Bolla! Skrevet 8. juni 2011 #1 Skrevet 8. juni 2011 Har noen tips om hvordan man kan dempe sukkersuget? (foruten og spise regelmessig gjennom dagen) Hva gjør du når sukkersuget først oppstår? Trenger tips til hva jeg kan spise i stedet for at jeg tyr til sjokolade... Jeg elsker sjokolade! All tips mottas med et STORT takk !
Gjest Tammie Skrevet 8. juni 2011 #2 Skrevet 8. juni 2011 Elsker du mørk sjokolade også? Altså 70 % kakao f.eks?
Fanta Exotic Skrevet 8. juni 2011 #3 Skrevet 8. juni 2011 Jeg har kuttet sjokolade/andre søtsaker helt ut! Det var hardt de første dagene, men så venner kroppen seg til det, og vil ikke ha det mer. Eller så kan du jo spise frukt når søtsuget melder seg:)
Gjest Lottiplott Skrevet 8. juni 2011 #4 Skrevet 8. juni 2011 Da jeg var ParadiseHotelhekta i vår, bestemte jeg meg for å spise havregryn med melk i stedet for å bare tusle bort i skapet og hente potetgull eller sjokolade. Det metter mer, og det er sunt Hvis ikke er det jo, som nevnt over, godt med 70% sjokolade når man fyser som verst. For min del er den så mørk at jeg nesten får nok før jeg omtrent har begynt å spise:) Også er den kjempegod i tillegg
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2011 #5 Skrevet 8. juni 2011 70% sjokolade betyr jo at det fremdeles er 30% kakao. Ikek er det spesielt sunt heller, all den tid det er såpass proessert og behandlet.
Gjest tina69 Skrevet 8. juni 2011 #8 Skrevet 8. juni 2011 Har noen tips om hvordan man kan dempe sukkersuget? (foruten og spise regelmessig gjennom dagen) Hva gjør du når sukkersuget først oppstår? Trenger tips til hva jeg kan spise i stedet for at jeg tyr til sjokolade... Jeg elsker sjokolade! All tips mottas med et STORT takk ! Kjøp deg Krom tabeleter på apoteket,etter et par ukers bruk er alt søt sug vekk.
Gjest Consensio Skrevet 8. juni 2011 #9 Skrevet 8. juni 2011 Hadde sukkersug en periode. Prøvde krom, men det funket ikke i det hele tatt. For meg ble det bare å ha viljestyrke. Ikke ha søtsaker i huset. Drikk vann, det hjelper faktisk, iallefall for meg Må man sitte å knaske på noe, så velg sunne alternativer
Bolla! Skrevet 8. juni 2011 Forfatter #10 Skrevet 8. juni 2011 Tusen takk for at dere tar dere tid til å svare Jeg synes også at mørk sjokolade med mer enn 70% kakao er godt, og jeg har spist det i det siste i stede for melkesjokolade. Vil også så at det hjelper litt, da det holder med en eller to biter. (i stede for å spise opp en hel plate melkesjokolade med en gang den er åpnet, noe som altså ikke har vært så veldig uvanlig i mitt tilfelle...) Da tror jeg at jeg må på apoteket å anskaffe kromtabletter å se om det hjelper hos meg Samtidig som jeg må trene viljestyrken min og få kontroll over dette sjokolademonsteret
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2011 #11 Skrevet 9. juni 2011 Hvis du er litt som meg, som bare må gomle på noe, gjerne noe søtt noe prøv med frukt, drikk mye vann, skift ut vann med saft for å få søtsmaken om du trenger.
b0blitez Skrevet 9. juni 2011 #13 Skrevet 9. juni 2011 for at sukkersuget mitt skal forsvinne, så tar jeg enten meg en nikotin tyggis, røyker eller snuser. He-he... Men ellers så drikk jeg kaffe og spiser mørk sjokolade. Hjelper alltid!
Gjest Quelleriel Skrevet 9. juni 2011 #14 Skrevet 9. juni 2011 for at sukkersuget mitt skal forsvinne, så tar jeg enten meg en nikotin tyggis, røyker eller snuser. He-he... Men ellers så drikk jeg kaffe og spiser mørk sjokolade. Hjelper alltid! Heeh... Ja nikotin hjelper også... Det setter en god demper på søtsuget. Men det er kanskje ikke det sunneste rådet som finnes heller
Brunhilde Skrevet 9. juni 2011 #15 Skrevet 9. juni 2011 70% sjokolade betyr jo at det fremdeles er 30% kakao. Ikek er det spesielt sunt heller, all den tid det er såpass proessert og behandlet. Hva? Dette var et merkelig innlegg, kan du forklare litt nærmere? Det beste tipset er å ikke spise søtsaker. Det er vanskelig de første dagene, men suget forsvinner, akkurat som røyksug når man slutter å røyke. Å bruke nikotin for å dempe søtsug er forresten ingen god idé, da erstattet du jo bare en avhengighet med en annen og er like langt. Ikke smart.
Husplante Skrevet 9. juni 2011 #16 Skrevet 9. juni 2011 1. Se på klokken. Hvor lenge siden er det du egentlig har spist? Kanskje er det 1,5 til to, kanskje tre timer siden du spiste middag/kvelds, da er du kanskje bare sulten. Ta noen knekkebrød eller noe sånt og se om det hjelper. 2. Puss tennene. Hjelper noen ganger, vet ikke hvorfor. 3. Skal du snart ha mensen? Jeg hadde et sinnsykt sukker/saltsug i går men holdt meg sterk, og i dag fikk jeg mensen. Tilfeldigheter? Nei. 4. Prøv å ikke spis noe i utgangspunktet, for sukker avler sukkersug. Spiser du goddis i helgene er det stor sjans for at du får sukkersug midt i uka, det er iallefall min erfaring. Så prøv å la være å spise i det hele tatt, ikke spis fordi 'det er helg' men fordi du VIRKELIG har lyst på. Jeg kan ta med en is på en varm onsdag med GOD samvittighet fordi jeg har skikkelig lyst på og har vært flink tidligere. Spiser ikke 'litt' goddis i helgene bare fordi jeg KAN. 5. Gå en tur? 6. Eller rett og slett: Gå og legg deg. Sov. Sukkersuget er over i morgen, om ikke du drømmer om is og kaker og potetgull Og dersom ingenting skulle hjelpe, lag deg litt popcorn (om ikke du er på lavkarbo) eller ta deg en yoghurt med frukt/nøtter... kan jo stille litt, uten at det er godteri.
Nymph Skrevet 9. juni 2011 #17 Skrevet 9. juni 2011 Her er det eneste som virkelig hjelper å kutte sukkeret helt ut i en periode, så stabiliserer det seg ganske kjapt. Bort med alt godteri og andre søtsaker slik at man ikke har det i huset og spise oftere av annen mat. Heller kveldsmat to ganger mellom 19 og midnatt, enn å løpe rundt og lete i skapene etter "noe digg" fordi man egentlig er sulten. Aller mest effektivt (og varig) er det når jeg samtidig kutter ut brød og spiser lite pasta, poteter og annen mat med mye stivelse i. Kutter jeg ned på frukten hjelper det også, for jeg tåler frukt dårlig (selv om jeg elsker det) og synes den søte frukten er med på å øke sukkerbehovet generelt. Etter en ukes tid er blodsukkeret mer stabilt og følelsen av å være mett er mest fremtredende. Etter to uker smaker faktisk sjokolade og annet søtt mindre godt, og siden man merker så stor forskjell på kroppen når man spiser "feil" igjen (mindre energi, mer oppblåst i magen og tregere fordøyelse) har man ikke lyst til å ødelegge noe ved å spise godteri og kaker. Etter tre uker er behovet totalt forsvunnet og så lenge man holder seg til normal kost kommer ikke sukkerbehovet tilbake. De gangene jeg har gått tilbake til søtsaker er det fordi jeg spiste kaker eller søtt ved spesielle anledninger over flere dager eller var på steder hvor måltidene inneholdt mye brød, stivelse og søtt uten å ha med egen mat. Da er det på an igjen. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå