Gjest Tammie Skrevet 8. juni 2011 #1 Skrevet 8. juni 2011 Hei! Jeg er på jakt etter bøker til sommerferien. Jeg er blitt bitt av fantasybasillen og særlig det mørke materiet fascinerte meg. Fantastisk bok. Jeg har lest Narnia, Harry Potter, LOTR og sett Eragon på film. Har dere forslag til noen andre gode bøker? Gjerne like på the Mørke Materiet.. jeg vil leve meg inn i en ny verden igjeen!!!! :D
nattsvermer Skrevet 8. juni 2011 #2 Skrevet 8. juni 2011 Hva med vampyrer? Da mener jeg skikkelige vampyrer, og ikke disse fjortisvampyrene som svirrer rundt nå. Jeg tenker på bøkene til Anne Rice, og da særlig trilogien som består av En vampyrs bekjennelser, Vampyren Lestat og De fordømtes dronning. Er noen år siden jeg leste de, men jeg elsket de! Hmm, tror jeg bør løpe til biblioteket snart
Gjest Mauna Lee Skrevet 8. juni 2011 #3 Skrevet 8. juni 2011 Har du hørt om wheel of time? Starter du på den serien vil jeg tro at du har lesestoff for en stund fremover =)
Gjest Tammie Skrevet 8. juni 2011 #4 Skrevet 8. juni 2011 De skal jeg sjekke ut! Jeg savner å dykke inn i bøkene og bli der!
Gjest Dorey Skrevet 8. juni 2011 #5 Skrevet 8. juni 2011 (endret) A song of ice and fire av George R.R Martin! En helt fantastisk bokserie Endret 8. juni 2011 av Dorey
Gjest Mauna Lee Skrevet 8. juni 2011 #6 Skrevet 8. juni 2011 En til serie som jeg liker kjempegodt er the dark towerserien til Stephen King Ikke helt som andre stephen king bøker, men mer som en reise inn i fantasyens verden.
Gjest Mauna Lee Skrevet 8. juni 2011 #7 Skrevet 8. juni 2011 Kom på en serie til! Avalonserien av Marion Zimmer Bradley. Hvis du liker historiene om Merlin og Arthur osv Ok.. nå skal jeg gi meg! (med mindre jeg kommer på flere...)
spinnwild Skrevet 8. juni 2011 #8 Skrevet 8. juni 2011 (endret) H. P. Lovecraft Red: Stemmer også for Wheel of Time og Stephen King. Endret 8. juni 2011 av spinnwild
^^Belle^^ Skrevet 8. juni 2011 #9 Skrevet 8. juni 2011 (endret) Codex Alera av Jim Butcher. Og sånn bare for å nevne det...Eragonfilmen er bæsj. Les heller bøkene. De er sånn ca en million ganger bedre. Og så glemte jeg Hobbiten av J.R.R. Tolkien. Den MÅ leses. Endret 8. juni 2011 av ^^Belle^^
dobby Skrevet 9. juni 2011 #10 Skrevet 9. juni 2011 Desse forfattarane kan tilrådast: - Steven Brust (bøkene om Vlad Taltos er ganske korte og greie, og veldig underhaldande) - Terry Brooks - Raymond Feist - Robin Hobb (ypperleg visst du er glad i dyr, særleg serien The Farseer Trilogy) - Neil Gaiman Om du bur i nærleiken av Oslo, bør du stikke innom bokhandelen Outland, dei har alt (og då meiner eg alt) innan fanasy. Visst ikkje, finst det jo mange gode nettbokhandlar.
Gjest Pantherinae Skrevet 11. juni 2011 #11 Skrevet 11. juni 2011 Jeg synes også du skal lese Eragon bøkene, filmen er elendig, bøkene er veldig bra. Og Hobbiten om du likte LOTR, er du skikkelig fan kan du også prøve deg på Silmarillion og de andre Tolkienbøkene om Midgard. Jeg vil også anbefale Empire serien. Det er noen av de mest fantastiske bøkene jeg har lest, sjelden jeg får en slik leseropplevelse. Er en trilogi skrevet av Raymond Feist og Janny Wurts. Feist har også skrevet en trilogi som kalles Riftwar, begge disse trilogiene omhandler på en måte samme sak, fra to sider. Riftwar burde absolutt leses først (pga spoilere), men jeg synes ikke denne var like god som Empire. Litt mye krigsteknikk og sånt. Men var bra de og!
Lykkelitenen Skrevet 11. juni 2011 #12 Skrevet 11. juni 2011 *henger meg på* De siste årene har jeg bestilt ny bok fra Gordon & Wiliams sin Tunnels-serie, men i år har ikke nyeste boken kommet enda, så må finne en erstatning. Elsker bøker som Eragon, Harry Potter, Skamarserien, Tunnels, bøkene om Narnia, True Blood-bøkene (oooh! Tror jeg må bestille de siste, kun lest til og med nr.8!!) og Twilight-serien. Lyst til å lese noe nytt nå Lest mye Stephen King gjennom årene, så kanskje jeg også skal se litt på Black Tower.
dobby Skrevet 11. juni 2011 #13 Skrevet 11. juni 2011 *henger meg på* De siste årene har jeg bestilt ny bok fra Gordon & Wiliams sin Tunnels-serie, men i år har ikke nyeste boken kommet enda, så må finne en erstatning. Elsker bøker som Eragon, Harry Potter, Skamarserien, Tunnels, bøkene om Narnia, True Blood-bøkene (oooh! Tror jeg må bestille de siste, kun lest til og med nr.8!!) og Twilight-serien. Lyst til å lese noe nytt nå Lest mye Stephen King gjennom årene, så kanskje jeg også skal se litt på Black Tower. Eg høyrer på True Blood-bøkene på lydbok, dei passar ypperleg til det. Særleg bra sidan serien er lest inn med brei sørstats-aksent.
Gjest Applecore Skrevet 12. juni 2011 #14 Skrevet 12. juni 2011 The Name of the Wind!!! Nettopp lest den og er på bok to nå, fantastisk bra, noe av det beste innne sjangeren! :D Anbefaler også bøkene til Tad Williams, ordentlig kvalitetsfantasy! 1
tette-nette Skrevet 12. juni 2011 #15 Skrevet 12. juni 2011 Jeg er veldig gla i twilight bøkene mine og har funnet god trøst i House of night serien da jeg leste den, eller er jeg også veldig gla i The Host. 1
Camya Skrevet 12. juni 2011 #16 Skrevet 12. juni 2011 En veldig fin overgang fra Harry Potter/Narnia/Eragon over til tyngre fantasy er Juliet Marilliers Sevenwater's trilogi. Den er en blanding mellom eventyr, keltisk myter, fantasy og god gammel ond vs god magi. Men den er ikke oversatt, så spørs om du liker å lese på engelsk eller norsk Anbefaler på det sterkeste - Wheel of Time/Tidshjulet, Robert Jordan (Fantasy med stor F) - Sword of Truth/Sannhetens sverd, Terry Goodkind (håper for himmelens skyld du ikke har sett TV-serien, som ikke har det minste til felles med bøkene) - Kushiel-trilogy, Jacqueline Carey (mørk og mer 'sofistikert') Anbefaler varmt - Terry Brooks - Witches of Eileanan, Kate Forsyth - George R. Martin - Det meste av Neil Gaiman (Stardust, Neverwhere og Good Omens for å nevne noen) - Discworld, Terry Pratchett (en annerledes fantasy-serie med britisk humor. Ikke for alle, men jeg elsker dem)
Lykkelitenen Skrevet 12. juni 2011 #17 Skrevet 12. juni 2011 Endte opp med å brenne noen lapper på amazon.co.uk i går Ble de to siste bøkene i true blood og masse Agatha Christie. Gikk igjennom bokhyllen min for å se hva jeg har av uleste bøker (litt fra mammutsalget som jeg aldri fikk begynt på grunnet studier) og fikk en skikkelig AC-trang Ikke akkurat i stil som denne tråden, men gud hvor fantastisk de bøkene er! Super, lettlest sommerlesning. Men jeg tror nok jeg kommer til å bestille meg Juliet Marilliers Sevenwater's trilogi og mer fra Neil Gaiman. Viste ikke at det var han som hadde skrevet Stardust, har American Gods i hyllen, aldri lest (Herre gud så mye jeg har som jeg ikke har lest, minuset med å være student, man har kun to lesemåneder i året ) men hørt mye skryt, så må jo bare begynne ett sted!
Camya Skrevet 12. juni 2011 #18 Skrevet 12. juni 2011 Men jeg tror nok jeg kommer til å bestille meg Juliet Marilliers Sevenwater's trilogi og mer fra Neil Gaiman. Viste ikke at det var han som hadde skrevet Stardust, har American Gods i hyllen, aldri lest (Herre gud så mye jeg har som jeg ikke har lest, minuset med å være student, man har kun to lesemåneder i året ) men hørt mye skryt, så må jo bare begynne ett sted! Ikke sant? Leste så mye mer før jeg ble student *nostalgisk* American Gods har jeg aldri lest, men ifølge en venninne av meg er Neverwhere bedre. Så anbefaler deg å begynne der. Stardust leste jeg etter at jeg hadde sett filmen, og ble veldig overrasket over noen av vendingene historien tok (mindre Disney-ish) Ååja, si fra hvis du kjøper/leser Marillier-bøkene Kjenner få som har lest dem, men de er jo så fantastiske. Og med en god dose romantikk også, uten at det går ut over andre ting
Lykkelitenen Skrevet 12. juni 2011 #19 Skrevet 12. juni 2011 Haha, de står nå øverst på "ting som MÅ kjøpes"-listen min
lumic Skrevet 12. juni 2011 #20 Skrevet 12. juni 2011 Elantris og Mistborn trilogien av Brandon Sanderson anbefales, stemmer også for wheel of time serien, fantastisk!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå