse! De har så utrolig bastante meninger ala "det hadde jeg aldri godtatt" osv. Og tonnevis med "gode" råd.."du må jo bare".. Og jeg VET at de aldri har vært i noen seriøse forhold. *frustrert* Registrere også at samme fenomen lever i velgående her på kg også. Morro hvordan de single alltid har alle de riktige svarene, bortsett fra på spørsmålet om hvorfor de ikke er i et forhold. 6
*Numi* Skrevet 8. juni 2011 #2 Skrevet 8. juni 2011 Det er et utrolig godt spørsmål! Må si jeg undrer på det samme.
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2011 #3 Skrevet 8. juni 2011 Det er et utrolig godt spørsmål! Må si jeg undrer på det samme. Godt det ikke bare er meg! De er virkelig supre jenter, men idag ble det litt mye.
Personlig12 Skrevet 8. juni 2011 #4 Skrevet 8. juni 2011 Vet hva du snakker om ja, har en vennine, hun sluttet å ringe og ta kontakt med meg fordi hun var uenig med min avgjørelse ift typen. Kjenner at slike venniner trenger jeg ikke altså. Samtidig som hun oppførte seg som en liten jentunge med en hun var så betatt av. Hva skjer med det? Er det fordi de er misunnlige og vil ødelegge? Er de så såret fra tidligere forhold eller har de et litt utenfor perspektiv som vi kanskje ikke ser? At det muligens er noe i det? Irriterende til tider jaffal. 3 måneder og jeg har enda ikke pratet med henne...
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2011 #5 Skrevet 8. juni 2011 I mitt tilfelle er det i allefall slik at jeg ser ting fra utsiden. Når jeg sier til venninnen min at "det hadde jeg aldri godtatt", så hadde jeg det heller ikke. Hvorfor nevner du ikke situasjoner hvor slike kommentarer blir slengt frem? Jeg mener at mange av venninnene mine er svake som finner seg i ting fra partneren sin som jeg selv, og andre jeg kjenner finner helt på jordet. Det må da være lov å si det? Jeg vet ikke hva slags ting dine venninner sikter til, men jeg sikter til ting som respektløs behandling, flørting utenfor forhold og lignende. Og ja, jeg er singel pga ting som "det hadde jeg aldri godtatt" og det gjelder nok noen av dine venninner og, vi godtar det bare ikke 11
Jellybean78 Skrevet 8. juni 2011 #6 Skrevet 8. juni 2011 Liten utblåsning fra meg her. Har et par kronisk single venninner som er utrolig flotte mennesker. Men når det kommer til å diskusjoner rundt forhold er de bare helt håpløse! De har så utrolig bastante meninger ala "det hadde jeg aldri godtatt" osv. Og tonnevis med "gode" råd.."du må jo bare".. Og jeg VET at de aldri har vært i noen seriøse forhold. *frustrert* Registrere også at samme fenomen lever i velgående her på kg også. Morro hvordan de single alltid har alle de riktige svarene, bortsett fra på spørsmålet om hvorfor de ikke er i et forhold. Å være i et forhold kan til en viss grad sies å være et kompromiss, partneren din har både positive og negative sider ved seg selv som du ofte da må 'leve' med og respektere,det er dette som gjør oss til mennesker tross alt... Kom ikke og si at din partner har bare positive sider,DEN går ikke jeg på.Poenget mitt er at for min del iallefall så er det visse kriterier for hva jeg ser etter i en potensiell partner,dette er selvfølgelig helt individuellt,men for meg handler det gjerne om 'negative' erfaringer en har gjort seg med slikt før.Ser ingen grunn til å trampe i samme salaten to ganger om det kan unngås. Hadde jeg 'bare' ønsket et forhold hadde jeg vært gift og hatt full familie for lenge siden,jeg sikter etter kvalitet over kvantitet med andre ord,har møtt masse jenter som hadde vært aktuelle,men noe kom til stadighet i veien,ujevn interesse,dårlig timing,sporadisk kontakt... Gjør dette meg mindre kvalifisert til å uttale meg vedrørende forhold,nei det syns jeg ikke,god erfaring kan være mer enn bare at en er/har vært i ett langvarig forhold.En annen faktor er modenhet, noe som ikke alle er i besittelse av bestandig... 2
Steinar40 Skrevet 9. juni 2011 #7 Skrevet 9. juni 2011 Liten utblåsning fra meg her. Har et par kronisk single venninner som er utrolig flotte mennesker. Men når det kommer til å diskusjoner rundt forhold er de bare helt håpløse! De har så utrolig bastante meninger ala "det hadde jeg aldri godtatt" osv. Og tonnevis med "gode" råd.."du må jo bare".. Og jeg VET at de aldri har vært i noen seriøse forhold. *frustrert* Registrere også at samme fenomen lever i velgående her på kg også. Morro hvordan de single alltid har alle de riktige svarene, bortsett fra på spørsmålet om hvorfor de ikke er i et forhold. For det første er teori som regel aldri det samme som praksis. For det andre har andres situasjon veldig lite med en selv å gjøre. Altså, det blir som regel noe helt annet når noe skjer med en selv. Men det betyr allikevel ikke at andres meninger og råd nødvendigvis må være feil for deg. 3
Suzy Skrevet 9. juni 2011 #8 Skrevet 9. juni 2011 For det første er teori som regel aldri det samme som praksis. For det andre har andres situasjon veldig lite med en selv å gjøre. Altså, det blir som regel noe helt annet når noe skjer med en selv. Men det betyr allikevel ikke at andres meninger og råd nødvendigvis må være feil for deg. Spørsmålet til TS må være stilt nettopp til deg - hvorfor ikke svare? Du er jo full av teori og har ingen praksis, men mener utrolig mye om forhold 4
Steinar40 Skrevet 9. juni 2011 #9 Skrevet 9. juni 2011 Spørsmålet til TS må være stilt nettopp til deg - hvorfor ikke svare? Du er jo full av teori og har ingen praksis, men mener utrolig mye om forhold Jeg har allerede svart. 2
Gjest Tirkes Skrevet 9. juni 2011 #10 Skrevet 9. juni 2011 Jeg setter pris på single venners innspill, men tar det også kun som innspill og ikke som råd. Dette fordi jeg regner med mine venner er oppegående nok til å vite at de ikke har alle detaljer og derfor uttaler seg veldig svart/hvitt om et veldig fargerikt bilde. Eks: "Det hadde jeg aldri godtatt" kommentarer rundt vedr en partner er ute alene på byen, eller kjøper en billig bursdagsgave eller har jentevenner. Men jeg tror alle har slike innspill å komme med. Jeg hadde mange "råd" til huseiere før jeg ble huseier selv. "Sånn veranda skal jeg aldri ha" "Nei fy, klippe plenen skal jeg aldri gjøre på søndager" ....så jeg tror det gjelder mange ting. Vi VET hva vi vil ha, og hvordan vi vil ha det. Selv om vi ikke har det ennå. Og det er kanskje spesielt enkelt å uttale seg om noe vi ikke har ennå. For da har vi klare drømmer og tanker om hvordan det skal bli i våre søte små hoder. 2
Suzy Skrevet 9. juni 2011 #11 Skrevet 9. juni 2011 Jeg har allerede svart. Nei - du har skervet noe svada, men ikke sagt en eneste ting om hvorfor du kommer med bastande meninger og råd om forhold når du aldri har hatt noen. 2
Gjest Passing by Skrevet 9. juni 2011 #12 Skrevet 9. juni 2011 Jeg setter pris på single venners innspill, men tar det også kun som innspill og ikke som råd. Dette fordi jeg regner med mine venner er oppegående nok til å vite at de ikke har alle detaljer og derfor uttaler seg veldig svart/hvitt om et veldig fargerikt bilde. Eks: "Det hadde jeg aldri godtatt" kommentarer rundt vedr en partner er ute alene på byen, eller kjøper en billig bursdagsgave eller har jentevenner. Men jeg tror alle har slike innspill å komme med. Jeg hadde mange "råd" til huseiere før jeg ble huseier selv. "Sånn veranda skal jeg aldri ha" "Nei fy, klippe plenen skal jeg aldri gjøre på søndager" ....så jeg tror det gjelder mange ting. Vi VET hva vi vil ha, og hvordan vi vil ha det. Selv om vi ikke har det ennå. Og det er kanskje spesielt enkelt å uttale seg om noe vi ikke har ennå. For da har vi klare drømmer og tanker om hvordan det skal bli i våre søte små hoder. Enig. Jeg har blitt veldig mindre bastant etter at jeg ble gift og deretter skilt, etter at jeg fikk barn, etter at jeg fikk egen bolig og etter at jeg ble syk. 1
Orchideae Skrevet 9. juni 2011 #13 Skrevet 9. juni 2011 Jeg tror det kommer av flere ting, for det første sjalusi. De har ingen å dele slike ting med, som en som er i forhold har. Man deler hverdagen med en samboer, de har ingen å dele den med. Alle de små gledene i hverdagen. Og når man elsker et annet menneske så høyt som man elsker samboeren/ektemannen sin så godtar man også mer. Er lett for en som ikke er i et forhold å slenge ut "det hadde jeg ikke godtatt" for de er ikke i samme situasjonen selv. Man kjemper mer når man er i et forhold, tror jeg. Jeg kjempet iallefall i 6 år for min forrige kjærste, selv om alle sa "det hadde jeg ikke godtatt". Var mye dritt i det forholdet, og mye skyldes han. (jeg er heller ikke feilfri). Men vi hadde mye fint sammen også, som var verdt å kjempe for. Og har man ikke hatt noe seriøst (jeg mener det ikke er seriøst før man bor sammen iallefall, for før det vet man ikke 100% hvordan den andre personen er) så er det veldig lett å være altvitende, men når man selv er i situasjonen var det ikke så lett allikevel gitt.. 1
bukett Skrevet 9. juni 2011 #14 Skrevet 9. juni 2011 Morro hvordan de single alltid har alle de riktige svarene. Det er fordi vi kan se det utenfra. Ta det bare som innspill, ikke som en lov. Ellers var det noen merkelig kommentarer her om single "som ikke har noe å dele tingene med". Jo visst har man det: venner, dater, periodekjærester, periodesamboere og sin egen familie! Som single har mange mange muligheter og friheter. Det bør man sette pris på. Skal man være i et forhold, bør det gi store gevinster. 1
Facepainter Skrevet 9. juni 2011 #15 Skrevet 9. juni 2011 Man er selvfølgelig veldig bastant når man ikke har kunnskap nok til å kunne se nyansene i en sak. 2
bukett Skrevet 9. juni 2011 #16 Skrevet 9. juni 2011 Nei - du har skervet noe svada, men ikke sagt en eneste ting om hvorfor du kommer med bastande meninger og råd om forhold når du aldri har hatt noen. Har han ikke?! Han er langt over 40 leste jeg i forumet et sted, o gså var det denne ene damen han har holdt på med i noen år, der det aldri blir noe - men han må vel ha hatt et forhold en gang i tiden??? Hvis ikke er det bare merkelig, Steinar!
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2011 #17 Skrevet 9. juni 2011 Når man syns biff er bedre enn fitte, så har man tydeligvis ikke fått mye av sistnevnte i sitt førtiårige liiv.. 2
Orchideae Skrevet 9. juni 2011 #18 Skrevet 9. juni 2011 Ellers var det noen merkelig kommentarer her om single "som ikke har noe å dele tingene med". Jo visst har man det: venner, dater, periodekjærester, periodesamboere og sin egen familie! Man har jo såklart noen å dele noe med. Men ikke noen å planlegge en fremtid med, ingen som lyser opp i det man kommer hjem døra hjemme, ingen å holde rundt når man sover. Man deler helt spesielle ting med en kjærste/samboer/ektemann.
Dubbedingsen Skrevet 9. juni 2011 #19 Skrevet 9. juni 2011 Det er vel en grunn til at de enslige? Og mennesker som ikke kan inngå kompromiser blir vel alene til de blir 50 og modne.
Gjest Harriet Skrevet 9. juni 2011 #20 Skrevet 9. juni 2011 Det er jo helt naturlig at det er slik ... akkurat som at det er de som ikke selv har barn som er vet best når det kommer til barneoppdragelse.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå