AnonymBruker Skrevet 8. juni 2011 #1 Del Skrevet 8. juni 2011 Jeg har stadig smakt gode pastasalater med oljebaserte dressinger, men finner ingen oppskrift på det. Jeg finner bare slike kremete som skal ha feks creme fraiche over seg etc, og det vil jeg ikke ha. Noen som har tips? Smakte nylig en alldeles nydelig med spaghetti, hvitløk og noe mer, men ikke så mye. Noe a la sånt.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frk. Belle Skrevet 9. juni 2011 #2 Del Skrevet 9. juni 2011 På Matprat fant jeg lun potetsalat.. Knaskje den kan funke med pasta? Selv bruker jeg en blanding av vårløk, dill(!), sennep, olje, sitronsaft, salt og pepper. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2011 #3 Del Skrevet 9. juni 2011 Pasta (gjerne farfalle) Kidneybønner (eller kikerter) Fetaost i terninger Oliven Rødløk hakket eller i skiver Sukkererter delt i to Cherrytomater delt i to eller soltørkede tomater Ruccola Rød paprika eller annet du liker Gjerne stekte, krydrete kyllingbrystterninger eller tunfisk og hardkokte egg i om man ønsker det. Dressingen blander jeg av knust hvitløk, sennep, balsamico/rødvinseddik, olje, salt og pepper. Bland alt godt sammen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Belima Skrevet 9. juni 2011 #4 Del Skrevet 9. juni 2011 Jeg lager en med skalldyr som jeg får mye skryt for. Tricolor (trefargede) skruer Finhakket løk Finhakket rød paprika Rikelig med reker og krepsehaler. Bland skruer - løk og paprika. Ha over balsamicodressing og bland godt. Legg det i et firkantet eller rektangulært fat og legg reker og krepsehaler over skrueblandingen. Jeg legger en rad med reker og en rad med krepsehaler. Jeg smaker alltid til med tanke på hvor mye dressing jeg synes er godt. Server med baguetter. Samme oppskrift kan du lage med skinke/ost, men da bytter jeg ut vanlig løk med rødløk og tar grønn paprika i stedet for rød. Samme fremgangsmåte som over, men skinke og ost på toppen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnneMarthe Skrevet 9. juni 2011 #5 Del Skrevet 9. juni 2011 Jeg pleier ofte å bruke pesto eller litt av oljen fra soltørkede tomater eller fetaost i pastasalaten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Englefjes- Skrevet 11. juni 2011 #6 Del Skrevet 11. juni 2011 Pastaskruer Kyllingfilet i biter Cherry- eller dulcitatomater delt i to Ruccola Rødløk i skiver, finhakket hvitløk og litt chilli surret lett i olje Salt og pepper God olivenolje En skvett balsamico Bland sammen, server med raspet parmesan. Tilsett gjerne frisk basilikum og/eller ristede pinjekjerner om du har. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ruccola Skrevet 11. juni 2011 #7 Del Skrevet 11. juni 2011 (endret) Jeg lager en enkel en som alle liker, også barn Lager den kun med holdbare ingredienser, så den kan stå i mange dager i kjøleskapet når jeg lager en stor porsjon Jeg bruker: minimais (jeg bruker de på hermetikkboks. De i ferskvaredisken er tørre i forhold) sukkererter rødløk pasta (skruer, makaroni eller gnocci) rød paprika stekte kyllingfileter Deler alt opp i mindre biter. (lar gjerne løken og paprikaen vere i litt lange strimler, så kan de lett plukke dem ut de som ikke liker dem ) Så kjøper jeg en trepakning med fransk dressing i poser. (knorr tror jeg det er) Står som regel i hyllen der du finner salater. Tre grønne små pakker i en plastpose. blander med vann og olje som det står på pakken. (Ser an hvor mange poser jeg bruker, alt etter hvor mye salat jeg lager) Vender dressingen inn i pastaen og blander godt. Jeg bruker også de grønne små knorr-posene som heter gresk dressing. Denne skal blandes sammen med rømme. Pleier å ha den i en egen skål til, så kan alle ta så mye de vil på salaten. Til og med mine kresne tantebarn elsker denne pastasalaten! (Cherrytomater er veldig godt oppi også, men da har jeg dem alltid i en egen skål så man kan ta oppi etterhvert, for tomatene slipper så mye væske at da står salaten seg ikke så godt i kjøleskapet) Endret 11. juni 2011 av Ruccola Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosenrød Skrevet 12. juni 2011 #8 Del Skrevet 12. juni 2011 Denne er god: fullkornpasta tunfisk rødløk ruccula spisspaprika pinjekjerner fetaost og litt av oljen den ligger i balsamico Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå